Οι ταινίες της εβδομάδας (4/2/2016)
Έξι νέες ταινίες κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα, με την έμφαση να δίνεται στο οσκαρικό «Δωμάτιο» και την πρώτη 3D ελληνική ταινία.
«Το δωμάτιο»
Ο Τζακ είναι ένα ζωηρό πεντάχρονο αγόρι που ζει με τη Μαμά του. Εκείνη τον φροντίζει, τον προστατεύει, παίζει μαζί του και του διηγείται ιστορίες. Κάθε άλλο παρά φυσιολογική είναι όμως η ζωή τους, καθώς ζουν σε ένα μικρό χώρο χωρίς παράθυρα – το Δωμάτιο. Η Μαμά έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο μέσα σε αυτά τα δέκα τετραγωνικά για το Τζακ. Όσο η περιέργεια του μικρού αγοριού όμως μεγαλώνει, τόσο πιο εύθραυστη γίνεται εκείνη. Μαζί θα προσπαθήσουν να αποδράσουν για να έρθουν αντιμέτωποι με κάτι ακόμη πιο τρομακτικό: τον αληθινό κόσμο.
Το πρωί έφορος αρχαιοτήτων, το απόγευμα υπάλληλος σε συνεργείο αυτοκινήτων. Αυτή είναι η πληκτική καθημερινότητα του 35χρονου Κλεάνθη (Μάκης Παπαδημητρίου). Από τη μέρα που θα ανακαλύψει έναν «μαγικό καθρέφτη» (Κώστας Κόκλας) που πραγματοποιεί και τα πιο τρελά όνειρα, ο Κλεάνθης αρπάζει την ευκαιρία να ζητήσει αυτά που θα αλλάξουν τη ζωή του για πάντα. Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επαναδιατυπώσει την ευχή του όσες φορές θέλει. Οι επιθυμίες του θα εκπληρωθούν, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Υπάρχει πάντα κάτι που του διαφεύγει και ο Κλεάνθης δεν μπορεί να βρει την πραγματική ευτυχία πουθενά. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει.
Ο «Μαγικός καθρέφτης», η πρώτη τρισδιάστατη ελληνική ταινία ταξιδεύει τους θεατές μαζί με τους ήρωες της ταινίας στο χώρο και το χρόνο.
Αν σας αναστάτωσε ο Κρίστιαν Γκρέι, ετοιμαστείτε να γνωρίσετε τον Κρίστιαν Μπλακ. Οι συντελεστές των «Scary Movie» και «White Chicks» παρουσιάζουν το «Πενήντα Αποχρώσεις του Μαύρου», μια παρωδία με τις καυτές, γαργαλιστικές και ξεκαρδιστικές εκπλήξεις του μυστηριώδους playroom του κύριου Μπλακ.
Στη σημερινή Αιθιοπία των 85 εκατομμυρίων, πάνω από πέντε εκατομμύρια παιδιά είναι ορφανά. Αρκετές χιλιάδες από αυτά μεγαλώνουν σε ορφανοτροφεία και παρεμφερή ιδρύματα, μέχρι να ενηλικιωθούν ή να βρουν θετούς γονείς.
Μεταφερόμαστε πίσω από τις κλειστές πόρτες ενός χριστιανικού ορφανοτροφείου στην πρωτεύουσα Αντίς Αμπέμπα, για να παρακολουθήσουμε την καθημερινή ζωή των μικρών τροφίμων του. Πενήντα περίπου παιδιά κάθε ηλικίας, από βρέφη ως έφηβοι, δέχονται τη μητρική φροντίδα βρεφοκόμων, νοσοκόμων και εθελοντριών παράλληλα με την αυστηρή θρησκευτική κατήχηση. Η ταινία εξερευνά το σύνθετο χαρακτήρα αυτής της πολύ ιδιαίτερης κοινότητας, βασισμένη αποκλειστικά στην παρατήρηση, χωρίς σχολιασμό ή συνεντεύξεις. Μέσα από αυτή την εξερεύνηση αναδεικνύονται οι σχέσεις μεταξύ του προσωπικού και των παιδιών, οι σχέσεις μεταξύ των ίδιων των παιδιών, ο τρόπος που αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα, καθώς και ο καθοριστικός ρόλος που αποκτά η θρησκεία στη ζωή και την εκπαίδευσή τους μέσα σ' αυτό το «σπίτι» μακριά απ' το σπίτι.
Ο βασικός ήρωας, ο Πέτρος, ένας αρχαιολόγος γραφείου, επιδιώκει να επικοινωνήσει με το «διαφορετικό»: τον Χουσάμ, νεαρό Αραβα μετανάστη, και τον φανατισμό του Ισλάμ. Την Αλεξάνδρα, Ελληνογαλλίδα τσελίστρια που έχει επιφορτισθεί την αλκοολική μητέρα της. Τον Λαέρτη, Αλβανό πιανίστα που κουβαλά την κατάρα της ευφυΐας του. Τον Στρατή, Έλληνα μετανάστη που επιστρέφει «άπατρις» στη χώρα του. Τον Δανιήλ, διευθυντή τράπεζας που πιστεύει πως όλα εξαγοράζονται, ακόμα και τα αισθήματα. Τον Μιχαήλ, αστυνομικό που κυνηγάει μετανάστες, ενώ πλάθει τη δική του ιστορικοπολιτική πραγματικότητα.
Η επαφή του Πέτρου με τους έξι αυτούς ανθρώπους είναι κατ' αρχήν μία εμπειρία τραυματική. Για κάθε μία καταβάλλει και ένα αντίτιμο, μερικές φορές υλικό, άλλες καθαρά ψυχικό, άλλες πάλι και τα δύο. Το κέρδος της εμπειρίας θα καλύψει την απώλεια;
Το τέλος είναι ανοιχτό και διφορούμενο. Η τελευταία χειρονομία του είναι μία λύση προσωρινή, ένας συμβιβασμός με τις ανάγκες της υπαρξιακής ισορροπίας. Ποια θα είναι η επόμενη κίνηση;
«Γαλιλαίος» (1975)
Το μεγαλειώδες έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ στην μεγάλη οθόνη από τον πολυβραβευμένο (με BAFTA και Χρυσό Φοίνικα) Τζόζεφ Λόζι. Η ζωή του ανθρώπου που δεν άφησε θέση για τον Θεό στο Σύμπαν, με τον αξεπέραστο Τοπόλ στο ρόλο του Γαλιλαίου. Η μοναδική ταινία από το συναρπαστικό έργο του Μπρεχτ, για τις ριζοσπαστικές ιδέες του Γαλιλαίου που τον οδήγησαν στην Ιερά Εξέταση.