1η ημέρα των Καννών: αειθαλής Γούντι Άλεν, εκθαμβωτική Κρίστεν Στιούαρτ και στο βάθος… Ρομάν Πολάνσκι
Η πρώτη μέρα των Καννών περιστράφηκε γύρω από τη νέα δουλειά του Γούντι Άλεν, χωρίς να λείπουν αιχμηρά υπονοούμενα.
Το 69ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών έριξε χθες το κόκκινο χαλί και όλα τα μεγάλα αστέρια του σινεμά ανά τον κόσμο προσαράζουν αυτές τις μέρες στην Κρουαζέτ. Μέχρι τις 22 Μαΐου το ενδιαφέρον του σινεφίλ κοινού θα επικεντρωθεί στις εικόνες και τις ανταποκρίσεις που έρχονται από το φεστιβάλ, με αποκορύφωμα την απονομή του Χρυσού Φοίνικα ανάμεσα στις είκοσι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος.
Η έναρξη του φεστιβάλ είχε αέρα κλασικού, με το «Café Society» του Γούντι Άλεν να κάνει ποδαρικό. Ο 80χρονος Άλεν περνάει μια φάση νοσταλγίας του παλιού Χόλιγουντ και αυτό φαίνεται πολύ στο τελευταίο σερί ταινιών του. Το «Café Society» εμπίπτει λοιπόν σε αυτή την κατηγορία, παρουσιάζοντας ένα παραμύθι που διαδραματίζεται στο Χόλιγουντ της δεκαετίας του 1930. Στο φιλμ πρωταγωνιστούν οι Τζέσε Άιζενμπεργκ, Μπλέικ Λάιβλι και Κρίστεν Στιούαρτ, με τους Στιβ Καρέλ, Κόρεϊ Στολ και Πάρκερ Πόουζι να συμπληρώνουν το καστ.
Όλοι οι σταρ της ταινίας βρέθηκαν στις Κάννες, αλλά το γεγονός που συζητήθηκε περισσότερο ήταν το καλωσόρισμα του Γάλλου κωμικού Λορέν Λαφίτ στον Άλεν. Πιο συγκεκριμένα, ο Λαφίτ που εκτελεί χρέη τελετάρχη στις Κάννες είπε στον Αμερικανό σκηνοθέτη πως είναι πολύ όμορφο που γυρίζει πολλές ταινίες στην Ευρώπη, ακόμη και αν δεν καταζητείται για βιασμό στις ΗΠΑ. Με αυτό τον τρόπο ο Λαφίτ σόκαρε τους παρευρισκόμενους, αλλά χτύπησε με… ένα σμπάρο δύο τρυγόνια. Όχι μόνο έθιξε εμμέσως το ζήτημα της σεξουαλικής παρενόχλησης του Άλεν στην Ντίλαν Φάροου, το οποίο επανήλθε στη δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια, αλλά μίλησε εμμέσως και για ττην υπόθεση του Ρομάν Πολάνσκι που κατηγορείται στις ΗΠΑ για την υπόθεση βιασμού ενός 13χρονου κοριτσιού το 1977.
Πέρα όμως από τη δήλωση του Λαφίτ, η οποία είναι προτιμότερη από το να κάνουμε σαν να μην υπάρχει το θέμα, οι κριτικές για το «Café Society» δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Κάποιοι εκτίμησαν τη γλυκιά νοσταλγική ατμόσφαιρα, αλλά σε γενικές γραμμές μάλλον δεν πρέπει να περιμένουμε τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί. Τα τελευταία χρόνια ο Γούντι Άλεν δε βγάζει τόσο καλές κομεντί όσο δράματα και αυτός ο κανόνας μάλλον συνεχίζει να ισχύει. Για την ιστορία, αυτή ήταν η Τρίτη φορά που ταινία του Γούντι Άλεν ανοίγει το Φεστιβάλ των Καννών.
Οι εικόνες από το κόκκινο χαλί ήταν πάντως εντυπωσιακές, με την Κρίστεν Στιούαρτ να είναι πιο λαμπερή από ποτέ. Όσο για τις υποκριτικές της ικανότητες, εμείς ανέκαθεν είχαμε πίστη σε αυτές.
Γιάννης Μόσχος