Το «Broad City» είναι η πιο αστεία κωμωδία που παίζεται τώρα στην τηλεόραση
Δύο νεαρές γυναίκες από τη Νέα Υόρκη είναι ο λόγος που κάθε εβδομάδα έχουμε ένα εγγυημένο εικοσάλεπτο εξωφρενικού γέλιου.
Ας μιλήσουμε για μια από τις καλύτερες κωμωδίες που παίζονται αυτή τη στιγμή στην τηλεόραση: το «Broad City». Ίσως πολλοί να μην το ξέρετε, αλλά μπορούμε να σας βεβαιώσουμε πως θα το λατρέψετε. Πρόκειται για μια σειρά που δημιουργήθηκε από τις Ιλάνα Γκλέιζερ και Άμπι Τζέικομπσον και στηρίχθηκε στην ιντερνετική σειρά που έτρεξαν οι ίδιες από το 2009 έως το 2011. Αυτό το Φεβρουάριο έκανε πρεμιέρα η τρίτη σεζόν, η οποία ξεκίνησε απολαυστικά, συνεπώς δε βρίσκουμε καλύτερη ευκαιρία να μιλήσουμε για τη λατρεμένη αυτή κωμωδία.
Στη σειρά του Comedy Central πρωταγωνιστούν λοιπόν η Ιλάνα και η Άμπι, με τα κανονικά τους ονόματα, ακολουθώντας δύο περσόνες οι οποίες μοιάζουν ως επέκταση της ίδιας τους της ζωής. Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με δύο κοπέλες στα 20s τους οι οποίες ζουν μικρές περιπέτειες καθημερινής τρέλας στη Νέα Υόρκη. Η Ιλάνα είναι η πιο ακραία από τις δύο, φιλήδονη και με μηδενική διάθεση να δουλέψει στη ζωή της, παρασύρει την πιο συνετή Άμπι σε μια σειρά από παρανοϊκά συμβάντα που αποκαλύπτουν και μια διαφορετική, πιο γήινη πτυχή της πόλης που δεν κοιμάται ποτέ.
Η νέα μόδα της τηλεοπτικής κωμωδίας έχει μια νέα ταυτότητα και αναζητά την έννοια της κωμωδίας σε όχι και τόσο προφανή μέρη. Σειρές όπως το «Louie», το «Girls» και τα πιο πρόσφατα «Baskets» και «Love» αποδεικνύουν πως πλέον η κωμωδία έχει ξεφύγει κατά πολύ από τα τυπικά sitcom, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι και τόσο «κωμική», αφού πειραματίζεται με αρκετά σκοτεινά θέματα και δε σου φτιάχνει ακριβώς τη διάθεση. Εδώ έρχεται λοιπόν το «Broad City». Είναι μια κωμωδία που και αψηφά τα στερεότυπα του είδους και ταυτόχρονα είναι εξωφρενικά αστεία.
Το «Broad City» είναι μια σειρά που σε πρώτη φάση εξυμνεί τη γυναικεία φιλία. Ας πάρουμε για παράδειγμα το «Girls», στο οποίο βλέπουμε τη φιλία τεσσάρων κοριτσιών να περνά τα πάνδεινα και ακόμη και όταν τα πράγματα είναι ήρεμα μεταξύ τους (πράγμα σπάνιο), είναι θέμα χρόνου να πάνε ξανά από το κακό στο χειρότερο. Εδώ αυτό το πράγμα δεν υπάρχει. Ό,τι και να συμβεί και όσο και αν τσακωθούν, οι δύο τους παραμένουν κολλητές και βάζουν η μία την άλλη πιο πάνω από οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο. Αυτή η οικειότητα που υπάρχει ανάμεσά τους κάνει και τη διαφορά. Μπλέκουν στις πιο ακραίες καταστάσεις και βγαίνουν αλώβητες, ακριβώς επειδή υπάρχει αυτή η σχέση ανάμεσά τους. Και πραγματικά δεν μπορούμε να φανταστούμε τη σειρά να υπήρχε χωρίς αυτές τις δύο στο πρωταγωνιστικό δίδυμο.
Το κωμικό στίγμα της σειράς είναι σκέτος θησαυρός. Ναι, ακολουθεί την καθημερινότητα δύο νεαρών γυναικών που έχουν επιλέξει ένα hipster τρόπο ζωής, με την έννοια ότι κυνηγούν ό,τι θεωρείται πιο σύγχρονο στην πόλη και σε γειτονιές που θεωρούνται της μόδας. Παράλληλα όμως υπάρχει μια διαχρονικότητα στον τρόπο προσέγγισης των αστείων. Το σουρεαλιστικό σλάπστικ χιούμορ είναι μεν «εδώ και τώρα» και η αναρχική αισθητική του ανταποκρίνεται στη δεκαετία που διανύουμε, ταυτόχρονα όμως σατιρίζει όλη αυτή την κουλτούρα των σημερινών 20-somethings, ενώ ταυτόχρονα είναι από τις πολύ λίγες σειρές που την κατανοεί τόσο καλά. Οι επιρροές της κωμωδίας πηγαίνουν πίσω μέχρι το βουβό σινεμά και επανέρχονται κάτω από το εξωφρενικό πρίσμα των Γκλέιζερ και Τζέικομπσον.
Με την τρίτη σεζόν να έχει ξεκινήσει, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως το «Broad City» είναι καλύτερο και πιο σίγουρο για τον εαυτό του από ποτέ, χωρίς να φοβάται για το πόσο ακραίο ή «βρώμικο» θα γίνει και δίχως να θέτει κανένα απολύτως όριο ως προς τη φόρμα του. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της τηλεοπτικής κωμωδίας για τη δεκαετία που διανύουμε και μετά από χρόνια θα αναφερόμαστε στη συγκεκριμένη σειρά ως σημείο αναφοράς για την επιδραστικότητά της. Όσοι τη βλέπετε ήδη, θα συμφωνείτε ήδη μαζί μας. Όλους τους υπόλοιπους σας ζηλεύουμε για το πόσο ωραία θα περάσετε ξεκινώντας την.
Γιάννης Μόσχος