«Baskets»: ο Ζακ Γαλιφιανάκης είναι ο χειρότερος κλόουν του κόσμου
Η νέα σειρά του δημοφιλούς κωμικού είναι μια πανέξυπνη μαύρη κωμωδία.
Ο Ζακ Γαλιφιανάκης έγινε γνωστός μέσα από το ρόλο του στην τριλογία «Hangover», το χιούμορ του όμως είναι αρκετά πιο ιδιαίτερο σε σχέση με τη mainstream απήχηση των συγκεκριμένων ταινιών. Σίγουρα αρέσκεται στο «σωματικό» χιούμορ και την σλάπστικ κωμωδία, κατανοεί όμως και τη μαύρη πλευρά του γέλιου και δε διστάζει να γίνεται «περίεργος». Αυτή την πιο άγνωστη πλευρά του έχουμε την ευκαιρία να δούμε στο «Baskets», τη νέα κωμική σειρά του FX με την υπογραφή του ίδιου του Γαλιφιανάκης, καθώς και των Λούις Σι Κέι και Τζόναθαν Κρίσελ.
Από τη συγκεκριμένη τριανδρία έχουμε μόνο υψηλές προσδοκίες και βλέποντας τα τρία πρώτα επεισόδια μπορούμε να πούμε πως το «Baskets» τις ικανοποιεί, ακόμη κι αν έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης. Ο Γαλιφιανάκης υποδύεται τον Τσιπ Μπάσκετς, έναν άνδρα που έχει βάλει σκοπό της ζωής του να γίνει κλόουν. Πηγαίνει στην κορυφαία σχολή κλόουν στο Παρίσι για να το πετύχει, όταν όμως δεν καταφέρει να διακριθεί εκεί θα γυρίσει πίσω στο Μπέικερσφιλντ της Καλιφόρνια όπου και θα δουλέψει για ψίχουλα ως κλόουν σε ένα ροντέο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, έχει να διαχειριστεί και τη σύζυγό του, μια Γαλλίδα που γνώρισε από την περιπέτειά του στο Παρίσι (η Σαμπίνα Σκιούμπα του μουσικού συγκροτήματος Brazilian Girls) και τον παντρεύτηκε με μοναδικό σκοπό να αποκτήσει πράσινη κάρτα για άδεια παραμονής στις ΗΠΑ. Έχει ένα δίδυμο αδερφό, τον Ντέιλ (κάνοντας έτσι άμεση αναφορά στο κλασικό καρτούν της Disney), τον οποίο υποδύεται επίσης ο Γαλιφιανάκης, ενώ στο ρόλο της μητέρας τους συναντάμε τον κωμικό Λούι Άντερσον, με το σουρεαλισμό να κάνει ήδη την εμφάνισή του από τη διανομή του καστ.
Ο κόσμος που θα έρθει για τον Γαλιφιανάκης, θα βρει κάποιες στιγμές ακραίας, υστερικής κωμωδίας, αλλά σε γενικές γραμμές δύσκολα θα μείνει μετά από ένα ή δύο επεισόδια. Τα σουρεάλ στοιχεία και η μαυρίλα επικρατούν, με τη σειρά να βρίσκει μια ισορροπία ανάμεσα σε αμερικανικό και ευρωπαϊκό στυλ, επιλέγοντας μια πιο αρτίστικη προσέγγιση σε αυτό που θέλει να κάνει. Και όσο κι αν ο Γαλιφιανάκης είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής και παρά το πόσο παράξενα αστείος είναι ο Άντερσον στο ρόλο της μητέρας, η παρουσία που ξεχωρίζει είναι αυτή της Μάρθα Κέλι, η οποία μας συστήνεται ως μια εξίσου αποτυχημένη ασφαλίστρια που στέκεται δίπλα στον Τσιπ Μπάσκετς και υπομένει κάθε αγενή συμπεριφορά του. Η Κέλι ήταν παντελώς άγνωστη μέχρι τώρα και φαίνεται ότι στο «Baskets» θα κάνει το μεγαλύτερο άνοιγμα στην καριέρα της. Καταφέρνει να είναι αστεία όντας χαμηλόφωνη και το χιούμορ της είναι καυστικό και πανέξυπνο, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγει σε ακρότητες.
Προς το παρόν τα δραματικά στοιχεία έχουν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο «Baskets». Σαν ιδέα μοιάζει έτσι κι αλλιώς πρωτοποριακή, αλλά δε μας κέρδισε ακριβώς για την κωμική της νότα, αλλά πολύ περισσότερο για τις αναφορές και τους συσχετισμούς που κρύβονται από πίσω. Πρόκειται ξεκάθαρα για μια σειρά που ξέρει πώς να διαχειριστεί τον τίτλο «δραμεντί», χωρίς να χρειαστεί να γίνει γλυκανάλατη, να λειάνει τις γωνίες ή να απολογηθεί για το χιούμορ της. Υπάρχει ένας πρωταγωνιστής που η ζωή του πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο και η κωμωδία εδώ θέλει να τονίσει ακριβώς αυτό με τον πιο γλαφυρό τρόπο.
Το «Baskets» είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες σειρές που έχουμε δει ως τώρα στο 2016 και με τον ανταγωνισμό στην τηλεόραση και στο συγκεκριμένο είδος κωμωδίας να είναι πια μεγάλος, καταφέρνει να μας κρατήσει και κάθε επεισόδιο είναι και καλύτερο, αφήνοντας στην άκρη την αγωνία να αρέσει σε πολύ κόσμο. Στηρίζουμε παραγωγές που ακολουθούν το όραμά τους μακριά από τα κελεύσματα της κάθε εποχής και αυτή είναι ακριβώς μια τέτοια περίπτωση, η οποία συστήνεται δίχως δεύτερη σκέψη σε όσους θέλουν την κωμωδία τους αρκετά σκοτεινή και περιπετειώδη.
Γιάννης Μόσχος