Οι ταινίες της εβδομάδας (3/9/2015)
Οι εταιρείες διανομής σας εύχονται καλό... φθινόπωρο με οκτώ ταινίες να κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα.
Ο Σεπτέμβρης είναι εδώ, ο κόσμος έχει γυρίσει από τις διακοπές του και τα σινεμά γεμίζουν από κόσμο. Πέντε νέες ταινίες και τρεις επανεκδόσεις κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα και τα θερινά ετοιμάζονται για δυναμικό κλείσιμο της σεζόν. Από το πρόγραμμα ξεχωρίζει φυσικά η νέα ταινία της Pixar, χωρίς να λείπουν οι επιλογές για όσους θέλουν κάτι διαφορετικό.
«Τα μυαλά που κουβαλάς»
Το να μεγαλώνεις δεν είναι εύκολη υπόθεση, ειδικά για τη Ράιλι που ξεριζώνεται από την ήσυχη ζωή της σε μια κωμόπολη της κεντροδυτικής Αμερικής για να εγκατασταθεί στο Σαν Φρανσίσκο, όπου βρίσκεται η καινούρια δουλειά του πατέρα της. Όπως όλοι μας, έτσι κι η Ράιλι κατευθύνεται από τα συναισθήματά της – τη Χαρά, τον Φόβο, τον Θυμό, την Αηδία και τη Θλίψη. Τα συναισθήματα ζουν στο Κέντρο Ελέγχου μέσα στο μυαλό της, απ’ όπου τη συμβουλεύουν στην καθημερινότητά της. Καθώς η Ράιλι και τα συναισθήματά της αγωνίζονται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, στο Κέντρο Ελέγχου επικρατεί μεγάλη αναστάτωση. Ενώ η Χαρά, το κυρίαρχο και σημαντικότερο συναίσθημα της Ράιλι, προσπαθεί να διατηρήσει το ηθικό υψηλό, τα υπόλοιπα συναισθήματα συγκρούονται μεταξύ τους για το πώς να διαχειριστούν μια διαφορετική πόλη, ένα νέο σπίτι κι ένα καινούριο σχολείο.
Από τα οροπέδια της Νότιας Αμερικής (Ψηλά στον Ουρανό) σε μια μητρόπολη γεμάτη τέρατα (Μπαμπούλες Α.Ε.), ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Πιτ Ντοκτέρ έχει ξεναγήσει το κοινό σε πρωτόγνωρους, απίθανους, γεμάτους φαντασία τόπους. Αυτή τη φορά, μας μεταφέρει στην πιο εκπληκτική τοποθεσία που υπάρχει, το μυαλό ενός 11χρονου κοριτσιού. «Τα μυαλά που Κουβαλάς» είναι η καινούρια σύλληψη της Pixar, μια ταινία για όλη την οικογένεια και μία επιβεβαίωση ότι η τέχνη του animation δεν θα πάψει ποτέ να μας αιφνιδιάζει με τις ασύλληπτες ικανότητες της.
Διαβάστε εδώ το αφιέρωμά μας στις ταινίες της Pixar.
«Το χάρισμα» διηγείται την ιστορία του βετεράνου πράκτορα του FBI (Τζέφρι Ντιν Μόργκαν) και της συνεργάτιδος του (Άμπι Κόρνις), που ζητούν τη βοήθεια ενός συνταξιοδοτημένου γιατρού, του Τζον Κλάνσι (Άντονι Χόπκινς) για να επιλύσουν μια σειρά από μυστηριώδεις δολοφονίες. Οι υπερφυσικές δυνάμεις του Κλάνσι, τα ζωντανά και ανησυχητικά οράματα, τον βάζουν στο στόχαστρο του δολοφόνου (Κόλιν Φάρελ). Ο γιατρός σύντομα θα αντιληφθεί ότι το χάρισμα του δεν είναι αρκετό ενάντια στις δυνάμεις αυτού του στυγερού εγκληματία.
Η σκηνοθεσία είναι του Αφόνσο Ποϋάρτ.
