Ο οργασμός στη μεγάλη οθόνη και σε εννέα παραλλαγές

barbarella
ΤΕΤΑΡΤΗ, 08 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018

Παγκόσμια ημέρα οργασμού σήμερα και εμείς θυμόμαστε εννέα ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί.

Στις ταινίες που ακολουθούν, ο οργασμός έχει την τιμητική του, από την πρώτη κινηματογραφική του εκδοχή στο Ecstasy μέχρι την φουτουριστική του διάσταση στο Barbarella και τον απόλυτό ρεαλισμό, κατά τις φήμες, στην Άγρια Ορχιδέα.

When Ηarry met Sally

Σκηνή ορόσημο στην ιστορία του κινηματογράφου ως μέσου απεικόνισης της αλήθειας με το μύθο περί αυθεντικότητας του γυναικείου οργασμού να καταρρίπτεται δημοσίως ή αλλιώς πώς η Μέλανι Γκρίφιθ έκανε τους απανταχού άνδρες να αναρωτιούνται για το πόσο fake υπήρξαν όλες οι ηρωικές στιγμές που οι σύντροφοί τους σπαρτάρησαν από ηδονή στα χέρια τους.

Shame

Ο οργασμός ως μέσο εκτόνωσης της ψυχικής έντασης, με τον πρωταγωνιστή να επιδιώκει την ηδονή, αυτοϊκανοποιούμενος ή με διαφορετικές συντρόφους που ψωνίζει στα μπαρ και με τις οποίες συνουσιάζεται κυριολεκτικά όπου βρει, σε μια προσπάθεια η πρόσκαιρη ανακούφιση να του απαλύνει τον πόνο για ένα παρελθόν που τον κυνηγά και που δεν αναφέρεται ρητά, αλλά έρχεται στο τέλος της ταινίας να δικαιολογήσει  τη δυσλειτουργία του πρωταγωνιστή.

Ecstasy
Η ταινία προβλήθηκε το 1933 και επρόκειτο για την πρώτη φορά που γυναίκα τόλμησε να έρθει σε οργασμό σε μη πορνογραφική ταινία. Το σκάνδαλο ήταν αναμενόμενο, αν αναλογιστεί κανείς την εποχή που η πρωταγωνίστρια Χέντι Λαμάρ εμφανίστηκε να κολυμπά ολόγυμνη, να τρέχει στο δάσος ολόγυμνη και να συνουσιάζεται, πάλι ολόγυμνη, με τον Πάουλ «βιώνοντας» έναν οργασμό τόσο ρεαλιστικά δοσμένο που η Γερμανία του συντηρητισμού είπε όχι στην προβολή της ταινίας.  

Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Το πάθος σε όλη του την έκταση καταλαμβάνει την οθόνη και τους διαθέσιμους χώρους του σπιτιού όπου εκτυλίσσεται η ιστορία. Η  σκηνή της απόλυτης παράδοσης στη λαγνεία με τους ήρωες να εκτονώνονται πάνω στο τραπέζι, αποτυπώνει την επίδραση που χορηγεί ως δραστική ένεση έκστασης στους πρωταγωνιστές, η απιστία. Η θεία δίκη δε συγκινείται από το love story με δόσεις θρίλερ, και το ηθικοπλαστικό φινάλε έρχεται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, επισημαίνοντας τους κινδύνους στους θεατές. 

Άγρια Ορχιδέα
Ειπώθηκαν πολλά για το αν η επίμαχος σκηνή της ταινίας ήταν αληθινή ή όχι αφού οι πρωταγωνιστές έδωσαν ρεσιτάλ (ρεαλισμού). Η γήινη και έυθραυστη Carrie Otis παραδίδεται στα χέρια του Mickey Rourke συνθέτοντας ένα συνδυασμό-εγγύηση για αβίαστους οργασμούς. Το στερεότυπο του ακόλαστου πολυεκατομμυριούχου που μυεί στην αθέατη πλευρά της ζωής και στην ερωτική μέθεξη την απονήρευτη παιδούλα, σε όλο του το μεγαλείο.

Secretary
Ο οργασμός μέσα από διαδικασίες υποταγής και τελετουργικά ανατολίτικου προσανατολισμού στο εκλεπτυσμένο περιβάλλον ενός δικηγορικού γραφείου. Η Maggie Gyllenhaal σαν έτοιμη από καιρό πέφτει στα πλοκάμια του σαδιστή αφεντικού της απολαμβάνοντας πρωτόγνωρες μορφές ηδονής και έκστασης. Όταν εκείνος οποσθοχωρεί φοβούμενος τη συναισθηματική εμπλοκή, εκείνη αποφασίσει να διεκδικήσει στο δικαίωμα στην αυτοδιαχείριση μέχρι τελευταίας αντοχής. Το έπαθλο μια θέση δίπλα στον αγαπημένο της και μια ζωή που μετατρέπεται σε καθημερινό ερωτικό παιχνίδι με σκηνοθέτη και σεναριογράφο την ίδια.

Hysteria
Η χαρά της σουφραζέτας, η απάντηση στη γυναικεία υστερία και η λύση από τον πρώτο δονητή που θα χαρίσει προσωπικές στιγμές ανακούφισης αφήνοντας το νεαρό γιατρό Μόρτιμερ να ξεκουραστεί. Ο βικτωριανός συντηρητισμός, ο συνώνυμος της γυναικείας καταπίεσης διαρρηγνύεται με την εμφάνιση του δονητή και η ιστορία αποκαθιστά την ιατρική αξία του βοηθήματος που συν τω χρόνω πέρασε από τα ιατρεία στα sex shops.

Pleasantville

Στην Αμερική της δεκαετίας του '50 με το συντηρητισμό να πλήττει το γυναικείο δικαίωμα στην άντληση χαράς από τη γενετήσια πράξη, η πρωταγωνίστρια Τζόαν Άλεν διεκδικεί ένα δικό της δωμάτιο και κλείνεται στο μπάνιο όπου ξαπλωμένη στην μπανιέρα εντρυφά στην ενασχόληση με τον εαυτό της. Το σώμα της της το ανταποδίδει με έναν οργασμό τόσο εκρηκτικό που πυροδοτεί ένα φυτό στον κήπο της. 

Barbarella

Η Τζέιν Φόντα ξεχειλίζει ερωτισμό και δεν χάνει το σεξαπίλ της ούτε στην φουτουριστική της εκδοχή. Όλα πάνε καλά για εκείνη μέχρι τη στιγμή που ο αδίστακτος σαδιστής Ντουράντ Ντουράντ την καθηλώνει σε ένα μηχανικό κρεβάτι εργαλείο βασανιστηρίων μέχρι θανάτου. Η μελλοθάνατη υπόκειται στις ερωτικής δονήσεις που, παρά την τεράστια ισχύ τους, δεν είναι ικανές να την εξοντώσουν. Ο οργασμός της μετατρέπεται σε όπλο της και η έντασή του είναι τέτοια που καταστρέφει το κρεβάτι ολοσχερώς.