Το Χόλιγουντ θέλει να συγκινηθείς με Cheetos και παπούτσια

cheetos
ΠΕΜΠΤΗ, 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Ακόμη και τα καταναλωτικά αγαθά μπορούν να έχουν τις δικές τους ταινίες.

Από τα Cheetos μέχρι το Tetris και από το BlackBerry μέχρι τα Air Jordans, τα καταναλωτικά προϊόντα, υλικά ή άυλα, έχουν την τιμητική τους το τελευταίο διάστημα σε κινηματογράφους και πλατφόρμες streaming.

Ο λόγος για τις ταινίες

«Tetris»,
«Air»,
«BlackBerry» και
«Flamin’ Hot»
που αναλαμβάνουν να μας πουν ιστορίες των ανθρώπων που έριξαν στην αγορά εμπορεύματα που αργότερα καθιερώθηκαν γράφοντας την δική τους ιστορία.  

Οι ταινίες είναι μυθοπλασίας, όχι ντοκιμαντέρ, και εστιάζουν στις στιγμές του εύρηκα, στις συναντήσεις και τις διαπραγματεύσεις για συμβόλαια. Αυτά γίνονται πλέον το κυρίως υλικό του κινηματογραφικού δράματος, μαζί με παλιά και αγαπημένα τραγούδια, αναφορές στην ποπ κουλτούρα και μια δόση νοσταλγίας.

Ταινίες όπως το «The Social Network» και το «Μεγάλο σορτάρισμα» δημιούργησαν ένα κινηματογραφικό καμβά για ζουμερές επιχειρηματικές ιστορίες με ενδιαφέροντες χαρακτήρες και σκιαγράφηση των δυνάμεων της αγοράς. Πλέον όμως οι νέες κυκλοφορίες συνδέονται επίσης με την εστίαση του Χόλιγουντ στην πνευματική ιδιοκτησία.

«Σε ένα χώρο όπου όλοι προσπαθούν να μετριάσουν τον κίνδυνο και να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη του μάρκετινγκ δημιουργώντας έργα γύρω από γνωστούς χαρακτήρες και ιστορίες, ακόμη και τα καταναλωτικά αγαθά μπορούν να έχουν τις δικές τους ταινίες», σχολιάζει η Wall Street Journal.

«Tetris»

 Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Apple TV+ στις 31 Μαρτίου

Ο Τέιρον Έγκερτον υποδύεται τον Χενκ Ρότζερς, έναν πωλητή που ποντάρει τα πάντα σε ένα παιχνίδι που είναι εμπνευμένο από τα παζλ και δημιουργήθηκε από τον Αλεξέι Πατζίτνοφ, έναν Ρώσο μηχανικό ηλεκτρονικών υπολογιστών, κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτών και της Σοβιετικής Ένωσης. Τον Ρώσο προγραμματιστή υποδύεται ο Νικίτα Εφρέμοφ. Για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα, ο Ρότζερς έχει να αντιμετωπίσει πολλούς ανταγωνιστές και κομμουνιστές γραφειοκράτες.

Το πλαίσιο της ιστορίας αφορά παγκόσμια γεγονότα, όπως η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και η κυκλοφορία του φορητού Game Boy της Nintendo.

Μιλώντας στην WSJ, ο παραγωγός της ταινίας Μάθιου Βον εξήγησε ότι αυτό που τον τράβηξε στην συγκεκριμένη ταινία ήταν η παράξενη ιστορία και οι υπέροχοι χαρακτήρες, μεταξύ των οποίων είναι ο μεγαλοεκδότης Ρόμπερτ Μάξγουελ (και πατέρας της Γκισλέν Μάξουελ η οποία καταδικάστηκε για εμπορία ανηλίκων με σκοπό τη σεξουαλική εκμετάλλευση για λογαριασμό του Αμερικανού χρηματιστή Τζέφρι Έπσταϊν), ο οποίος είχε επίσης βγει στο κυνήγι διεκδίκησης για το βιντεοπαιχνίδι.

Η ταινία γυρίστηκε με χαμηλό budget στη Γλασκώβη, που πλασάρεται ως Μόσχα.

«Air»

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τις 5 Απριλίου

Μια ιστορία που πηγαίνει πίσω σε μια εποχή στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν η Nike δεν είχε διεισδύσει ακόμα στο ΝΒΑ.

