Ποιος θα πάρει (και ποιος θέλω να πάρει) το Oscar
Tα Oscar για τους συντάκτες του σινεμά είναι σα να βάζεις ένα παιδί σε μαγαζί με παιχνίδια ή σοκολάτες. Ή καλύτερα και τα δύο.
Αδημονείς, αγωνιάς, αναθεωρείς και επιθυμείς μικρά, γυαλιστερά αγαλματίδια για ταινίες και ηθοποιούς που είτε σου άρεσαν, είτε τους μίσησες, είτε σε απογοήτευσαν, είτε πάλι σε άφησαν ενοχλητικά αδιάφορο. Σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχει γοητεία. Έφτασε η μεγάλη μέρα ή καλύτερα η μεγάλη νύχτα που θα ακουστεί το υπέροχο «and the winner is…» και για να αναφωνήσουμε το ακόμη πιο διάσημο «τα λεγα εγώ» πρέπει να κάνουμε και εμείς τις εθιμοτυπικές προβλέψεις μας. Shall we?
Καλύτερη ταινία: Οι περισσότεροι ποντάρουν στο Boyhood λόγω της 12άχρονης ιστορίας που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί. Πήρε τη Χρυσή Σφαίρα, πήρε το Bafta άρα ένα Oscar το χρειάζεται για να συμπληρωθεί η ευτυχία. Εγώ πάντως θα το έδινα στο Birdman.
Καλύτερος σκηνοθέτης: Το Birdman Vs Boyhood παίζει πολύ. Ο Alejandro González Iñárritu ήταν εξαιρετικά ευρηματικός με τα faux μονοπλάνα του Birdman αλλά ο Richard Linklater με το Boyhood κατάφερε το ακατόρθωτο (σχεδόν) κερδίζοντας ένα στοίχημα που ξεκίνησε το 2002. Η ταινία του έχει αντέξει όλο τον χρόνο, αν και προβλήθηκε πολύ νωρίς, από το Sundance τον περυσινό Ιανουάριο. Και ένας χρόνος να φτάσει μέχρι τα Oscar είναι κατόρθωμα. Άρα, θέλω να το πάρει ο Iñárritu αλλά μάλλον θα το πάρει ο Linklater σε ανταλλαγή για το καλύτερης ταινίας, όπως έχω ξαναπεί.
Α΄ανδρικός ρόλος: Ίσως η πιο ανοιχτή κατηγορία. Ξεκινήσαμε με τον Steve Carell φαβορί για το Foxcatcher, περάσαμε στο Michael Keaton για το Birdman, σταθήκαμε στον Eddie Redmayne για το The Theory of Everything, απολαύσαμε και τον υπέροχο Benedict Cumberbatch στο Imitation Game, για να έρθει η ώρα να πούμε «βρε λες να το…χτυπήσει ο Brandley Cooper» για το American Sniper; Οι περισσότεροι ποντάρουν στον κινηματογραφικό Ηawking ενώ πολλές είναι οι πιθανότητες να ακούσουμε ευχαριστήριο λόγο και από τον Keaton, που προσωπικά αυτό θέλω να το δω. Στη χρυσή μου τριάδα: Keaton, Carell (που άδικα ξεχάστηκε) και μετά Redmayne. Δύσκολη κατηγορία.
Α΄ Γυναικείος ρόλος: Ευκολάκι, Julianne Moore γιατί πολύ απλά μπορεί.
Β΄ Ανδρικός ρόλος: Ο J. K. Simmons και θέλει, και μπορεί και του αξίζει να σηκωθεί και να ευχαριστήσει τους πάντες στο podium σε λίγες ώρες. Στο Whiplash είναι συγκλονιστικός. Ανατροπή θα ήταν εδώ να το πάρει ο εξίσου αφοπλιστικός στο ρόλο του στο Birdman, Edward Norton, αλλά αυτό δε θα συμβεί.
Β΄ Γυναικείος ρόλος: Όλα δείχνουν ότι τα 12 χρόνια του Boyhood θα κάνουν απόσβεση σε χρυσά αγαλματίδια φέτος, άρα η Patricia Arquette θα νικήσει στην κατηγορία της, παρά το γεγονός ότι στην ίδια κατηγορία διαγωνίζεται και η Meryl Streep, μάλλον τιμητικά ή από συνήθεια. Προσωπικά ωστόσο για το Oscar Β΄ Γυναικείου ρόλου θα ήθελα την Emma Stone.
Πρωτότυπο σενάριο: Ανάλογα με το τι θα δώσουν στον Linklater και το Boyhood θα εξαρτηθεί και αυτή η κατηγορία. Δηλαδή, αν πάρει και καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, θεωρώ ότι αυτό το χρυσό αγαλματίδιο (και ενδεχομένως πολλά άλλα) θα περάσει στα χέρια του Wes Anderson για το The Grand Budapest, υποψήφιο για 9 συνολικά Oscar.
Διασκευασμένο Σενάριο: Εδώ δύο είναι οι διεκδικητές: The Imitation Game και American Sniper. Προσωπικά θέλω να το πάρει το πρώτο αλλά σε αμερικανικό έδαφος είμαστε και επειδή από πίσω υπάρχει και ένας Clint Eastwood μάλλον η ακαδημία θα προτιμήσει το δεύτερο.
