Υπερήρωες γένους θηλυκού

girl-action
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 07 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Η 8η Μαρτίου είναι η ημέρα της γυναίκας. Τι καλύτερο λοιπόν από το να θυμηθούμε όλες εκείνες τις περιπετειώδεις θηλυκές εκπροσώπους, που μας χάρισαν κινηματογραφικές απολαύσεις.

«Πυρ, γυνή και θάλασσα» σε χολιγουντιανή μετάφραση: Λάρα Κροφτ. Η Ατζελίνα Τζολί είναι μία εκ των βασικών δυναμικών γυναικών του σινεμά που ξέρει να ιντριγκάρει, να κυνηγά και να νικά. Αλλά και ως θηλυκός Τζέιμς Μποντ, δηλαδή Agent Salt, έχει κάνει τη φιγούρα του υπερήρωα  γυναικεία υπόθεση.

Η Σάρα Κόνορ στο «Terminator» είναι άξια εκπρόσωπος του γυναικείου είδους σε action films, που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη. Η Λίντα Χάμιλτον με μυς που ακόμα πολλοί ζηλεύουμε είναι χαρισματική.

Ο Ταραντίνο στο «Kill Bill, 1 & 2» πήρε μία από τις πιο γενναίες αποφάσεις στην καριέρα του και προσέλαβε την Ούμα Θέρμαν να γίνει ο γυναικείος εκδικητής. Η ερμηνεία της και τα έσοδα από την ταινία τον δικαίωσαν.

Η «G.I. Jane», Ντέμι Μουρ έδειξε στα αμερικανικά στρατεύματα τι πάει να πει πολεμιστής με θάρρος και τόλμη, βγάζοντας και τα απαραίτητα κέρδη, βέβαια.

Σίγουρα πιο αντισυμβατική, η Ρούνεϊ Μάρα εμφανίστηκε από το πουθενά για να μας συστήσει «Το κορίτσι με το τατουάζ». Με συνοδοιπόρο τον Ντάνιελ Κρεγκ μετέφερε στη μεγάλη οθόνη την αμερικανική εκδοχή της μυθιστορηματικής Λίσμπετ Σαλάντερ που είχε εμπνευστεί ο Στίεγκ Λάρσον.

Όταν τα «Alien» εμφανίστηκαν στην οθόνη το 1979 μόνο η Σιγκούρνι Γουίβερ μπορούσε να δώσει λύση στην πρωτοποριακή ιδέα του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Η Μπάφι από τη σειρά «Buffy the Vampire Slayer» είχε μία ανέλπιστη επιτυχία. Η teen movie με την κυνηγό των βαμπίρ, που ερωτεύεται φυσικά έναν καλό βρικόλακα και μπλέκει σε μία ιστορία αγάπης χωρίς διέξοδο, έκανε πολλούς να δουν με άλλο μάτι τις νεαρές εκδικήτριες του σινεμά.

Κορυφαία στο είδος της γυναίκα- ήρωας είναι η Σάντρα Μπούλοκ. Από το «Miss Congeniality» ως ειδική πράκτορας που εξιχνιάζει τα εγκληματικά σχέδια στα καλλιστεία για τη Μις ΗΠΑ αλλά και το πιο πρόσφατο «Heat» με την ακόμη πιο φαιδρή εικόνα ενός action figure χωρίς…παντελόνια, η Μπούλοκ ξέρει να μετατρέπει το έγκλημα σε κωμική τιμωρία.

Οι Άγγελοι του Τσάρλι (το πρωτότυπο και η επανέκδοση) ήταν «κομμένο και ραμμένο» πάνω στα δεδομένα των δυναμικών γυναικών που είναι ικανές να διαλευκάνουν τα εγκλήματα, βγάζοντας τον Τσάρλι ασπροπρόσωπο.

Στο ίδια πνεύμα και η «Νικίτα», είτε στην κινηματογραφική είτε στην τηλεοπτική της εκδοχή ενώ και η Τζίνα Ντέιβις στην ταινία «Ένα σκληρό φιλί για καληνύχτα» ήξερε πολύ καλά πώς να μάχεται.

Μάλιστα, τα εύσημα πρέπει να της τα δώσουμε όχι μόνο σε ερμηνευτικό επίπεδο, καθώς στην πραγματική της ζωή η Ντέιβις το 2000 συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες με την ομάδα τοξοβολίας ενώ στα 46 χρόνια έκανε το πρώτο της παιδί και στα 48 ακολούθησαν τα δίδυμα. Δεν είναι και λίγο …

Η Κάρι Αν Μος στο «Matrix» ήταν η άξια Trinity που θέλει να σώσει τον κόσμο. Ξέρει ότι δεν είναι ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας αλλά κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει τις πολεμικές της κινήσεις.

Η τελευταία αγαπημένη της Αμερικής, η ταλαντούχα Τζένιφερ Λόρενς απέδειξε ότι οι «Αγώνες Πείνας» είναι παιχνιδάκι γι' αυτήν ενώ η απάντηση της Ασίας σε όλα αυτά είναι η συγκλονιστική Μισέλ Γέο, που μας έδειξε στον «Τίγρη και Δράκο» του Ανγκ Λι (περιμένουμε το σίκουελ από τον Γουό Πινγκ Γουέν, φέτος μάλιστα), ότι η δράση και η περιπέτεια είναι μία μαγευτική χορογραφία με καλά ακονισμένες λεπίδες.

Σόφη Ζιώγου
[email protected]