Οι ταινίες της εβδομάδας (6/8/2015)
Οι διακοπές είναι σε εξέλιξη για την μεγάλη μερίδα της πόλης, οι ταινίες αυτής της εβδομάδας ωστόσο είναι αρκετές για εκείνους που έχουν απομείνει και αγαπούν τη μεγάλη οθόνη.
Άρωμα ελευθερίας
Μια ιστορία που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, όπως και η «Ο άνδρας που αγαπήθηκε πολύ» αυτής της εβδομάδας. Τα γεγονότα εκτυλίσσονται το 2009, όταν ο Maziar Bahari (Gael Garcia Bernal), δημοσιογράφος του «Newsweek» επιστρέφει στην χώρα καταγωγής του, το Ιράν για να καλύψει τις επερχόμενες εκλογές. Σε μια συνέντευξή του με χιουμοριστικό και σατυρικό χαρακτήρα στο «The Daily Show», απαντά με ανάλογο ύφος στην ερώτηση του δημοσιογράφου που τον φιλοξενεί, σχετικά με το αν είναι κατάσκοπος. Όταν τα (νοθευμένα) αποτελέσματα των εκλογών βγαίνουν και η συντηρητική παράταξη επικρατεί, ο Bahari συλλαμβάνεται και φυλακίζεται για 118 ολόκληρες ημέρες βασανιζόμενος από τον αστυνομικό με το όνομα Rosewater. Η στοχοποίησή του αποδόθηκε εν μέρει στην επίμαχη συνέντευξη αλλά και στο γεγονός της δημοσιογραφικής του δράσης. Ο δημοσιογράφος της εκπομπής «The Daily Show» κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με αυτή τη ταινία βασιζόμενος στην αυτοβιογραφία του Bahari «They came from me» που έγινε best seller.
Μια ακόμη ταινία βιογραφίας, αυτή τη φορά του Brian Wilson, του ανθρώπου πίσω από την τεράστια επιτυχία της ποπ μπάντας Beach Boys. Ο ιδιοφυής μουσικός έζησε μια ταραχώδη, έντονη ζωή στη διάρκεια των ’60s και των ’80s και η ταινία καταγράφει όλη την πορεία από την άνοδο ως την πτώση του. Τον ήρωα υποδύονται o Paul Dano («Θα Χυθεί Αίμα», «12 Χρόνια Σκλάβος», «Prisoners» ) και ο John Cuzack στις δυο διαφορετικές εποχές της ζωής του μουσικού που οδεύει από το μεγαλείο στην κατάπτωση, παραδομένος στην ψυχική ασθένεια και τους εθισμούς του στα ναρκωτικά και το αλκοόλ. Στη διάρκεια της ταινίας θα δούμε και την Elizabeth Banks που υποδύεται την γυναίκα του Wilson, Μελίντα και θα γνωρίσουμε το πρόσωπο πίσω από το μουσικό φαινόμενο που αποθέωσε το ροκ εν ρολ και αποθεώθηκε από το κοινό.
Η ταινία είναι μεταφορά της ιστορίας από το βιβλίο Une femme face a la Mafia που περιλαμβάνει τα απομνημονεύματα της Ρενέ Λε Ρου, όπως τα κατέγραψε ο γιος της Ζαν Τσαρλς. Πρόκειται λοιπόν για αληθινή ιστορία που το 1976 απασχόλησε την γαλλική κοινωνία. Τα ονόματα είναι πραγματικά και στη συγγραφή του σεναρίου, ο γιος της πρωταγωνίστριας ηρωίδας υπήρξε σύμβουλος. Η ιστορία ξεκινά με τη διάλυση του γάμου της Agnes Le Roux (Adèle Haenel) και το ταξίδι της από την Αφρική στη νότια Γαλλία όπου ζει η μητέρα της, Ρενέ (Catherine Deneuve), ιδιοκτήτρια του καζίνου Palais de la Mediteranee στη Νίκαια. Εκεί, θα ερωτευτεί τον κατά μια δεκαετία μεγαλύτερό της Maurice Agnelet (Guillaume Canet), δικηγόρο και σύμβουλο επιχειρήσεων της μητέρας της, ο οποίος συνεχίζει να έχει ερωτικές επαφές και με άλλες γυναίκες. Όταν η Agnes πουλά τις μετοχές της στο καζίνο σε βάρος της επιχείρησης και της μητέρας της, η ιστορία αρχίζει να περιπλέκεται. Το 1977, η Agnes αποπειράται να αυτοκτονήσει και μετά εξαφανίζεται δια παντός, παρά τις έρευνες επί 30 συναπτά έτη της μητέρας της και των αρχών. Η Renee θεωρεί πως ο Maurice είναι υπεύθυνος για τη δολοφονία της κόρης της και επιδίδεται στην προσπάθεια να τον βάλει φυλακή. Ο σκηνοθέτης συνεργάζεται για έβδομη φορά με την Κατρίν Ντενέβ και δημιουργεί μια ταινία χωρίς στοιχεία μυθοπλασίας, «αφηγηματική», όπως ο ίδιος την χαρακτηρίζει. Οι λάτρεις των ταινιών που βασίζονται σε πραγματικές ιστορίες θα την απολαύσουν, παρά το δραματικό της περιεχόμενο.
