Netflix: Η σειρά που οι χρήστες παρακολούθησαν 812 εκατομμύρια ώρες

the-night-agent
ΤΕΤΑΡΤΗ, 27 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Τα δεδομένα που δημοσίευσε η πλατφόρμα και η κριτική που έχει δεχθεί.

Το Netflix δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα, για πρώτη φορά, δεδομένα για τις τηλεθεάσεις για το 99% του μενού του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχει μία σειρά την οποία παρακολούθησαν οι χρήστες σε όλο τον κόσμο για 812 εκατ. ώρες, που ισοδυναμεί με σχεδόν 100.000 χρόνια, γεγονός που την καθιστά την πιο δημοφιλή σειρά της streaming πλατφόρμας για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο λόγος για το πολιτικό θρίλερ «The Night Agent», με πρωταγωνιστή τον Γκάμπριελ Μπάσο.

Στην πρώτη πεντάδα βρίσκουμε επίσης τα εξής:

-την δεύτερη σεζόν του «Τζίνι και Τζόρτζια», με 665,1 εκατ. ώρες,

-τη σειρά «The Glory», με 662,8 εκατ. ώρες,

-το spinoff της Οικογένειας Άνταμς «Wednesday» με 507,7 εκατ. ώρες, και

-τη σειρά «Queen Charlotte: A Bridgerton Story», με 503 εκατ. ώρες.

Όσον αφορά τις ταινίες, το «The Mother», με πρωταγωνίστρια την Τζένιφερ Λόπεζ, ήταν η κορυφαία ταινία της πλατφόρμας, με 249,9 εκατ. ώρες θέασης. Η ταινία κατατάχθηκε επίσης στη 14η θέση του περιεχομένου του Netflix με τις περισσότερες προβολές.

Σημειώνεται ότι, αν και μετά την πανδημία έχει δεχθεί πλήγμα, το Netflix έχοντας σχεδόν 250 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως, είναι ο ηγέτης του κλάδου των υπηρεσιών streaming σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η κριτική

Αν και από το 2021, δημοσιεύει εβδομαδιαίες λίστες με τα Top 10 και πιο δημοφιλή του προγράμματα, που εμφανίζουν τις ταινίες και τις σειρές με τις περισσότερες προβολές στα Αγγλικά και σε άλλες γλώσσες, το Netflix έχει δεχθεί έντονη κριτική για την έλλειψη διαφάνειας σχετικά με την τηλεθέαση του περιερχομένου που φιλοξενεί στην πλατφόρμα του.

Η κριτική αυτή βρέθηκε στο επίκεντρο της ιστορικής απεργίας του Χόλιγουντ που παρέλυσε την κινηματογραφική και τηλεοπτική βιομηχανία για αρκετούς μήνες. Τα συνδικάτα ουσιαστικά κατηγορούν την πλατφόρμα για την έλλειψη διαφάνειας σχετικά με την τηλεθέαση, η οποία συνδέεται με την αποζημίωση των μελών τους. Ηθοποιοί και συγγραφείς απαιτούν υψηλότερη αμοιβή από πνευματικά δικαιώματα για τις εκπομπές που είχαν καλή απόδοση.

Τα στοιχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα μετά τη λήξη της απεργίας των συγγραφέων και ηθοποιών του Χόλιγουντ. 

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για το Netflix και τον κλάδο μας», ανέφερε η εταιρεία σε ανάρτησή της.   «Πιστεύουμε ότι οι πληροφορίες για την τηλεθέαση σε αυτήν την αναφορά… θα δώσουν στους δημιουργούς και στον κλάδο μας βαθύτερες γνώσεις για το κοινό μας και ό,τι έχει απήχηση σε αυτό».

Η έκθεση What We Watched»

Η αναφορά, με την ονομασία «What We Watched: A Netflix Engagement Report», κατέταξε σχεδόν όλες τις σειρές και τις ταινίες του Netflix κατά αριθμό ωρών προβολής τους τελευταίους έξι μήνες.

Στηρίζεται σε τρεις μετρήσεις: τις ώρες παρακολούθησης, εάν μια εκπομπή είναι διαθέσιμη παγκοσμίως και την ημερομηνία κυκλοφορίας της.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Netflix, Τεντ Σαράντος, ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα θα δημοσιεύει στο εξής ενημερωμένες αναφορές κάθε έξι μήνες. «Αυτά είναι τα πραγματικά δεδομένα που χρησιμοποιούμε για τη λειτουργία της επιχείρησης… Είμαι ο συν-διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, επομένως η δημοσίευση κακών πληροφοριών έχει συνέπειες».

«Αυτές είναι πιθανώς περισσότερες πληροφορίες από όσες χρειάζεστε, αλλά νομίζω ότι δημιουργεί ένα καλύτερο περιβάλλον για τα σωματεία, για εμάς, για τους παραγωγούς, για τους δημιουργούς και για τον Τύπο», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν ξεκίνησε η πλατφόρμα δεν υπήρχε ενδιαφέρον «να είμαστε τόσο διαφανείς επειδή χτίζαμε μια νέα επιχείρηση και χρειαζόμασταν χώρο για να μάθουμε». Υποστήριξε επίσης ότι αυτό άρεσε στους δημιουργούς, επειδή απέσυρε την πίεση που ασκούν τα νούμερα.

Η έκθεση, η οποία εξέτασε την τηλεθέαση για το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, έδειξε ότι το 55% των προβολών του Netflix προερχόταν από πρωτότυπες ταινίες και σειρές ενώ το 45% από τίτλους με άδεια χρήσης, σημείωσε επίσης ο Σαράντος.

Σύμφωνα με το Netflix, η αναφορά χρησιμοποίησε δεδομένα για πάνω από 18.000 τίτλους, που αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των προβολών του, και όλοι οι τίτλοι παρακολουθήθηκαν πάνω από 50.000 ώρες.

Ο Σαράντος εξήγησε επίσης γιατί η βασική μέτρηση του Netflix αφορά στις ώρες προβολής. «Είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς. Αντικατοπτρίζει τρίτα μέρη όπως η Nielsen στις ΗΠΑ. Κάνει το Netflix πολύ εύκολο να συγκριθεί με άλλες υπηρεσίες streaming», όπως είπε.

Το περιεχόμενο που δεν ήταν στα αγγλικά παρήγαγε περίπου το ένα τρίτο όλων των προβολών και το Netflix σημείωσε ότι τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι υπάρχει ακόμα ζήτηση για παλαιότερους τίτλους.