Κριτική ταινίας:«Γούλβεριν»
Η Δήμητρα Γιαννακού γράφει κριτική για την ταινία «Γούλβεριν» που προβάλλεται αυτή την εβδομάδα από την Odeon.
«Γούλβεριν» (The Wolverine)
Η θρυλική μορφή του σούπερ-ήρωα Γούλβεριν επιστρέφει στο κινηματογραφικό προσκήνιο, κάνοντας μια νέα εμφάνιση διαφορετική από τις προηγούμενες. Μετά το χαοτικό «Γούλβεριν» του 2009 από τον Gavin Hood, η συνέχεια αυτού ανατέθηκε στον ευέλικτο James Mangold («Το Τελευταίο Τρένο Για τη Γιούμα»), αφού πρώτα προτάθηκε στους Bryan Singer και Darren Aronofsky.
O Hugh Jackmann μπαίνει για έκτη φορά στο «πετσί» του ρόλου του Γούλβεριν. Με το σκηνοθέτη James Mangold έχει ξανασυνεργαστεί για την ταινία «Kate and Leopold». Σκηνοθέτης με πολύμορφη φιλμογραφία («Το Κορίτσι Που Άφησα Πίσω», «Επικίνδυνες Παρέες», «Copland»), ο James Mangold δείχνει να ενδιαφέρεται για ήρωες μοναχικούς, περιθωριακούς, πολεμιστές ατρόμητους προς υπεράσπιση του δικαίου, με ασταθή προσωπικότητα και ψυχολογία. Ο Σταλόνε στο «Copland» ή ο Τομ Κρουζ στις «Επικίνδυνες Παρέες» αποτελούν κάποια παραδείγματα. Έτσι, η αποτύπωση της προσωπικότητας του Γούλβεριν μέσα από νέες περιπέτειες φαίνεται να τράβηξε το ενδιαφέρον του.
Στο νέο «Γούλβεριν», η έναρξη της ιστορίας τοποθετείται αμέσως μετά τα γεγονότα του «X-Μen 3» και αποφεύγεται φανερά οποιαδήποτε σύνδεση με το πρώτο «Γούλβεριν». Οι X-Μen, λοιπόν, έχουν διαλυθεί και βρίσκουμε τον ήρωα σε μια κατάσταση αγριότητας και απομόνωσης στα βάθη ενός απόκρημνου βουνού, αποκομμένο από όλους και όλα.
Ο James Mangold, σε αντίθεση με τον προηγούμενο σκηνοθέτη, δίνει βάρος στην επίδειξη της ψυχολογικής πλευράς του προσώπου του υπέρ-ήρωα, αναδεικνύοντας διάφορες πτυχές του χαρακτήρα του: μέσα από διάφορες περιπέτειες και δοκιμασίες ο Γούλβεριν αποκαλύπτεται τερατώδης, ευαίσθητος, βίαιος, άγριος, τρωτός και αδύναμος κάποια στιγμή, πρόθυμος πάντα για αυτοθυσία. Η ζωώδης όψη του, με τα τεράστια μεταλλικά νύχια και τη βιαιότητα που εκπέμπει έρχεται σε αντίθεση με τις στιγμές της προσωπικής του ενδοσκόπησης, με τους εφιάλτες ή τις αναμνήσεις του.
Αυτή τη φορά, η δράση τοποθετείται στην Ιαπωνία. Οι μάχες και οι αναμετρήσεις διαδραματίζονται σε ένα background ιαπωνικής κουλτούρας, μέσα στο εξωτικό περιβάλλον της ιαπωνικής φύσης, με τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής να δίνουν μια άλλη χροιά στο μπλοκ-μπάστερ. Χαρακτηριστικές είναι οι ποικίλες σκηνές πάλης, σώμα με σώμα, όμορφα ενορχηστρωμένες και με πρωτότυπα εφέ. Σκιές πίσω από τεχνητούς τοίχους, διαφόρων ειδών ξίφη, άγριο πιστολίδι στους πλουμιστούς δρόμους του Τόκιο, βουτιές στο κενό και θεαματικές καταδιώξεις στην οροφή ενός ταχύτατου τρένου ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη και αιχμαλωτίζουν το βλέμμα του θεατή.
Η χαρακτηριστική φιγούρα του κόμικ της Μarvel και πρωταγωνιστής των X-Μen, ο Γούλβεριν θα έρθει αντιμέτωπος, τώρα, με κακοποιούς της Ιαπωνίας και πανίσχυρους ανταγωνιστές με σκοτεινά κίνητρα. Θα βυθιστεί σε έναν κόσμο άγνωστο σε αυτόν και θα δώσει σκληρές μάχες που θα ξεπεράσουν κάθε όριό του. Η ίδια του η αθανασία κάποια στιγμή θα αμφισβητηθεί.
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στη σχέση του με τη Μορίκο (Tao Okamoto), την κόρη ενός ιάπωνα εγκληματία. Το σκληρόπετσο, βίαιο και ζωώδες ταμπεραμέντο του σούπερ-ήρωα δημιουργεί ένα εκφραστικό κοντράστ, όταν αυτός παρατάσσεται δίπλα στην εύθραυστη, γυάλινη και τρυφερή μορφή της νεαρής. Η πλοκή περιέχει αρκετά στοιχεία -άτσαλα δομημένα- σχετικά με ίντριγκες, με πολιτικές απάτες και δικαιώματα διαδοχής. Μια μάγισσα (Svetlan Khodchenkova) εισχωρεί στο χώρο της δράσης. Tο υπερβολικό παίξιμο αυτής και οι πομπώδεις ατάκες της παραφορτώνουν το σύνολο με παιδαριώδεις και πρόχειρες τεχνικές υποβιβάζοντάς το.
Το «Γούλβεριν» του James Mangold είναι μια ενδιαφέρουσα ταινία δράσης υπερ-ηρώων που θα ταξιδέψει τους fans των ταινιών φαντασίας.
Παίζουν: Hugh Jackman, Tao Okamoto, Rila Fukushima, Hiroyuki Sanada, Svetlan Khodchenkova, Brian Tee. H ταινία προβάλλεται από την Odeon.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