Angelika Dusk: «Τα τραγούδια μου είναι πάντα βιωματικά»
Η Angelika Dusk μας μιλά με αφορμή το live που θα δώσει στο Faust απόψε, Πέμπτη 30 Οκτωβρίου
Η Angelika Dusk διανύει μια εξαιρετική χρονιά. Τη μάθαμε πριν από 5 περίπου μήνες με το single «Love on your own terms», για να έρθει τον Ιούνιο το EP με τίτλο «Τelling Stories» δείχνοντας ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση κομήτη. Η νεαρή ποπ τραγουδοποιός ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το ντεμπούτο άλμπουμ της σε παραγωγή των Red Triangle Productions και Ross Cullum, γνωστών για τις συνεργασίες τους με κορυφαία ονόματα του παγκόσμιου ποπ στερεώματος.
Πρώτα όμως θα πραγματοποιήσει μια στάση στο Faust απόψε, Πέμπτη 30 Οκτωβρίου. Το clickatlife.gr επικοινώνησε μαζί της και μας μίλησε για το τι να περιμένουμε από τη βραδιά και από το δίσκο της, αλλά και για τη γενικότερη κοσμοθεωρία τη γύρω από τη μουσική.
Τι να περιμένουμε από το ντεμπούτο άλμπουμ σου; Θα είναι πιο κοντά στη βρετανική ποπ στυλ Adele ή θα έχει και χορευτικές πινελιές από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στυλ Katy Perry;
Θα έχει και τα δύο! Έχω γράψει και μπαλάντες, και τραγούδια up-tempo στο στυλ της Katy Perry που μου αρέσει πολύ, αλλά και κάποια πιο σκοτεινά-συμβολικά τραγούδια με επιρροές απο την Αγγλική ποπ των Florence and the Machine.
Πόσο διαφορετική είναι η προσέγγιση του ήχου σε σχέση με το EP μετά τη συνεργασία με τους Red Triangle Productions και τον Ross Cullum;
Mε τον Rick, τον George (Red Triangle) και τον Ross μπορέσαμε να χτίσουμε τον ήχο που είχα στο μυαλό μου όταν έγραφα τις «μακέτες» των τραγουδιών μου στο πιάνο. Είναι πανέμορφο το πώς ένα τραγούδι που ξεκινάει ως σκελετός με πιάνο-φωνή, μπορεί να εξελιχθεί σε έναν γεμάτο ήχο με ντραμς, κιθαρες, synths, έγχορδα. Οι άνθρωποι αυτοι με βοήθησαν να ενορχηστρώσω τα κομμάτια μου καθώς τους περιέγραφα πώς τα φαντάζομαι. Τους έλεγα για παράδειγμα ότι στο Telling Stories φαντάζομαι ένα uptempo κομμάτι το οποίο να έρχεται σε αντίθεση με την μελαγχολική και σουρρεαλιστική ιστορία που αφηγούνται οι στίχοι. Ήθελα καμπάνες, φωνητικά για να το απογειώσουν στο τέλος και αυτοί καταλαβαίνουν πάντα τι εννοώ οπότε έχουμε καταπληκτική συνεργασία.
Από πού αντλείς τις επιρροές για τους στίχους σου; Βασίζονται σε προσωπικά βιώματα ή ακολουθούν κάποια γενική πεπατημένη; Υπάρχει κάποιο τραγούδι από το επερχόμενο ντεμπούτο σου που να σημαίνει κάτι περισσότερο για σένα;
Τα τραγούδια μου είναι πάντα βιωματικά, πηγάζουν από προσωπικές μου εμπειρίες. Οπότε γραφω και όταν ειμαι χαρουμενη αλλά και όταν είμαι χάλια ψυχολογικά. Σημειώνω στίχους σε χαρτιά ή στο κινητό μου όποτε μου έρθουν – στο αυτοκίνητο (ναι απαράδεκτη οδηγός!) κατά τη διάρκεια της νύχτας που οι ιδέες για κάποιο λόγο είναι πιο διαυγείς, την ώρα που μου μιλάει κάποιος... Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να επιλέξω μόνο ένα τραγούδι που να σημαίνει κάτι περισσότερο για μένα γιατί είμαι συναισθηματικά δεμένη με όλα.
Είναι σημαντικότερο ένας δίσκος να έχει συνοχή από την αρχή μέχρι το τέλος ή να είναι γεμάτος από single; Και πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθούν και τα δύο;
Πιστεύω πως το πρωταρχικό είναι να έχει συνοχή. Ηχητικά και νοηματικά. Να είναι ένα είδος μουσικής με ενδιαφέρουσες τροπές καθώς εξελίσσονται τα κομμάτια. Εφόσον γράφεται σε κάποια φάση της ζωής ενός καλλιτέχνη, λογικό είναι να αντικατοπτρίζει την ψυχολογική του κατάσταση και τη ζωή του. Καθώς ο καλλιτέχνης ωριμάζει και ζει καινούριες εμπειρίες, ο ήχος και οι αφηγήσεις μπορεί να αλλάξουν. Τώρα για τα single, αυτό προσπαθούμε όλοι οι καλλιτέχνες νομίζω! Να γράφουμε όσο το δυνατόν πιο «δυνατά» κομμάτια τα οποία να μένουν στο κοινό, πάντα όμως μένοντας πιστοί στα συναισθήματά μας.
