Θα είναι το «The Deuce» η σειρά του φθινοπώρου;

the-deuce
ΔΕΥΤΕΡΑ, 04 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Οι δημιουργοί του «The Wire» αναβιώνουν τις απαρχές της βιομηχανίας του πορνό στη Νέα Υόρκη των 70s, με τον James Franco σε διπλό ρόλο.

Το «Game of Thrones» τελείωσε για φέτος και μαζί ένα φανταστικό καλοκαίρι για την αμερικανική τηλεόραση, αλλά το φθινόπωρο φέρνει πολλές παλιές και νέες σειρές που θα πάρουν τη σκυτάλη και θα διατηρήσουν τα ίδια επίπεδα ποιότητας και δημοφιλίας. Πρώτο και καλύτερο σε αυτή την κατηγορία είναι το «The Deuce» που έρχεται να αντικαταστήσει το «Game of Thrones» στο πρόγραμμα του HBO (ξεκινά στις 10 Σεπτεμβρίου αν και ο πιλότος είναι ήδη διαθέσιμος για streaming μέσω του HBO Go), με τις προσδοκίες να είναι πολύ υψηλές από όλους. Μιλάμε για μια σειρά από τον David Simon και τον George Pelecanos, τους δημιουργούς δηλαδή του φοβερού και τρομερού «The Wire», της σειράς που έδειξε το δρόμο για την σύγχρονη χρυσή εποχή του μέσου, αλλά και του υποτιμημένου «Treme».

Πιστοί στη θεματική τους να πραγματοποιούν εύστοχα κοινωνικά σχόλια και να παράγουν ανθρωπισμό αναπαριστώντας με γλαφυρότητα τα δίκτυα του υποκόσμου και με έμφαση στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων πολύπλοκων χαρακτήρων, αυτή τη φορά καταπιάνονται με την ανάπτυξη και την καθιέρωση της βιομηχανίας του πορνό στο Μανχάταν της δεκαετίας του 1970, πριν το AIDS κάνει την εμφάνισή του. Η έμπνευση ήρθε όταν ήρθαν σε επαφή με έναν άνδρα που τους εκμυστηρεύτηκε ζωηρές ιστορίες από την Νέα Υόρκη των 70s, όταν ήταν μπροστάρης ξεπλύματος χρήματος της μαφίας για τις παράνομες δραστηριότητες σε μπαρ και αίθουσες μασάζ. Φυσικά και οι Simon και Pelecanos ξετρελάθηκαν με αυτό τον κόσμο που ξανοιγόταν μπροστά τους και έπρεπε να τον ξετυλίξουν επί της οθόνης. Κάποια από τα στοιχεία του «The Deuce» είναι βασισμένα σε αληθινά γεγονότα, κάποια άλλα είναι μυθοπλασία, με τον μοναδικό τρόπο που έχουν όμως να αφηγούνται τις ιστορίες τους, είμαστε σίγουροι πως όλα θα έχουν ενδιαφέρον.

Πρωταγωνιστής στο «The Deuce» είναι ο James Franco που εδώ βρίσκεται σε διπλό ρόλο. Υποδύεται τους δίδυμους Vinnie και Frankie Martino, μέσα από τα μάτια των οποίων θα δούμε τον πλούσιο κόσμο της σειράς να αναπτύσσεται. Ο Vinnie είναι ένας bartender στο Μπρούκλιν που αν και σύζυγος και πατέρας, τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του (Zoe Kazan) έχουν εξωσυζυγικές σχέσεις. Ο Vinnie από την άλλη είναι πολύ πιο απερίσκεπτος, έχει εθισμό στον τζόγο και φαίνεται πιο σκληρό καρύδι όσον αφορά τη ζωή στην παρανομία.

