A propo…εγώ πότε θα γίνω μάνα;
Από την εποχή που ο Σπύρος Παπαδόπουλος αναρωτιόταν κοιτώντας με νόημα την κάμερα «Τι έγινε ρε παιδιά» μέχρι τη στιγμή που ο Μάκης …κατάκοπος από την υποτιθέμενη δουλειά στο συνεργείο του επέμενε «Φώτη, πιάσε μια μπύρα», η ελληνική τηλεόραση έχει χαρίσει μαγικές ατάκες.
Δεν ξέρω αν μπορεί να μεταφερθεί σε ένα κείμενο το ύφος και η φαιδρότητα με την οποία αγαπημένοι ηθοποιοί «πάτησαν» εκπληκτικά στα κείμενα των Ρήγα, Αποστόλου, Παπαπέτρου, Ρέππα, Παπαθανασίου, Παπαδοπούλου, Καπουτζίδη και τόσων άλλων και κατάφεραν να κάνουν την ελληνική τηλεόραση σημείο συνάντησης φίλων, αλλά αυτό που γνωρίζω με σιγουριά είναι ότι οι ατάκες που ακολουθούν θα φέρουν τον ήχο της φωνής του κάθε ηθοποιού αβίαστα στο μυαλό σας.
Ότι είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τις πιο αστείες ατάκες, είναι γεγονός. Ότι θα παραλείψω αρκετές είναι επίσης πραγματικότητα. Γι’ αυτό και περιμένω ανταπόκριση. Όποιος λοιπόν θυμηθεί κάποια που θα ξεχάσω, ας συμπληρώσει.
Και θα ξεκινήσω από τη λατρεμένη περσόνα της Σάσας Παπαδήμα. Η «σέξι» φίλη της Χριστίνας στη Ντόλτσε Βίτα έχει πει επικές ατάκες. «Αυτόν τον καιρό ξαναδιαβάζω Καββαδία» λέει ο ποιητής, «Τασσώ;» διερωτάται η Σάσα ενώ αργότερα που επιδεικνύει τα βιβλία της στη Χριστίνα μιλά με στόμφο για τα …Τεκνά του πλοιάρχου Γκραντ.
«Ε, που να ξέρω. Είναι με κεφαλαία», λέει όταν η Χριστίνα τη διορθώνει ότι είναι τα τέκνα και όχι τα τεκνά και εκείνη ως κλασική Σάσα συνεχίζει «εγώ τόσα χρόνια νόμιζα ότι ο πλοίαρχος είναι μία ξεφωνημένη».
Η σκηνή του «αι σαρβάιβ» με την Μαρία Καβογιάννη ως Ασπασία είναι από τις πιο αστείες που έχει να επιδείξει η Ντόλτσε Βίτα.
Μερικά χρόνια αργότερα η ελληνική τηλεόραση είχε την τύχη να γνωρίσει την πιο μαύρη κωμωδία στην ιστορία της. «Εγκλήματα», μία σειρά που έκανε το serial ….killing της Σωσώς ό,τι πιο αστείο σε σπλάτερ ύφος.
«Θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους μας, να έχετε καλά στερνά» λέει όταν κάνει πρόποση στο γάμο της Κορίνας.
Η Ντένη Μαρκορά στους «Δύο ξένους» μας έμπασε για τα καλά στα σπίτια της καλής κοινωνίας των Αθηνών αλλά όταν εκνευριζόταν έριχνε και κανέναν χαστούκι στη Μαρούσκα. Άλλες φορές πάλι δήλωνε «Θα σε χαστούκιζα αλλά θα μου χαλάσει το μαλλί».
Πιστή υπήκοος της εκείνη, επέμενε «da gaspaza». Α propo... πόσο μπροστά ήταν αυτός ο ρόλος. Στους ατακαδόρικους διαλόγους της με τη Φλώρα –Φαλκονέρα δε, δινόταν ρεσιτάλ ερμηνείας.