Ξενόγλωσση ταινία: Το πολωνικό Ida έχει όλα τα φόντα να κερδίσει το Oscar φέτος και μάλλον και θα το καταφέρει. Εναλλακτικά πάντως αλλά με ισχνές πιθανότητες υπάρχει και το Wild tales της Αργεντινής. Εκδικητικά πάλι για τις ρωσικές αντιδράσεις, ποντάρετε στο Leviathan.
Κοστούμια: Αν δεν το δώσουν στη Milena Canonero για το The Grand Budapest Hotel, θα χάσω κάθε ιδέα, προειδοποιώ και ξεκαθαρίζω.
Make up/ μαλλιά: Αφού τα κοστούμια ανήκουν στο Grand Budapest, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την 80s μετάλλαξη του Steve Carrell και ειδικά την οσκαρική του μύτη. Δεδομένου ότι το Foxcatcher δεν έχει πλέον ελπίδες για κάτι περισσότερο αυτή ίσως είναι η κατηγορία του.
Μοντάζ: Δικαιωματικά το Oscar για το καλύτερο μοντάζ το αξίζει η Sandra Adair για τα 12 χρόνια ταλαιπωρίας στο Boyhood. Και μάλλον είναι σχεδόν ξεκάθαρο ότι θα τιμηθεί για τη δουλειά και την υπομονή της.
Φωτογραφία: Επιστροφή στο Birdman γιατί από την πολλή ευγένεια, όχι μήπως να το πάρει εκείνος ή ο άλλος, ο Iñárritu και ο Keatοn θα μείνουν να κοιτάζονται. Ναι, και θέλω και θα το πάρει ο Emmanuel Lubezki για να το κάνει σετ με το αντίστοιχο που κέρδισε το 2013 για το Gravity.
Ειδικά εφέ: Αν και πολύς λόγος έγινε για το blockbuster Guardians of The galaxy, η τεχνολογική ανωτερότητα του Πλανήτη των Πιθήκων μάλλον θα τιμηθεί στην κατηγορία της. Αυτό δεδομένου βέβαια, ότι το πολλά υποσχόμενο Interstellar του Christopher Nolan έμεινε στις υποσχέσεις.
Μοντάζ ήχου: Οι Alan Robert Murray και Bub Asman θεωρώ ότι θα βγάλουν ασπροπρόσωπο (μία ακόμα φορά, Γράμματα από το Ίβο Τζίμα το 2007 αντίστοιχο oscar ) τον Clint Eastwood για τη δουλειά που έκαναν στο American Sniper.
Μίξη ήχου : Το αυτό. Ό,τι έχει να κάνει με ήχο φέτος θα πάει στο American Sniper. Στο podium οι μόνιμοι συνεργάτες του Eastwood John Reitz, Gregg Rudloff, και Walt Martin, παρακαλώ.
Καλύτερη Μουσική: Alexandre Desplat (επί δύο, δηλαδή και για το Grand Budapest και για το Imitation Game) εναντίον Jóhann Jóhannsson (Theory of Everything). Μάλλον η Θεωρία των Πάντων (αν πάρει και το πρώτο ανδρικό ο Eddie Redmayne πια) θα μπορεί να "μιλάει" για εξαιρετική επιτυχία. Ωστόσο, επιμένω ότι η μουσική του Desplat στο Grand Budapest είναι μοναδική και αξίζει το Oscar.
Καλύτερο τραγούδι: Το χρυσό αγαλματίδιο εδώ θα το πάρει το «Glory» για το Selma. Ίσως όχι γιατί το αξίζει απόλυτα αλλά περισσότερο γιατί το χρωστάνε στην ταινία και στην αφροαμερικανική κοινότητα.
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων: Αφού βγήκε και το Lego από τη μέση πολύ νωρίς μάλιστα (ούτε καν στις υποψήφιες ταινίες δεν ήταν) ο θείος Oscar εδώ δε μπορεί παρά να προτιμήσει το «Πώς να εκπαιδεύσετε το δράκο σας 2» (αν και είναι σαφώς κατώτερη σεναριακά τουλάχιστον, ταινία από την πρώτη).
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Η κατηγορία αυτή είναι τόσο ξεκάθαρη όσο και η υπόθεση Julianne Moore. Citizenfour χωρίς δεύτερη κουβέντα.
Σχεδιασμός Παραγωγής: Όταν στους υποψηφίους έχεις το Grand Budapest Hotel με αυτά τα σκηνικά, αυτό το αποτέλεσμα και η ταινία έχει αντέξει (όπως και το Boyhood) ένα χρόνο από την κυκλοφορία της να είναι υποψήφια σε 9 κατηγορίες, τότε αυτή τη δουλειά οφείλεις να την τιμήσεις το λιγότερο με το συγκεκριμένο Oscar.
Αυτά προς το παρόν. Ες αύριον (ή μάλλον σε λίγες ώρες) τα σπουδαία.
Σόφη Ζιώγου
[email protected]