Halt and Catch Fire, το νέο κρυμμένο μυστικό της αμερικανικής TV
Σας προτείνουμε μια σειρά που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, διαθέτει όμως όλα τα συστατικά για να την αγαπήσετε.
Το καλοκαίρι είναι εποχή τηλεοπτικής αγρανάπαυσης και μετά το τέλος του Breaking Bad δεν έχει βρεθεί ακόμη η σειρά που θα κάνει το κοινό να αψηφήσει τα κελεύσματα της παραλίας για να στηθεί μπροστά από την τηλεόραση ή το PC του. Το περσινό καλοκαίρι ήταν κάπως μεταβατικό, υπήρξαν πάντως καλές σειρές ακόμη και ας μη σημείωσαν μαζική επιτυχία. Σε μια από αυτές εξελίχθηκε το Halt and Catch Fire, το οποίο ανανεώθηκε για δεύτερη σεζόν από το τηλεοπτικό δίκτυο AMC, σε πείσμα των χαμηλών τηλεθεάσεων. Ο νέος κύκλος επεισοδίων ξεκινά στις 31 Μαΐου και εμείς σας προτείνουμε γιατί αξίζει να τολμήσετε το catch-up.
Ετερόκλητο παρελθόν, κοινό μέλλον
Το Halt and Catch Fire μας πηγαίνει πίσω στο 1983 και στην Silicon Prairie του Τέξας, όταν έσκαγε η επανάσταση των υπολογιστών με την IBM και τις άλλες εταιρείες κολοσσούς. Ο Τζο ΜακΜίλαν (Λι Πέις) άρτι αφιχθείς από την Νέα Υόρκη, πιάνει δουλειά στην Cardiff Electric και υπόσχεται υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων. Στα πλαίσια αυτού του σκοπού του, επαναδραστηριοποιεί τον Γκόρντον Κλαρκ (Σκουτ ΜακΝέρι), ένα μηχανικό που χωρίς ιδιαίτερες βλέψεις στη ζωή του, παράτησε το όνειρό του στην πρώτη αποτυχία και περνάει τις μέρες του με την οικογένειά του δίχως συγκινήσεις. Το τρίτο άτομο της ομάδας είναι η Κάμερον (Μακένζι Ντέηβις), μια ατίθαση αλλά ταλαντούχα νεαρή κοπέλα που ξέρει τα πάντα από κώδικα υπολογιστών. Μαζί αυτοί οι τρεις αταίριαστοι χαρακτήρες θα προσπαθήσουν να γράψουν ιστορία, σε μια εποχή που η επανάσταση ήταν ακόμη ένα υπαρκτό ιδανικό.
Το ατού της σειράς είναι ξεκάθαρα οι τρεις πρωταγωνιστές της και η χημεία που έχουν αναπτύξει. Πρώτος και καλύτερος ο Λι Πέις, ο οποίος έχει δει την καριέρα του να απογειώνεται μετά την παρουσία του στις ταινίες «Χόμπιτ» και στους «Φύλακες του γαλαξία» της Marvel. Έπειτα, ο Σκουτ ΜακΝέρι έχει ένα εξαιρετικό βιογραφικό από συμμετοχές σε οσκαρικές παραγωγές αλλά και σε ανεξάρτητο αξιόλογο σινεμά (βλέπε το «In Search of a Midnight Kiss») και η παρουσία του είναι κάτι σαν σφραγίδα ποιότητας. Τέλος, η Μακένζι Ντέηβις συστήθηκε στο ευρύ κοινό με ένα ρόλο που της ταιριάζει γάντι και δικαίως μετά την πρώτη σεζόν του Halt and Catch Fire γέμισε το βιογραφικό της, αφού σύμφωνα με το IMDb έχει ήδη έτοιμες έξι ταινίες μόνο στο προσεχές διάστημα.
Αυτό που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή στο Halt and Catch Fire είναι το στυλιζάρισμα. Έχει πιάσει το κλίμα των 80s, αγαπά την αισθητική τους και την αναδεικνύει με κάθε μέσο που διαθέτει. Η μουσική έχει εξέχουσα σημασία για τη δημιουργία ενός cool κλίματος και μόνο στα 10 επεισόδια της πρώτης σεζόν ακούστηκαν 80 (!) τραγούδια. Εκτός από τις punk επιλογές που ακούει η Κάμερον, ιδιαίτερη βάση δίνεται στη γλυκιά μελαγχολία που βγάζουν τα synths της δεκαετίας. Είτε μιλάμε για κομμάτια που βγήκαν τότε (όπως το «Are ‘Friends Electric?» των Tubeway Army) ή για σύγχρονες συνθέσεις που φέρουν μια αύρα από 80s (όπως το «Capsize» των Big Black Delta), η κατεύθυνση είναι κοινή και κρατάει το θεατή που βλέπει σειρές και με τα αυτιά.
Στις αρχές του 1980 η Αμερική βρισκόταν στην καρδιά του Ψυχρού Πολέμου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι πάνω από τον κόσμο υπήρχε το πέπλο φόβου ενός πυρηνικού ολέθρου. Οι ήρωες της σειράς μοιάζουν επηρεασμένοι από αυτό το γεγονός. Από τη μία βρίσκονται μέσα σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη βιομηχανία και κυνηγούν το όνειρό τους και από την άλλη -έστω και ασυνείδητα- είναι διακριτή μια απροσδιόριστη μελαγχολία στην πορεία τους. Όλοι μοιράζονται ένα τραυματικό παρελθόν και αυτό βγαίνει προς τα έξω.
Ο Τζο ΜακΜίλαν είναι ένας μικρός Ντον Ντρέηπερ, όπως αναφέραμε ωστόσο τη διαφορά κάνει η Κάμερον. Έρχεται για να εκφράσει τις αναδυόμενες υποκουλτούρες της εποχής της λίγο πριν ξεσπάσουν στο προσκήνιο. Ο δυναμισμός της αγγίζει τα όρια της αναρχίας, ακολουθώντας τους δικούς της κανόνες πέρα από τα κοινωνικά πρότυπα. Είναι αναζωογονητικό να υπάρχει ένας τόσο δυναμικός και χειραφετημένος γυναικείος χαρακτήρας που παρεισφρέει σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο επιβάλλοντας τους δικούς της κανόνες. Όλοι οι χαρακτήρες διανύουν μεγάλους δρόμους από την αρχή έως το τέλος της σεζόν, το δικό της μονοπάτι είναι πάντως και το πιο ενδιαφέρον.
Το φινάλε της πρώτης σεζόν ήταν λίγο άτσαλο και χειρίστηκε με αχρείαστα κλισέ το στόρι του Τζο, το τελευταίο κάδρο πάντως έστρωσε το χαλί για τη δεύτερη σεζόν. Όσοι αναζητάτε συμβολική εικονοποιία υψηλής αισθητικής, ένα μουσικό τζούκμποξ που εμβαθύνει στα 80s και πάνω απ’ όλα μια σειρά με την οποία θα εθιστείτε, δεν έχετε παρά να ενδώσετε. Όσοι το έχετε κάνει ήδη, τότε μάλλον περιμένετε τα νέα επεισόδια όσο και ο γραφών.
Γιάννης Μόσχος
[email protected]