Βουτηγμένος στον υπέροχο κόσμο της ηλεκτρονικής μουσικής αλλά και της ανεξέλεγκτης νυχτερινής ζωής του Χόλιγουντ, ένας εικοσιτριάχρονος επίδοξος DJ ονόματι Κόουλ (Ζακ Έφρον) περνά τις μέρες του αράζοντας με τους «απατεώνες» φίλους του. Τις νύχτες του, όμως, ο Κόουλ τις επενδύει στη μεγάλη του αγάπη, τη μουσική, δουλεύοντας πυρετωδώς πάνω σε ένα ξεχωριστό μουσικό κομμάτι που θα καταφέρει να βάλει φωτιά στα ηχεία και τις καρδιές των ανθρώπων σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η ζωή του Κόουλ αναμένεται να αλλάξει όταν θα γνωρίσει τον χαρισματικό και έμπειρο DJ Τζέιμς (Ουές Μπέντλι) ο οποίος αποφασίζει να τον πάρει υπό την προστασία του. Η κατάσταση μεταξύ τους, ωστόσο, δεν θα αργήσει να πάρει περίεργη τροπή, όταν ο νεαρός DJ ερωτευτεί την πανέμορφη και σούπερ σέξι κοπέλα του Τζέιμς, Σόφι (Έμιλι Ραταϊκόφσκι). Με την απαγορευμένη σχέση του Κόουλ, λοιπόν, να γίνεται ολοένα και πιο συγκλονιστική, περιπλέκοντας τα πράγματα περισσότερο, και με τη φιλία του να υποβάλλεται σε πολλαπλές δοκιμασίες, θα φτάσει στο δύσκολο, τελικό, σταυροδρόμι όπου καλείται πλέον να επιλέξει ανάμεσα στην αγάπη, την αφοσίωση αλλά και το μέλλον για το οποίο προορίζεται.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Μαξ Τζόζεφ.
Η νέα γενιά των Γκρίζγουολντ έρχεται… για να αφήσει το στίγμα της. Στην επόμενη γενιά του «Τρελού Θηριοτροφείου», ο Εντ Χελμς (ταινίες «The Hangover») και η Κριστίνα Άπλγκεϊτ («Παντρεμένοι με Παιδιά», ταινίες «Anchorman») ξεκινούν οικογενειακώς για μια ακόμη εκδρομή, γεμάτη ατυχή, ξεκαρδιστικά περιστατικά. Ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, κι ελπίζοντας σε μια εμπειρία που θα συσφίξει τους οικογενειακούς δεσμούς, ο ενήλικας πια Ράστι Γκρίνσγουονλντ (Χελμς) θα κάνει έκπληξη στη σύζυγο του Ντέπι (Άπλγκέιτ) και στους δυο του γιους, ένα ταξίδι στο αγαπημένο, οικογενειακό, αμερικάνικο πάρκο, το Walley World. Τι μπορεί να πάει στραβά;
Οι σεναριογράφοι του «Βρέχει Κεφτέδες» και των «Αφεντικών για Σκότωμα», Τζόναθαν Γκόλντσταϊν και Τζον Φράνσις Ντέιλι κάνουν το σκηνοθετικό τους ντεμπούτο, υπογράφοντας παράλληλα και το σενάριο. Στην ταινία θα δούμε επίσης την Λέσλι Μαν («The Other Woman») ως την αδελφή του Ράστι, Όντρεϊ, τον Κρις «Thor» Χέμσγουορθ, στο ρόλο του Στόουν Κράνταλ, τον εκνευριστικά επιτυχημένο γαμπρό του Ράστι και τους Σκάιλερ Γκιζόντο και Στιλ Στέμπινς, στους ρόλους των γιων του Ράστι, Τζέιμς και Κέβιν. Ο Τσέβι Τσέις και η Μπέβερλι Ντ’ Άντζελο επιστρέφουν ως ο Κλαρκ και η Έλεν Γκρίζγουολντ, πρωταγωνιστές των κλασσικών πλέον κωμωδιών της σειράς «Τρελό Θηριοτροφείο».
Η σειρά ταινιών «The Transporter» είναι ένα από τα πλέον πετυχημένα franchises δράσης και περιπέτειας που ανέδειξε του Τζέισον Στέιθαμ ως τον σύγχρονο διάδοχο των θρυλικών action stars των δεκαετιών ’80 και ’90. Πλέον, ο εμβληματικός ρόλος του Transporter είναι στα χέρια του Εντ Σκράιν, γνωστού από τον ρόλο του στο «Game of Thrones» και την σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Καμίλ Ντελαμάρ, ο οποίος συγκρίνει την νέα ιστορία με τον κόσμο του Τζέιμς Μποντ. «Είναι μια φοβερά διασκεδαστική ιστορία με εντυπωσιακή δράση αλλά και ανατροπές από μερικές πολυαγαπημένες κατασκοπικές ταινίες. Παρόλο που έχει άφθονες σκηνές πάλης και ριψοκίνδυνης οδήγησης που έχουν κάνει την σειρά τόσο διάσημη και δημοφιλή, η ταινία έχει επίσης μία σειρά φοβερών χαρακτήρων και αποκαλύψεων».
«Φάλσταφ» (1965)
Ο Ερρίκος ο Δ', σφετεριστής του θρόνου της Αγγλίας, προσπαθεί να καταστείλει τις εξεγέρσεις των ευγενών που στρέφονται κατά της εξουσίας του. Ο γιος του, Χαλ, προτιμά την παρέα του Φάλσταφ, ενός εύθυμου γερό-γλεντζέ που ζει σε πορνείο. Όταν όμως ανεβαίνει στο θρόνο της Αγγλίας ως Ερίκος ο Ε', απαρνείται τον φίλο και πνευματικό του πατέρα και τον εξορίζει από την αυλή, κάτι που έχει ως συνέπεια να σπάσει τη φιλία του με τον Φάλσταφ.
