Η Κρίστεν Στιούαρτ είναι το πρόσωπο των φετινών Καννών
Η ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί γιουχαρίστηκε όσο καμία άλλη στις φετινές Κάννες, όμως η ίδια έχει εντυπωσιάσει τους πάντες με την παρουσία της στην Κρουαζέτ.
Αν έχεις παρακολουθήσει έστω και ελάχιστα τις εξελίξεις στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών, τότε σίγουρα θα έχεις πετύχει την Κρίστεν Στιούαρτ. Η 26χρονη Αμερικανίδα ηθοποιός είναι πραγματικά παντού, όχι τόσο γιατί το επιδιώκει, αλλά κυρίως επειδή φαίνεται πως η Ευρώπη της πάει πολύ. Αφού έγινε η πρώτη ηθοποιός από τις ΗΠΑ που κέρδισε στα γαλλικά κινηματογραφικά βραβεία Σεζάρ, για την πολύ καλή ερμηνεία της στα «Σύννεφα του Σιλς Μαρία» του Ολιβιέ Ασαγιάς, επεκτείνει τη συνεργασία της με τον ανατρεπτικό Γάλλο δημιουργό με το «Personal Shopper». Η ταινία βρέθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών και μπορούμε να πούμε πως είναι η πιο διχαστική περίπτωση του φετινού φεστιβάλ.
Η Στιούαρτ πρωταγωνιστεί ως μια Αμερικανίδα που μένει στο Παρίσι και πιστεύει πως έρχεται σε επαφή με τον νεκρό δίδυμο αδερφό της, με το φιλμ να περιστρέφεται γύρω από τα άδυτα των οίκων μόδας της γαλλικής πρωτεύουσας. Η ταινία γιουχαρίστηκε έντονα στην πρώτη της προβολή της, αλλά αυτό όχι μόνο δε μας απογοητεύει, αλλά μας ενθαρρύνει περισσότερο για το τελικό αποτέλεσμα.
Θέλετε να μάθετε ποιες ταινίες έχουν εισπράξει αποδοκιμασίες κατά την προβολή τους στις Κάννες; Ο «Αντίχριστος» του Λαρς Φον Τρίερ, ο «Ταξιτζής» του Μάρτιν Σκορσέζε, το «Blow Up» του Μικελάντζελο Αντονιόνι και το «Δέντρο της ζωής» του Τέρενς Μάλικ είναι μόνο μερικές περιπτώσεις ταινιών που δεν άρεσαν στο κοινό του φεστιβάλ, μόνο για να αναγνωριστούν στην πορεία για το καλλιτεχνικό όραμα του δημιουργού τους. Γιατί, ας είμαστε ειλικρινείς, αυτό που αναζητά μια σημαντική μερίδα κριτικών και λοιπών θαμώνων των Καννών είναι ταινίες που λειαίνουν τις γωνίες τους και δίνουν σε αυτό το κοινό ό,τι θέλει να δει και να ακούσει, δίχως να χρειαστεί να επεξεργαστεί κάτι έξω από τα καθιερωμένα του.
Αυτό δε σημαίνει πως το «Personal Shopper» θα είναι απαραίτητα μια καλή ταινία, αλλά είναι ήδη μια ενδιαφέρουσα. Υπάρχει μια 20λεπτη σκηνή που η Στιούαρτ κάνει... texting με ένα φάντασμα και όσο παράξενο και βαρετό μπορεί να φαίνεται αυτό, υπάρχουν πολλοί κριτικοί που μας διαβεβαιώνουν πως η ένταση ξεχειλίζει. Και αν και δεν πρόκειται για ταινία τρόμου, όλοι μιλάνε για μερικές σκηνές που θα σε κάνουν να νιώσεις πραγματικά πολύ άβολα στη θέση σου.
Για να μην τα πολυλογούμε, το φιλμ του Ασαγιάς είναι ένα από αυτά που περιμένουμε περισσότερο μετά το buzz που απέκτησε στις Κάννες. Στην επίσημη βραδυνή πρεμιέρα υπήρξε ένα standing ovation που διήρκησε περίπου πέντε λεπτά και αν και στις συγκεκριμένες προβολές που ακολουθούν το χαλί είθισται να υπάρχουν κολακείες, έχουμε ήδη δύο άκρα σε δύο μόνο προβολές της ταινίας, το οποίο είναι ακριβώς ό,τι ζητάμε από αυτού του είδους το φεστιβαλικό σινεμά.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι η Στιούαρτ είναι φαβορί για το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας του φεστιβάλ και δείχνει και στους πλέον εγκάθετους ότι έχει αφήσει πίσω της για τα καλά τις μέρες του «Twilight». Και εκτός από την προώθηση του «Personal Shopper», η Στιούαρτ βρέθηκε στις Κάννες και για το «Café Society» του Γούντι Άλεν, στο οποίο πρωταγωνιστεί μαζί με τους Τζέσι Άιζενμπεργκ και Μπλέικ Λάιβλι. Η ταινία άνοιξε το φεστιβάλ, η Στιούαρτ ήταν όμως αυτή που έκλεψε τις εντυπώσεις με την αύρα της στην Κρουαζέτ. Είναι προφανές ότι είναι πια μια μόνιμη παρουσία στα μεγάλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ και θεωρούμε πως αυτή είναι μια δικαίωση για την ίδια, με το μέλλον να ξανοίγεται λαμπρό μπροστά της.
Γιάννης Μόσχος