Το βραβείο του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας 2014 που απέσπασε η ταινία, έδωσε στον Duccio Chiarini τα εύσημα και την αναγνώρισή του ως νέο ταλέντο στον κινηματογράφο. Ο Edoardo (Matteo Creatini) είναι ο πρωταγωνιστής 17χρονος έφηβος που αντιμετωπίζει μια δυσκολία ανατομική, ονόματι φίμωση. Ο καλύτερός του φίλος και η οικογένειά του είναι στο πλευρό του όμως το πρόβλημα είναι δικό του αποκλειστικά και τον απασχολεί όσο ακριβώς αξίζει σε ένα τέτοιο εμπόδιο στην σεξουαλικότητά του: καθολικά! Ειδικά εν όψει της πολυπόθητης συνεύρεσης με τη φίλη του που έρχεται στην πόλη για διακοπές, αλλά και της εμβόλιμης εμφάνισης ενός νέου κοριτσιού που του κλέβει την καρδιά. Το χιούμορ σώζει την κατάσταση και ο σκηνοθέτης το γνωρίζει καλά, εξ ου και το επιστρατεύει για να μιλήσει για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει μια μερίδα του ανδρικού πληθυσμού. Επιπλέον, θίγει το θέμα του άγχους με το οποίο επιφορτίζονται οι άνδρες σε σεξουαλική και συναισθηματική ενηλικίωση, στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που τα στερεότυπα επιβάλλουν! Πώς ο ντροπαλός και συνεσταλμένος ήρωας που επιπλέον έχει φίμωση, θα επιβιώσει σε έναν macho κόσμο;
Ο Γκρέγκορι (Vincent Cassel ) είναι ένας μεσήλικας μοναχικός πατριάρχης, στο απομονωμένο καταφύγιο του οποίου συνυπάρχουν οκτώ γυναίκες και τα παιδιά τους. Οι κανόνες αυστηροί, η υπεροχή και η παντοδυναμία του Γκρέγκορι δεδομένη. Ανάμεσα στα μέλη αυτής της παράξενης και κλειστοφοβικής κοινότητας και ο Αλεξάντερ, ένα παιδί που μοιάζει να διαφέρει από τα υπόλοιπα και που με αφορμή την άφιξη στην ομάδα ενός νέου προσώπου, θα αμφισβητήσει όλα εκείνα που ο αρχηγός τους του έχει διδάξει και τα οποία μέχρι πρότινος θεωρούσε την απόλυτη και μοναδική αλήθεια. Ο Αriel Κleiman από την Αυστραλία σκηνοθετεί την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία στα 30 του χρόνια και, όπως ο ίδιος εξηγεί: «Το 2010, διάβασα ένα άρθρο στους NewYorkTimes για τις φυλές παιδιών-δολοφόνων στην Κολομβία που αποκαλούνται «Σικάριος». Πέρα από τις φρικιαστικές πράξεις αυτών των παιδιών, δεν ξέρω γιατί έμεινε μαζί μου αυτή η εικόνα για τόσο πολύ καιρό. Μέχρι που τυχαία, έπεσα πάνω σε μια φράση του αγαπημένου μου Λουί Μπουνιουέλ: «δεν υπάρχει πιο σουρεαλιστική εικόνα από έναν άνθρωπο να σκοτώνει έναν άλλο». Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.
O Josh Trank σκηνοθετεί μια ταινία περιπέτειας, όπου μια ετερόκλητη παρέα νεαρών εξερευνητών (Miles Teller, Michael B. Jordan, Kate Mara, Jamie Bell), με κοινά ιδανικά μεταφέρεται σε μία παράλληλη διάσταση συμμετέχοντας σε ένα φιλόδοξο επιστημονικό πείραμα. Οι κίνδυνοι παραμονεύουν για τους πρωταγωνιστές αφού υφίστανται μια σοκαριστική μετάλλαξη που τους χαρίζει μοναδικές, αλλά δύσκολο να διαχειριστούν, υπερφυσικές δυνάμεις. Τώρα μένει να καταφέρουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα αλλά και να συνταχθούν απέναντι στον κίνδυνο του πρώην συμμμάχου, νυν εχθρού τους. Θα τα καταφέρουν;