Ο Ματ Ντέιμον υποδύεται τον Σόνι Βακκάρο, έναν στέλεχος που έχει εμμονή με το τμήμα μπάσκετ της εταιρείας, ο οποίος θέλει να κλείσει συμβόλαιο με τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε Μάικλ Τζόρνταν.

Τους συναδέλφους του στη Nike υποδύονται οι Τζέισον Μπέιτμαν, Κρις Τάκερ και Μπεν Άφλεκ,  ο οποίος σκηνοθέτησε την ταινία και έχει τον ρόλο του συνιδρυτή της εταιρείας Φιλ Νάιτ. Για να κλείσει τον Τζόρνταν, κυνηγάει τους γονείς του, του οποίους υποδύονται η Βαϊόλα Ντέιβις και ο Τζούλιους Τένον, που είναι ζευγάρι και στη ζωή.

«BlackBerry»

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τις 12 Μαΐου

Η  ταινία που αφηγείται τη διαδρομή του εφευρέτη του πρώτου smartphone, προτού το iPhone «φάει» το μερίδιο αγοράς του. Μεγάλο μέρος της ταινίας είναι κωμικό, λόγω των συγκρούσεων στον εσωτερικό της καναδική startup Research In Motion (RIM), της οποίας οι ιδρυτές παρουσιάζουν «έναν βομβητή, ένα κινητό τηλέφωνο και μια συσκευή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όλα σε ένα πράγμα».

Ο Τζέι Μπάρουτσελ υποδύεται τον επιχειρηματία Μάικ Λαζαρίδης, που είναι μυωπικά επικεντρωμένος στην τεχνολογική τελειότητα. Ο Γκλένν Χάουερτον τον Τζιμ Μπάλσιλι, ο οποίος αναλαμβάνει τη θέση του CEO.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας, που συνυπογράφει και το σενάριο, Ματ Τζόνσον, υποδύεται τον συνιδρυτή της RIM, Νταγκ Φρέγκιν, ως έναν νερντ με ελεύθερο πνεύμα που παλεύει στην ιεραρχία της εταιρείας.

Μιλώντας στην WSJ υπογράμμισε ότι δεν πρόκειται για άλλη μία «αγιογραφία» επιτυχημένων εμπορευμάτων. Ενώ άλλες ταινίες επικεντρώνονται στην πορεία που κατέληξε σε εκθαμβωτικά λανσαρίσματα προϊόντων, η συγκεκριμένη εξερευνά τις δυνάμεις (πέρα από απλά το iPhone) που καταδίκασαν τη συγκεκριμένη συσκευή.

«Flamin’ Hot»

Η ταινία προβάλλεται σε Hulu και  Disney+ από τις 9 Ιουνίου

Η ταινία αποτελεί βιογραφία του Ρίτσαρντ Μοντάνιεζ, του υπαλλήλου της Frito-Lay στον οποίο αποδίδεται η δημιουργία των Flamin’ Hot Cheetos. Ο Μεξικανοαμερικανός Μοντάνιεζ έφτασε να γίνει από θυρωρός, στέλεχος στη Frito-Lay. Είχε την ιδέα των πικάντικων σνακ για να προσελκύσει την αναπτυσσόμενη αγορά των Λατίνων. Τον υποδύεται ο Τζέσι Γκαρσία.

Στην ταινία βλέπουμε επίσης τον CEO της PepsiCo (μητρική εταιρεία της Frito-Lay) Ρότζερ Ενρίκο, τον οποίο υποδύεται ο Τόνυ Σαλούμπ.

Η ταινία, που είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εύα Λονγκόρια, κέρδισε πρόσφατα το βραβείο κοινού στο φεστιβάλ κινηματογράφου South By Southwest.

Επίσης έχει δημιουργήσει αρκετό «θόρυβο». Για παράδειγμα, σε άρθρο τους το 2021 οι Los Angeles Times ανέφεραν ότι ο Μοντάνιεζ είχε υπερβάλει σχετικά με τον ρόλο που διαδραμάτισε στη δημιουργία του Flamin’ Hot Cheetos. Ακολούθησε απάντησε από την PepsiCo αναφέροντας: «αποδίδουμε την κυκλοφορία και την επιτυχία του Flamin’ Hot Cheetos και άλλων προϊόντων σε πολλά άτομα που εργάστηκαν στην PepsiCo, συμπεριλαμβανομένου του Ρίτσαρντ Μοντάνιεζ».