Η κλασική ταινία του Όρσον Γουέλς, που κέρδισε το βραβείο της 20ης επετείου του Φεστιβάλ Καννών το 1966, αποτελεί μια συρραφή αποσπασμάτων των έργων του Σαίξπηρ «Ερρίκος ο 4ος», «Οι εύθυμες κυράδες του Γουίντσορ», «Ερρίκος ο 5ος» και «Ριχάρδος ο 2ος», αλλά και βασίζεται στο θεατρικό έργο «Πέντε βασιλιάδες» που πρωταγωνίστησε ο Γουέλς σε ηλικία μόλις 25 ετών.
«Σκλάβα της αγάπης» (1976)
Πρόκειται για τη μόλις δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του πιο επιτυχημένου σύγχρονου Ρώσου σκηνοθέτη Νικίτα Μιχάλκοφ. Όπως και στην πρώτη του («Στο σπίτι ανάμεσα σε ξένους, ένας ξένος κι αυτός»), ο πόλεμος μεταξύ «Κόκκινων» και «Λευκών», αμέσως μετά την επανάσταση του 1917 (με την τελική επικράτηση των μπολσεβίκων) αποτελεί την κινητήριο δύναμη της ιστορίας, ενώ το θέμα της παραμένει, οι ανατροπές που φέρνουν στις ζωές των πρωταγωνιστών οι κοσμογονικές ιστορικές αλλαγές.
Ο Μιχάλκοφ, εδώ, εισάγει έναν πρωτότυπο τύπο «πολιτικού μελοδράματος», ανανεώνοντας το είδος. Είναι οι πολιτικές επιλογές των ηρώων που καθορίζουν την εξέλιξη και τις ανατροπές της ιστορίας, που προκαλούν τις συναισθηματικές μεταπτώσεις οδηγώντας το δράμα που χρειάζεται μια μελοδραματική αφήγηση. Ζουν μέσα σε απατηλούς κόσμους, στα πλατό γυρισμάτων ανώδυνων, τετριμμένων μελό ή άσχετων, κιτς εξωτικών περιπετειών (ενώ το ίδιο το συνεργείο φαίνεται κορεσμένο και ράθυμο, ο σεναριογράφος υποφέρει από δημιουργικό μπλοκ, ο σκηνοθέτης συναισθάνεται πλήρως ότι γυρίζει σκουπίδια, οι κυνικοί χρηματοδότες προετοιμάζουν την μετακόμισή τους στη Δύση), στο περιβάλλον της ειδυλλιακής λουτρόπολης της Κριμαίας, των σικ εστιατορίων, των ανέμελων πικ νικ, των αργόσχολων μεγαλοαστών που έχουν διαφύγει από την πρωτεύουσα, του πλήθους των ακκιζόμενων δανδήδων ηθοποιών, των τεχνικών και των κομπάρσων που επιμένουν, ανέμελοι ως το τέλος, να εθελοτυφλούν μπροστά στις πολιτικές – κοινωνικές αλλαγές οι οποίες σαρώνουν την χώρα, μια ανάσα μακριά από το να ξεθεμελιώσουν ανεπιστρεπτί την απατηλή Εδέμ.
«Ντερσού Ουζαλά» (1975)
Πρόκειται για ένα οικολογικό δράμα, έναν ύμνο στη φύση, που για κεντρικό πρόσωπο έχει τον ομώνυμο ήρωα. Το σενάριο βασίστηκε στα δύο βιβλία του τοπογράφου/εξερευνητή Βλαντιμίρ Αρσένιεφ, ο οποίος το 1902 μαζί με την ομάδα του στάλθηκε να χαρτογραφήσει την περιοχή Ουσούρι της Σιβηρίας. Εκεί γνωρίζεται με τον μικρόσωμο ηλικιωμένο κυνηγό Ντερσού Ουζαλά (που ζει για χρόνια στη φύση και έχει γίνει ένα με αυτήν) και αποφασίζουν να γίνει ο οδηγός τους. Στην αρχή τον παρεξηγούν επειδή μιλάει με το νερό, τη φωτιά και τον άνεμο. Αλλά οι γνώσεις του γύρω από τα μυστικά της φύσης εντυπωσιάζουν τον Αρσένιεφ και σύντομα αναπτύσσεται μεταξύ τους μια βαθειά φιλία. Με ένα λυρικό τρόπο, σχεδόν σε στυλ ντοκιμαντέρ, ο Ακίρα Κουροσάουα δείχνει τον εκπρόσωπο του πολιτισμού και των επιστημών ως έναν ανίδεο (όπως κι εμείς οι θεατές) μπροστά στο μεγαλείο της φύσης, που κοιτάμε αλλά δεν βλέπουμε. Γυρισμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου στη φύση, η ταινία έχει εκπληκτικά πλάνα, γνήσια συγκίνηση και πολλά πράματα που μπορεί να μάθει ένας άνθρωπος της πόλης.