Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η Μπρίτζετ Τζόουνς

romcom
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Όταν το 2001 η Ρενέ Ζελβέγκερ πάχυνε περίπου 20 κιλά, κανείς δεν πίστευε ότι θα άνοιγε νέους δρόμους στον κινηματογράφο.

Αδέξια, ανήσυχη αλλά επίμονη, η κινηματογραφική Μπρίτζετ Τζόουνς έφερε στο σινεμά των τελευταίων χρόνων άλλο αέρα σε αυτό που ονομάζουμε ρομαντική κομεντί. Έκτοτε, οι ταινίες που ακολούθησαν το δρόμο, που χάραξε με την είσοδο του μιλένιουμ η χαρισματική Μπρίτζετ, μας έχουν μείνει αξέχαστες.

Και θα σας πω τις αγαπημένες μου ή καλύτερα αυτές που μπορώ να τις δω και να τις ξαναδώ και να μου φανούν το ίδιο αστείες.

Μπορεί πολλοί να ισχυρίζονται ότι η Κάθριν Χέιγκλ είναι ανυπόφορη στις συνεργασίες της αλλά εγώ από στην οθόνη τη βρίσκω υπέροχη σε ότι έχει να κάνει με αυτού του είδους τις ταινίες.

Το «Knocked Up» του 2007 ήταν μία ταινία που θεωρώ ότι δεν εκτιμήθηκε όσο έπρεπε. Ναι, είναι «χαζοκωμωδία», ναι είναι ελαφριά, αλλά κανείς δεν είπε ποτέ ότι κινηματογράφος είναι μόνο Μπέργκμαν και Αγγελόπουλος. Για το είδος της, η ταινία είναι αρκετά καλή με το ανέλπιστο δίδυμο Χέιγκλ –Ρόγκεν να χαρίζει ένα απολαυστικό δίωρο.

Η ταινία «Forgetting Sarah Marshall» που κυκλοφόρησε το 2008 είναι ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η ειρωνική ιστορία της απιστίας. Ο Τζέισον Σίγκελ είναι υπέροχος στην ερμηνεία του «παρατημένου» που αδυνατεί να δει την πραγματικότητα.

Ο Σίγκελ βέβαια, για όσους παρακολουθούν την τηλεοπτική επιτυχία «How I met your mother» μπορούν να διακρίνουν ότι κάτι τέτοιους ρόλους του «συντρόφου-θύμα» τους έχει στο τσεπάκι του.

Η επιστροφή της Κάθριν Χέιγκλ σε μία παρόμοια ρομαντική (ή καλύτερα όχι;) κωμωδία γίνεται το 2009 με το «The ugly truth». Ανικανοποίητη καριερίστρια που «το ένα της μυρίζει το άλλο της ξινίζει» αναφορικά με όποιον μελλοντικό ενδεχομένως σύντροφό της, αναγκάζεται να συνεργαστεί με ό,τι πιο άξεστο κυκλοφορεί στην τηλεόραση.

Η γνωριμία αυτή φυσικά θα έχει καλή κατάληξη με την Χέιγκλ να πέφτει στα δίχτυα του γοητευτικού Γκέραρντ Μπάτλερ. Τελικά η Χέιγκλ μάλλον θα πρέπει αν εστιάσει μόνο σε τέτοιου είδους ταινίες.

Την ίδια χρονιά, η master του είδους Σάντρα Μπούλοκ κάνει πρόταση γάμου στον Ράιαν Ρέινολντς. Η ταινία δεν «έσπασε» ταμεία αλλά πήγε αρκετά καλά.

Εξάλλου, οι φήμες περί γυμνού σκηνικού με τους δυο τους εξίταρε τη φαντασία και την ηδονοβλεπτική περιέργεια πολλών. Υποτιμητικό για το σενάριο και την εκτέλεση του καθώς η ταινία «Η Πρόταση» είναι μια εξαιρετική κωμωδία με ρομαντικό υπόβαθρο (και μόνο).

Η τελευταία αξιόλογη ρομαντική κωμωδία έφτασε μέχρι τα Όσκαρ. Προτάθηκε για 8 χρυσά αγαλματίδια και η Τζένιφερ Λόρενς αναδείχτηκε ως καλύτερη γυναικεία ερμηνεία της χρονιάς (2013).

Ο «Οδηγός αισιοδοξίας» του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ δεν είναι μία συνηθισμένη ρομαντική κομεντί. Πυρήνας της ιστορίας δύο ψυχικά διαταραγμένοι άνθρωποι με προβλήματα, τα οποία όμως ο Ο’ Ράσελ προσεγγίζει από τη φαιδρή και καθημερινή τους πλευρά, χωρίς να τα διακωμωδεί.

Με σεβασμό και απενοχοποιημένη διάθεση, η ταινία είναι ένα εξαιρετικό δείγμα κινηματογραφικής γραφής, που υποδεικνύει ότι κάποια ταμπού όταν προσεγγίζονται με αισιοδοξία αντιμετωπίζονται πιο ανώδυνα. Ο Μπράντλει Κούπερ και η Τζένιφερ Λόρενς στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ήταν λιτά και απέριττα υπέροχοι.

Σόφη Ζιώγου
[email protected]