Τι μου έμαθαν τα Bafta
Λίγο πριν την τελική κρίση των Όσκαρ, τα βρετανικά κινηματογραφικά βραβεία, τα Bafta, είπαν και ελάλησαν πολλά και ενδιαφέροντα.
Μέχρι πρόσφατα όλοι στοιχημάτιζαν ότι το «12 χρόνια σκλάβος» θα ηγηθεί στην κούρσα των βραβείων. Το Λονδίνο χθες έδειξε ότι η ιστορία ενός ελεύθερου σκλάβου ίσως να μην πουλάει πολύ στη Γηραιά Αλβιώνα, (2 βραβεία στις 10 υποψηφιότητες δεν είναι θρίαμβος, έστω και αν η ταινία απέσπασε το ύψιστο της «καλύτερης ταινίας της χρονιάς). Καλύτερη τύχη ίσως να έχει η ταινία πίσω στην πατρίδα της στις 2 Μαρτίου (ημέρα των Όσκαρ).
Ο Τσιούτελ Ιτζίοφορ απολαμβάνει το Bafta Α' ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο "12 χρόνια σκλάβος".
Το Gravity καλό είναι αλλά όχι και τόσο ώστε να αξίζει να αναδειχτεί καλύτερη ταινία της χρονιάς. Αν και η βρετανική παραγωγή του, του χάρισε τον τίτλο της καλύτερης βρετανικής ταινίας, ας μη γελιόμαστε, δεν πρόκειται για μία καθαρά αγγλική ταινία, ούτε μπορεί να «σαρώσει» τα βραβεία με απόλυτη σιγουριά (τουλάχιστον όχι τα μη τεχνικά).
Μπορεί η Τζένιφερ Λόρενς να έφυγε με ένα Bafta καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου αλλά μάλλον η Λουπίτα Νιόνγκ’Ο έχει έρθει για να την ...αντικαταστήσει. Τουλάχιστον, σε «κοσμικό» επίπεδο καθώς η Λόρενς δύσκολα θα χάσει το αντίστοιχο Όσκαρ από την πρωτοεμφανιζόμενη Λουπίτα, η οποία εδραιώνει σιγά σιγά την παρουσία της με κάθε της εμφάνιση.
H "Blue Jasmine", κατά κόσμο Κέιτ Μπλάνσετ με το βραβείο Bafta Α' γυναικείου ρόλου.
Άξιζε το βραβείο ο Μπάρκαντ Αμπντί για την ερμηνεία του στο Κάπτεν Φίλιπς, αλλά αν ο Τζάρεντ Λέτο ήταν υποψήφιος, θα ήταν ίδια τα πράγματα; Ομοίως και στην περίπτωση του ΜακΚόναχι και της κατηγορίας του Α΄ανδικού ρόλου. Τελικά, οι Βρετανοί δεν έδειξαν καμία συγκίνηση για το Dallas Buyers Club (στο οποίο είναι εκπληκτικοί οι ΜακΚόναχι και Λέτο), αγνοώντας το σχεδόν επιδεικτικά.
Τέλος, η Κέιτ Μπλάνσετ είναι η αδιαμφισβήτητη νικήτρια της πρωταγωνιστικής ερμηνείας και όχι άδικα, καθώς στο «Blue Jasmine» του Γούντι Άλεν, έχει καταφέρει να κρατήσει πάνω της όλη την ταινία, η οποία κατά τα άλλα είναι αδιάφορη.
Σόφη Ζιώγου
[email protected]