8 κανόνες για να γίνετε ο καλύτερος πελάτης του αγαπημένου σας bar
Σίγουρα γνωρίζετε πολύ καλά πώς πρέπει να συμπεριφέρεστε σε διάφορες περιστάσεις, όπως σε ένα καλό δείπνο, σε ένα εστιατόριο κτλ. Είστε σίγουροι όμως, ότι ξέρετε πώς να συμπεριφερθείτε και σε ένα… bar;
Αν πιστεύετε ότι οι κανόνες συμπεριφοράς σε ένα νυχτερινό μαγαζί είναι αχρείαστοι, τότε μάλλον κάνετε μεγάλο λάθος. Ακόμα κι εκεί υπάρχουν τρόποι να μιλήσετε με ευγένεια και να μην δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στους γύρω σας αλλά και στον barman. Σαν συνέπεια λοιπόν, κι εκείνος θα το εκτιμήσει και να είστε σίγουροι ότι θα σας προσέξει… περισσότερο.
Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να καταπιεστείτε. Έτσι κι αλλιώς βγαίνουμε έξω για να ξεσκάσουμε κι όχι για να βάλουμε κι άλλα «πρέπει» στο κεφάλι μας. Ούτε αυτό σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να παραγγείλετε 10 σειρές σφηνάκια. Το θέμα είναι ο τρόπος που θα το κάνετε. Την επόμενη φορά που θα ουρλιάζετε για να σας φέρουν ένα ποτό, θυμηθείτε τα παρακάτω tips και θα γίνετε οι αγαπημένοι του bar.
1. Ερευνήστε το έδαφος
Αυτό σημαίνει ότι «δεν παραγγέλνω cocktail σε μια κλασική μπιραρία». Αν δεν γνωρίζετε το μέρος που πάτε και το επισκέπτεστε για πρώτη φορά, κοιτάξτε για λίγο τους παρευρισκόμενους, τον barman και φυσικά, το μενού και προσαρμόστε –αν χρειάζεται- τις προσδοκίες σας.
2. Μάθετε τι περιέχει το ποτό που παραγγέλνετε
Ή αν δεν γνωρίζετε από πριν, απλά ρωτήστε, ώστε να αποφύγετε πιθανή γκρίνια στη συνέχεια ή ακόμα και πλήρη απογοήτευση αν το cocktail σας περιέχει ginger το οποίο σιχαίνεστε. Ακόμα περισσότερο δε, αν θέλετε να σας φτιάξουν ένα ιδιαίτερο ποτό που είχατε πιει κάπου αλλού. Αν δεν περιγράψετε σωστά όλα τα υλικά στον barman, πολύ πιθανόν το αποτέλεσμα να μην είναι το ίδιο.
3. Τσεκάρετε την ώρα
Κάθε ποτό -και ειδικά τα cocktails που περιέχουν πολλά συστατικά- έχουν την ώρα τους. Για αυτό πριν παραγγείλετε δείτε την ώρα για να πράξετε ανάλογα. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αν θέλετε να παραγγείλετε μετά το δείπνο σας ένα δυνατό bloody mary. Αλλά μάλλον, θα ήταν κακή επιλογή να πάρετε ένα White Russian με φουλ κρέμα… πριν από το φαγητό σας.
4. Βοηθήστε τον barman
Εξετάστε την κίνηση του μαγαζιού και στη συνέχεια κάντε την παραγγελία σας. Έτσι θα μπορέσετε να φανταστείτε τον χρόνο που θα χρειαστεί για να ετοιμαστεί το ποτό σας. Βοηθήστε τον barman, για να κάνει κι εκείνος το καλύτερο για σας. Για παράδειγμα, αν θέλετε να παραγγείλετε 6 Mojito και το μαγαζί είναι γεμάτο με τρελαμένους cocktail-ατζήδες, σκεφτείτε τι πιθανότητα έχετε να πιείτε το ποτό σας σε λιγότερο από… μία ώρα. Είναι καλό να είσαι καλός πελάτης ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι αυτή τη φορά δεν θα πιεις το αγαπημένο σου cocktail, αλλά θα ευχαριστηθείς ένα απλούστερο αλλά ποιοτικότερο ποτό.
5. Αν ζητήσετε ποτό-έκπληξη τότε πρέπει… και να το πιείτε
Το να αφήσετε στη διακριτική ευχέρεια του barman το ποτό σας είναι μια καλή επιλογή για να δοκιμάσετε κάτι νέο. Όμως, πρέπει να είστε και προετοιμασμένοι για το ενδεχόμενο ότι το ποτό που θα έρθει ίσως να μην ανταποκρίνεται σε αυτό που φανταζόσασταν στην αρχή. Σε αυτή την περίπτωση όμως, θα πρέπει να το πιείτε και σε καμία περίπτωση να το γυρίσετε πίσω. Για να αποφύγετε λοιπόν, τέτοια περιστατικά καλύτερα να περιγράφετε αυτά που σας αρέσουν (π.χ. φρουτένια ποτά, αρκετή ζάχαρη, πικρή γεύση κτλ).
6. Ρωτήστε…
Αν δεν γνωρίζετε κάποιον από τους όρους που χρησιμοποιούνται στην περιγραφή των ποτών ή κάποιο από τα συστατικά του, καλύτερα να ρωτήσετε προτού παραγγείλετε κάτι που δεν θα σας αρέσει. Δεν υπάρχουν χαζές κι έξυπνες ερωτήσεις. Ειδικά αν αυτές γίνονται ευγενικά…
7. Όταν παραγγέλνετε ένα cocktail, μην ζητάτε αλλαγές
Βρήκατε στον κατάλογο ένα εξαιρετικό cocktail με 5 συστατικά, ένα εκ των οποίων είναι και η τεκίλα την οποία σιχαίνεστε; Τότε απλά επιλέξτε κάποιο άλλο ποτό κι όχι αυτό. Μην ζητήσετε από τον barman να σας φτιάξει αυτό το cocktail χωρίς τεκίλα. Το κάθε συστατικό σε ένα ποτό είναι επιλεγμένο για κάποιο λόγο…
8. Καλύτερα να παραγγείλετε απλά αυτό που θέλετε
Ίσως αυτό να είναι και το σημαντικότερο από όλα. Είμαστε ενήλικοι αφού καταναλώνουμε ποτό, άρα μπορούμε να κοιτάξουμε γύρω μας, να ρίξουμε μια ματιά στον κατάλογο, να ρωτήσουμε και να παραγγείλουμε αυτό που πραγματικά θέλουμε (με όλα τα συστατικά του). Μην βάζετε πολλές προϋποθέσεις και πολλά βήματα στην διαδικασία της παραγγελίας. Όσο πιο σύντομη και περιεκτική είναι, τόσο το καλύτερο.