Ο Μπριγιάντε Μεντόζα μας μεταφέρει την κόλαση του φιλιππινέζικου υποκόσμου

brillante-mendoza
ΤΡΙΤΗ, 17 ΜΑΙΟΥ 2016

Η δέκατη ένατη στάση μας στην παρουσίαση των 21 διεκδικητών του Χρυσού Φοίνικα στο 69ο Φεστιβάλ Καννών.

Η περίπτωση: Μπριγιάντε Μεντόζα

Ένας από τους στόχους του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών είναι να ανακαλύψει και να προτείνει δημιουργούς από κάθε γωνιά του πλανήτη που έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν. Μια τέτοια περίπτωση λοιπόν είναι αυτή του Φιλιππινέζου Μπριγιάντε Μεντόζα, ο οποίος αναδείχθηκε μέσα από το συγκεκριμένο φεστιβάλ, με αποκορύφωμα το 2009 που απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας για το αμφιλεγόμενο «Kinatay». Όλες οι δουλειές του είναι love or hate (εκτός από το «Captive» με την Ιζαμπέλ Ιπέρ που είναι απλά… hate) και λογικά το ίδιο θα ισχύσει και φέτος.

Η ταινία με την οποία συμμετέχει στο φεστιβάλ: «Ma’ Rosa»

Αν πρέπει να αναζητήσουμε κάποια θεματική ενότητα που λειτουργεί ως συνεκτικός παράγοντας στα περισσότερα φιλμ του Μεντόζα, τότε θα τη βρούμε στην παρουσίαση του υπόκοσμου της Μανίλα. Ο Μεντόζα λοιπόν βρίσκεται στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών για πρώτη φορά μετά το 2009 και είναι πολύ πιθανό να έχουμε μπροστά μας την καλύτερη δουλειά του από τότε. Η Ρόζα είναι μια μητέρα τεσσάρων παιδιών που διαθέτει ένα μικρό παντοπωλείο σε μια φτωχογειτονιά της πρωτεύουσας των Φιλιππινών. Για να τα βγάλουν πέρα, η Ρόζα και ο σύζυγός της πουλούν κρυφά ναρκωτικά, μέχρι να τους συλλάβει η αστυνομία. Τότε, τα παιδιά τους πρέπει να ανταλλάξουν τα ελάχιστα πράγματα που διαθέτουν ώστε να ξεπληρώσουν την αστυνομία. Το trailer μας προϊδεάζει για την ένταση που πρέπει να περιμένουμε, οπότε υπομονή για τις πρώτες κριτικές.

Η ταινία του που αξίζει να δεις: «Kinatay»

Ένας 20χρονος φοιτητής εγκληματολογίας προσπαθεί να βγάλει κάποια χρήματα ώστε να παντρευτεί το κορίτσι του και για αυτό αναλαμβάνει μια δουλειά, μόνο για να συνειδητοποιήσει πως μπλέχτηκε με ένα συνδικάτο του υποκόσμου, με την αποστολή του να είναι να δολοφονήσει μια γυναίκα. Το ασιατικό σινεμά συναντά τον Νέο Γαλλικό Εξτρεμισμό, με αποτέλεσμα ο αείμνηστος κριτικός Ρότζερ Έμπερτ να χαρακτηρίσει την ταινία ως τη χειρότερη που έχει προβληθεί στο φεστιβάλ των Καννών. Από την άλλη όμως, ο Κουέντιν Ταραντίνο λάτρεψε τόσο αυτό που είδε ώστε έστειλε ανοιχτό γράμμα αγάπης στον Μεντόζα, οπότε παρακολουθήστε την και αποφασίστε σε ποια πλευρά ανήκετε. Γιατί αν δε διχάζει, δεν είναι άξια υποψηφιότητα για Χρυσό Φοίνικα.

Γιάννης Μόσχος

[email protected]