Η ταινία «Τα Πάντα Όλα» σάρωσε τα Όσκαρ
Ολοκληρώθηκε η 95η Απονομή των Όσκαρ.
Την Ακαδημία φαίνεται ότι παρέσυρε στην τρέλα και το πολυσύμπαν της η ταινία «Τα Πάντα Όλα» που αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής στην τελετή απονομής των Όσκαρ κερδίζοντας συνολικά επτά βραβεία και την κινηματογραφική τιμή για την ασιατική κοινότητα και εκπροσώπηση στο αμερικανικό σινεμά. Είναι η πρώτη φορά που πολλοί Ασιάτες ηθοποιοί κερδίζουν Όσκαρ την ίδια χρονιά.
Έτσι η ταινία κέρδισε τα βραβεία: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μοντάζ, Α' Γυναικείου, Β' Γυναικείου, Β' Ανδρικού. Εξ’ αρχής άλλωστε ήταν η ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες της βραδιάς.
Η Μισέλ Γεό, στερώντας το Όσκαρ από το άλλο μεγάλο φαβορί, την Κέιτ Μπλάνσετ, έγινε η πρώτη ηθοποιός από την Ασία (είναι από τη Μαλαισία) που εξασφαλίζει το αγαλματίδιο αυτό σε 95 χρόνια, κερδίζοντας το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. «Για όλα τα μικρά αγόρια και κορίτσια που μοιάζουν με εμένα να παρακολουθώ απόψε αυτό είναι ένας φάρος ελπίδας και πιθανοτήτων, είπε, προτού προσθέσει: «Κυρίες μην αφήνετε ποτέ κανέναν να σας πει ότι έχετε περάσει την ακμή σας».
Ο Κε Χουι Καν κέρδισε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου, για την συμμετοχή του στην ταινία. Έγινε ο πρώτος γεννημένος στο Βιετνάμ ηθοποιός που κέρδισε Όσκαρ. «Μαμά, μόλις κέρδισα ένα Όσκαρ!» είπε δακρυσμένος. «Λένε ότι τέτοιες ιστορίες συμβαίνουν μόνο στις ταινίες, δεν μπορώ να πιστέψω ότι μου συμβαίνει αυτό».
Η Τζέιμι Λι Κέρτις κέρδισε το βραβείο Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου, επίσης για τη συμμετοχή της στην ταινία. Ήταν η πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ. «Ξέρω ότι φαίνεται σαν να στέκομαι εδώ μόνη μου, αλλά είμαι εκατοντάδες άνθρωποι», είπε προτού αποτίσει συναισθηματικά φόρο τιμής σε όσους συμμετέχουν τόσο στην ταινία όσο και στη ζωή της.
Οι σεναριογράφοι-σκηνοθέτες Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ (The Daniels) έγιναν το τρίτο δίδυμο στην ιστορία της Ακαδημίας που κέρδισαν το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. «Θέλουμε να το αφιερώσουμε στις μαμάδες», είπε ο Σάινερτ. Ο Κουάν ευχαρίστησε τους μετανάστες γονείς του και απέδωσε την αγάπη του για τον κινηματογράφο σε αυτούς.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες, αναμενόμενα ο Μπρένταν Φρέιζερ κέρδισε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, και η ταινία «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο» τα Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας, Φωτογραφίας, Μουσικής και Σκηνογραφίας.
Εκφωνητική η απουσία βράβευσης για τις ταινίες «Τα Πνεύματα του Ινισέριν» και «The Fabelmans».
Αναλυτικά
Καλύτερη Ταινία
«Τα Πάντα Όλα»
Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ - «Τα Πάντα Όλα»
Α’ Ανδρικός Ρόλος
Μπρένταν Φρέιζερ- «Φάλαινα»
Α’ Γυναικείος Ρόλος
Μισέλ Γέο- «Τα Πάντα Όλα»
Διασκευασμένο Σενάριο
«Women Talking»
Πρωτότυπο Σενάριο
«Τα Πάντα Όλα»
B’ Γυναικείος Ρόλος
Τζέιμι Λι Κέρτις- «Τα Πάντα Όλα»
Κε Χουι Καν-«Τα Πάντα Όλα»
Μουσική
«Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο»
Κοστούμια
«Wakanda Forever»
Φωτογραφία
«Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο»
Μοντάζ
«Τα Πάντα Όλα»
Καλύτερο Τραγούδι
Naatu Naatu από το «RRR»
Σκηνογραφία
«Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο»
Διεθνής Ταινία
«Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο»
Ταινία Animation
«Πινόκιο» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους
«Navalny»
Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
«The Elephant Whisperers»
Οπτικά Εφέ
«Avatar: The Way of the Water»
Ήχος
«Top Gun: Maverick»
Κομμώσεις και Μακιγιάζ
«Η Φάλαινα»
Μικρού Μήκους Ταινία – Animation
«The Boy, the Mole, the Fox, and the Horse»
Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action
«Irish Goodbye»