Οι ταινίες της εβδομάδας (6/10/2016)
Έντεκα ταινίες κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα, με τις πρώτες ταινίες που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας να κάνουν την εμφάνισή τους στις αίθουσες.
«The Neon Demon»
Όταν η Τζέσι, ένα επίδοξο μοντέλο, μετακομίζει στο Λος Άντζελες, τα νιάτα και η ζωντάνια της καταβροχθίζονται από μια ομάδα γυναικών, με εμμονή στην ομορφιά, που θα χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο, για να πάρουν αυτό που έχει, στην ταινία «The Neon Demon», το νέο θρίλερ τρόμου του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν.
Διαβάστε εδώ την άποψή μας για την ταινία.
Η Μισέλ μοιάζει άφθαρτη. Διευθύντρια σε μια εταιρία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, είναι το ίδιο αδίστακτη στην προσωπική της ζωή, όσο και στην επαγγελματική. Η ζωή της θ’ αλλάξει ριζικά όταν ένας άγνωστος άντρας της επιτίθεται μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Αναζητά με μανία τον άνθρωπο που εισέβαλλε στη ζωή της και οι δυο τους θα παρασυρθούν σε ένα παιχνίδι που μπορεί να βγει εκτός ελέγχου ανά πάσα στιγμή.
Διαβάστε εδώ την άποψή μας για την ταινία.
Οι πελαργοί φέρνουν τα μωρά… ή τουλάχιστον τα έφερναν. Στις μέρες μας παραδίδουν πακέτα για ένα παγκόσμιο διαδικτυακό γίγαντα της λιανικής. Ο Τζούνιορ (Άντι Σάμπεργκ), ο καλύτερος πελαργό-πωλητής της εταιρίας, πρόκειται να πάρει προαγωγή, όταν κατά λάθος θέτει σε λειτουργία τη Μηχανή Παραγωγής Μωρών, η οποία φτιάχνει ένα αξιολάτρευτο, αλλά μη εγκεκριμένο, μωρό - κοριτσάκι.
Απελπισμένοι να παραδώσουν το δέμα -ή αλλιώς και μπελάς- πριν τους πάρει είδηση το αφεντικό, ο Τζούνιορ και η φίλη του Τουλίπα, η μοναδική άνθρωπος στο Βουνό των Πελαργών, θα δώσουν μια μάχη με τον χρόνο, για να παραδώσουν το πρώτο τους μωρό, σε ένα δύσκολο και συνάμα αποκαλυπτικό ταξίδι, που μπορεί να ενώσει και πάλι περισσότερες από μια οικογένειες, και το κυριότερο, να αποκαταστήσει την πραγματική αποστολή των πελαργών στον κόσμο.
Κάθε μέρα, στο τρένο καθοδόν για τη δουλειά της, η Ρέιτσελ περνά δίπλα από το παλιό της σπίτι, στο οποίο πλέον ζει ο πρώην άντρας της με τη νέα του σύζυγο και το μωρό τους. Βλέπει επίσης το σπίτι ενός άλλου παντρεμένου ζευγαριού λίγα τετράγωνα παρακάτω και, βυθισμένη στην κατάθλιψη και την αυτολύπηση για το πώς έχει καταλήξει η δική της ζωή, αρχίζει να φαντάζεται την ιδανική, ευτυχισμένη τους ζωή.
Μια μέρα, περνώντας με το τρένο μπροστά από το σπίτι τους, η Ρέιτσελ θα δει κάτι σοκαριστικό, που αλλάζει όλα όσα πίστευε για τους δύο αγνώστους. Όταν η γυναίκα του ζευγαριού εξαφανιστεί, η Ρέιτσελ θα αρχίσει να πιστεύει ότι ίσως σχετίζεται με την εξαφάνισή της.
Η Ρόκι (Τζέιν Λέβι) είναι αποφασισμένη να ξεφύγει με κάθε τρόπο από τη βίαιη μητέρα της και να σώσει τη μικρότερη αδελφή της από το αδιέξοδο μέλλον που απλώνεται μπροστά τους. Μαζί με τους φίλους της Άλεξ (Dylan Minnette) και Μόνεϊ (Ντάνιελ Ζοβάτο) έχει διαπράξει μια σειρά από μικροληστείες για να μαζέψει τα χρήματα που χρειάζεται και να αποδράσει από τη φρικτή κωμόπολη όπου ζει. Όταν η συμμορία των τριών μαθαίνει ότι ένας τυφλός ερημίτης (Στίβεν Λανγκ) ζει σε μια εγκαταλελειμμένη γειτονιά και ότι κρύβει μια μικρή περιουσία κάπου στο σπίτι του, αποφασίζουν να κάνουν την τελευταία τους ληστεία. Το σχέδιο δεν πάει καλά, το θύμα αποδεικνύεται πιο απειλητικό από ό,τι θα μπορούσαν να φανταστούν, αφού εκτός από χρήματα ο τυφλός άντρας κρύβει και πολλά άλλα.