Μέσα σε έναν κόσμο αδίστακτων μαστροπών, ιερόδουλων και εμπορίου ναρκωτικών, ο οποίος απεικονίζεται με έμφαση στη λεπτομέρεια, ξεχωρίζει η προσωπικότητα της Candy (Maggie Gyllenhaal), μιας πόρνης που δουλεύει μόνη της και αν και έχει έναν νεαρό γιο και νοιάζεται πολύ για αυτόν, είναι μια στυγνή επαγγελματίας που αντιμετωπίζει αυτό που κάνει με επιχειρηματικότητα και διαθέτει μυαλό για πολύ περισσότερα πράγματα, στο βαθμό που αναμένεται να παίξει κεντρικό ρόλο στη σειρά. Από πίσω έρχεται και η Abby (η Margarita Levieva που στα 37 της παραμένει σταθερά πειστική ως 20χρονη), μια φοιτήτρια που έχει παράνομη σχέση με τον καθηγητή της και αφού συλλαμβάνεται για κατοχή ναρκωτικών, έρχεται σε επαφή με τον Vinnie και καθώς φαίνεται έξυπνη και οραματίστρια, ο χαρακτήρας της θα είναι κλειδί για τα σχέδια των αδερφών Martino.

Το χορταστικό πιλοτικό επεισόδιο της σειράς εκτείνεται στα 84 λεπτά και τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Michelle MacLaren, η οποία ευθύνεται για τη σκηνοθεσία μερικών από τα καλύτερα επεισόδια του «Breaking Bad» και του «Game of Thrones» και η οποία είναι από τα πρόσωπα που ευθύνονται για την κινηματογραφική ποιότητα που έχει πλέον η τηλεόραση. Και ως εισαγωγή σε αυτό τον κόσμο, λειτουργεί φανταστικά. Καταφέρνει να αναπαραστήσει υπέροχα το κλίμα και την ατμόσφαιρα της εποχής, τόσο ως προς την πολυχρωμία και την ξέφρενη διασκέδαση, αλλά και για την διαρκή αίσθηση επικινδυνότητας που επικρατεί. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «Boogie Nights» που μεταφέρει την βάση του από την Δυτική στην Ανατολική Ακτή και επιλέγει να χτίσει πάνω στους χαρακτήρες και μέσα από αυτούς να δει την μεγαλύτερη εικόνα.

Πέρα από την προφανή ποιότητα των τεχνικών χαρακτηριστικών και το σεναριακό βάθος μυθιστορηματικού επιπέδου που προσφέρουν οι Simon και Pelecanos σε κάθε τους πρότζεκτ, αξίζει να σταθούμε στο εξαιρετικό κάστινγκ της σειράς. Ο James Franco έχει αδικήσει τον εαυτό του με την εργασιομανία του, αφού δεν δίνει τον χρόνο που χρειάζεται σε κάθε του δουλειά με αποτέλεσμα όλες να μοιάζουν εξίσου πρόχειρες, να υποδύεται το ίδιο πράγμα και στο τέλος να τις ξεχνάς το ίδιο εύκολα, αλλά εδώ φαίνεται μετά από καιρό να διαθέτει νεύρο, ένταση και πάθος και ίσως το «The Deuce» να είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόταν ώστε να διοχετεύσει όλη του την δημιουργικότητα σε όχι έναν, αλλά σε δύο ρόλους που καταφέρνουν να γίνουν διακριτοί από την αρχή. Για την Maggie Gyllenhaal και την ροπή της για απαιτητικούς ρόλους και ερμηνείες στα άκρα τα ξέραμε και εδώ ξεχωρίζει από την αρχή, χωρίς να χρειάζεται έναν διπλό ρόλο για να χωρέσει πολλά επίπεδα σε αυτό που κάνει. Αν η σειρά έχει αποφασίσει να στηρίξει γύρω από αυτήν το οικοδόμημά της, τότε είμαστε κάτι παραπάνω από εντάξει με αυτό.

Είναι νωρίς για να πούμε αν το «The Deuce» ήρθε για να μείνει ή αν θα αποτελέσει έναν διάττοντα αστέρα όπως για παράδειγμα ήταν το εξίσου πολυδιαφημισμένο «Vinyl», αλλά οι συντελεστές του δεν μας αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης και η προσέγγιση της ευαίσθητης ιστορίας δεν είναι ούτε συντηρητική αλλά ούτε και φιλήδονη, επιμένοντας στους ανθρώπους και τον ρεαλισμό, αλλά δίνοντας και στο κοινό τις αφορμές για να γραπωθεί από την πλοκή και να μείνει για τη συνέχεια. Μένει φυσικά να το διαπιστώσουμε, αλλά αυτή η σειρά διαθέτει όλα τα φόντα ώστε να μείνει για καιρό μαζί μας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΣ / [email protected]