«Μην το κάνεις αυτό Μένιο, μ ‘ ενοχλεί» έλεγε αργότερα με σκέρτσο η Χρυσούλα Διαβάτη κάθε φορά που ο Μένιος της είχε όρεξη για ενήλικες περιπτύξεις.
«Λαζάρου, πες μας τι ξέρεις για την Αντιγόνη», «Η Αντιγόνηηηη….» «Τρώει μήλα στο μπαλκόνι. Κάτσε κάτω, θες να πάρεις και απολυτήριο. Καλά έλειπες τόσα χρόνια, δε μου λες, γιατί μας ξανάρθες;»
«Ε, πώς κυρία Κατσίκη, να μην έχω και εγώ ένα χαρτί;» «Να πάρεις χαρτί κουζίνας, δεν είναι ανάγκη να πάρεις απολυτήριο». Ο διάλογος μεταξύ του Αργύρη Αγγέλου και της Κατιάνας Μπαλανίκα είναι απολαυστικότατος στις Σαββατογεννημένες.
Εκτός από τους ευφυέστατους διαλόγους που έχουν οι παραπάνω σειρές όμως υπάρχουν και ορισμένες, λέξεις, φράσεις ακόμα και επιφωνήματα που είναι πλέον trademark. Το «ιιιιιιι» της Ζουμπουλίας από το «Παραπέντε» (και οι διάλογοί της φυσικά με την συμπεθέρα αλλά και την Ντάλια), «Κόβεται το σεξ;» απορία της Θεοπούλας από την ίδια σειρά, «Θοδωρή εγώ πότε θα γίνω μάνα;» από τη Δήμητρα Παπαδοπούλου σε μία εκπληκτική διασκευή του Σ' αγαπώ - Μ' αγαπάς αλλά και το «Έεεεελα δεν το πιστεύω» από το πρόωρα κομμένο «Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή», είναι στιγμές πολύ καλής ελληνικής κωμωδίας.
Οι Ρήγας - Αποστόλου χρόνια μετά έκαναν τους «Στάβλους της Εριέττας Ζαΐμη», ίσως η πιο ατακαδόρικη ελληνική σειρά με πρωταγωνιστές όλα τα πρωτοκλασάτα ονόματα της εγχώριας υποκριτικής σκηνής.
Κορυφαία παρουσία του κυρίου Ντίμη Τσιμισκή - Χόφμαν και οι ατάκες με την αυταρχική αλλά λατρεμένη Ρωξάνη Ντάνου –Κουλουμπή. «Υπέροχη γόβα», «Σας ευχαριστώ», «Σε λάθος κουντεπιέ», «Εσείς θα ξέρετε καλύτερα», διάλογος από το πρώτο επεισόδιο δίνει το στίγμα της συνέχειας μιας εκπληκτικής κωμωδίας.
Και αφού μας καλόμαθαν οι σεναριογράφοι, μετά ήρθε η κρίση και χάσαμε τις ατάκες, μαζί τους και τις έξυπνες, κωμικές σειρές που δεν προσβάλουν τη νοημοσύνη μας.
Φωτεινότατη εξαίρεση ευτυχώς το φετινό «Κάτω Παρτάλι» του Λ. Παπαπέτρου (Εγκλήματα).
«Κύριε Διαμαντή, μου περνάτε τη σαλάτα;», «Από πού να σ' την περάσω;», «Από ΚΤΕΟ», ο διάλογος απλά αφοπλιστικός ενώ ο Τάσος Χαλκιάς ως καθαρόαιμο αρσενικό διερωτώμενος για το γεγονός ότι ο Τσιμιτσέλης είναι metrosexual άρα και άτριχος λέει με στόμφο «Άτριχος είναι. Στέρνο, πλάτη... σαν αυγό καθαρισμένο».
Σόφη Ζιώγου
[email protected]