Ο Μάρκους είναι ένας νεαρός ιδεαλιστής, εβραϊκής καταγωγής που ζει στη συντηρητική κοινωνία των ΗΠΑ στις αρχές την δεκαετίας του ’50. Θα εγκαταλείψει την πόλη του για να σπουδάσει με υποτροφία σε ένα έγκριτο Κολέγιο του Οχάιο ενώ ταυτόχρονα θα αποφύγει και την στρατολόγηση του καθώς και το ενδεχόμενο να βρεθεί σε κάποια εμπόλεμη ζώνη της Κορέας. Οπλισμένος με την ορμή της νιότης του ο Μάρκους θα ξεκινήσει ανυποχώρητος στις απόψεις του για όλους τους τομείς ακόμα και στον έρωτα ενώ θα αρνηθεί να υποταχθεί στους πανεπιστημιακούς κανόνες. Πολύ σύντομα όμως θα ανακαλύψει ότι σε μία τόσο συντηρητική κοινωνία έχεις μόνο δύο επιλογές, είτε να υποταχθείς είτε να συντριβείς.
Η Μπεατρίς είναι μια φλύαρη φαντασιόπληκτη, μια αυτοαποκαλούμενη δισεκατομμυριούχος αριστοκράτισσα, της οποίας της αρέσει να πιστεύει ότι έχει στενές σχέσεις με τους ηγέτες του κόσμου. Η Ντονατέλα είναι μια εσωστρεφής κι εύθραυστη νεαρή κοπέλα με τατουάζ, η οποία είναι «κλειδωμένη» στον δικό της μυστηριώδη κόσμο. Και οι δύο νοσηλεύονται στη Βίλα Μπιόντι, μια προοδευτική, αλλά ασφαλής ψυχιατρική κλινική.
Η ταινία γυρισμένη σε διάρκεια δύο χρόνων αποτελεί ένα από τα ελάχιστα ντοκιμαντέρ που επιλέχθηκαν φέτος για το επίσημο πρόγραμμα του 69ου Φεστιβάλ των Καννών. Οι ιστορίες των λουόμενων μιας πολυσύχναστης παραλίας στην Τεργέστη της Ιταλίας, όπου ένας τοίχος τριών μέτρων χωρίζει ακόμα και σήμερα τους άντρες από τις γυναίκες. Μια ταινία για τα σύνορα, τις ταυτότητες και τις διακρίσεις.
Ο Ματιέ είναι ένας νεαρός επίδοξος συγγραφέας, που όσο αναζητά την έμπνευση κάνει περιστασιακές δουλειές. Καθώς οι ιδέες του έχουν στερέψει, όταν θα βρει μια ενδιαφέρουσα ιστορία που κάποιος άλλος έχει γράψει, την οικειοποιείται αμέσως, την δημοσιεύει ως δική του και εκτοξεύεται στην συγγραφική διασημότητα. Ο Ματιέ παντρεύεται την γοητευτική Αλίς και περνάει τον περισσότερο χρόνο στην παραθαλάσσια βίλα των γονιών της στην Côte d’ Azur ψάχνοντας το θέμα του επόμενου βιβλίου του. Όμως κάποιος γνωρίζει τι έχει συμβεί.
Ένα ταξίδι επιστροφής στην άκρη του κόσμου. Η αιώνια ιστορία ανθρώπων που αναγκάζονται να φύγουν από τα σπίτια τους. Η βραβευμένη προσωπική παραγωγή του Γιάννη Κολόζη ακολουθεί το ταξίδι επιστροφής του Sergio Contreras στη Χιλή μετά από 38 χρόνια. Από το Σέφιλντ της Αγγλίας στο Πούντα Αρένας, τη νότια άκρη του κόσμου και από τα επιβλητικά Τόρρες ντελ Πάινε στo Σαντιάγο και στην έρημο Ατακάμα, το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την ιστορία ενός ανθρώπου που στα 17 του αναγκάστηκε να φύγει μακριά από τη Χιλή της χούντας, να αυτοεξοριστεί και να ζήσει τη δική του μεγάλη περιπέτεια. Ο Sergio, γεμάτος θετική ενέργεια, δεν περιγράφει τη δραματική ζωή ενός Χιλιανού εξόριστου, αλλά τη σύνθεση όλων των αρνητικών και θετικών στιγμών της ζωής ενός ανθρώπου που ξέρει να επιβιώνει και να εξελίσσεται. Μέσα από ένα road trip από τον νότο ως τον βορρά της Χιλής, μια προσωπική ιστορία συνδέεται με την ιστορία του σύγχρονου κόσμου.
«Η βάση των νεκρών» (1959)
Η ταινία του Πετέλσκι προσαρμόζει τα υποδείγματα του Γουέστερν και του Φιλμ Νουάρ (κλασσικά είδη της αμερικανικής έμπνευσης), συνδυασμένα με στοιχεία σοσιαλιστικού ρεαλισμού, στην πολωνική πραγματικότητα κατά έναν αριστουργηματικό τρόπο: Η ταινία δεν εκτυλίσσεται στην αμερικανική ύπαιθρο, αλλά στο δάσος του Bieszczadzki της νότιο-ανατολικής Πολωνίας, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.