Είχες πάντα την αίσθηση ότι κάποια στιγμή θα ασχοληθείς σοβαρά με τη μουσική; Ποια ήταν η στιγμή που σε επηρέασε σε σημείο να πεις «αυτό θέλω να κάνω στη ζωή μου»;
Ναι πάντα την είχα – από τα τρία μου που γυρνούσα από το νηπιαγωγείο και έπαιρνα ένα τηλεκοντρόλ και τραγουδούσα προσποιούμενη ότι έχω τεραστιο κοινό μπροστα μου ενώ στην πραγματικότητα ο μόνος που με άκουγε ήταν ο σκύλος μου! Έκανα πολλές δουλειές στο μανατζμεντ και στην επιχειρηματική πλευρά της μουσικής, οπως στην ΕΡΤ, στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε διαφημιστική εταιρεία, αλλά εκτός από εμπειρία οι δουλειές αυτές δε μου προσέφεραν χαρά. Έτσι αποφάσισα να τα αφήσω όλα αυτά και να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα, για να μπορέσω να είμαι ευτυχισμένη. Η δυσκολότερη αλλά καλύτερη απόφαση που έχω πάρει στη ζωή μου!
Ασχολείσαι σταθερά με διασκευές καινούριων τραγουδιών. Τι είναι αυτό που πρέπει να έχει ένα τραγούδι ώστε όταν το ακούσεις να ξέρεις πως θες να το τραγουδήσεις κι εσύ;
Να μ’αρέσει! Να με κάνει να χαμογελάω και να ανατριχιάζω. Νομίζω πως το πιο σημαντικό είναι να μπορείς να ταυτιστείς με ένα τραγούδι αλλου καλλιτέχνη και να σε εκφράζει. Απο εκεί και πέρα το κάνεις δικό σου, πειραματίζεσαι και το αλλάζεις προσθέτοντας τη δική σου πινελιά, όπως έκανα στο Ghost της Ella Henderson που υπάρχει στο κανάλι του youtube μου.
Έχει τις ίδιες ευκαιρίες να πετύχει στο εξωτερικό ένας ποπ μουσικός από την Ελλάδα με έναν ποπ μουσικό που ξεκινάει ας πούμε από την Σουηδία; Πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια για να «πείσει» το κοινό;
Noμίζω ότι το αν θα πετύχει κάποιος δεν έχει να κάνει με τον τοπο από τον οποίο προέρχεται, όσο με το σύνολο της καλλιτεχνικής προσωπικότητας και της μουσικής του. Αν αναφέρεσαι στην Αγγλια και στην Αμερική ως εξωτερικό, τότε παίζει σημαντικό ρόλο ο ήχος της ποπ, να είναι δηλαδή σύγχρονος. Όμως δεν αρκεί αυτό: είναι η ποιότητα της μουσικής σου, οι ιστορίες που διηγείσαι, το ποιος είσαι σαν άνθρωπος και καλλιτέχνης, το πώς παρουσιάζεις το προϊόν σου, και φυσικά ο παράγοντας της τύχης μαζί με συνεχή προσπάθεια και επιμονή.
Στις δύο αυτές χώρες η ποπ είναι ένα από τα κυρίαρχα είδη μουσικής, είναι δικό τους προιόν. Αρα ξέρουν και να το φτιάχνουν και να το προωθούν πολύ καλά. Στις υπόλοιπες χώρες θεωρώ οτι υπάρχει ποπ διαφορετική, οπως την ερμηνεύουν αυτές, έτσι και στην Ελλάδα. Δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερη μουσική ή χειρότερη, απλώς εμένα με εκφράζει περισσότερο η Αγγλική και Αμερικάνικη ποπ και σε αυτά τα βήματα κινούμαι.
Η ποπ σήμερα είναι περισσότερο γυναικεία υπόθεση από ποτέ. Τι πιστεύεις οδήγησε σε αυτό; Είναι ζήτημα αισθητικής και συνταιριάσματος με το είδος, απαιτήσεων του κοινού ή κάτι άλλο;
Eνδεχομένως παίζει ρόλο το ότι η μουσική αυτή συνδέεται και με το χορό, τη μόδα και κάποια πρότυπα. Παρ’όλα αυτά πιστεύω ότι υπήρξαν και υπάρχουν πολλοί εξαιρετικοί άντρες ποπ καλλιτέχνες όπως ο Michael Jackson, Bruno Mars, Ed Sheeran και άλλοι.
Το 2014 φτάνει προς το τέλος του και ήταν γεμάτη χρονιά για την ποπ. Ποιες φωνές, τραγούδια ή δίσκους ξεχώρισες;
Από δίσκους ξεχωρίζω τρεις που μπορώ να ακούω συνέχεια και θεωρώ ότι έχουν καταπληκτικά κομμάτια από άποψη ήχου, μελωδίας, φωνής: Ceremonials των Florence and the Machine, Prism της Katy Perry και το Χ του Ed Sheeran, στο οποίο όλα τα κομμάτια ανεξαιρέτως είναι απίθανα! Eντάξει τα δύο πρώτα άλμπουμ δε βγήκαν το 2014 αλλά μου επιτρέπεις να επιλέξω και κάποια πιο παλιά!
Και μιας και ήταν γεμάτη χρονιά και για εσένα, τι κρατάς σε προσωπικό επίπεδο;
Τη χαρά του να ξυπνάω κάθε μέρα και να ασχολούμαι αποκλειστικά με τη μουσική. Την ικανοποίηση που παίρνω όταν καταφέρνω κάτι καινούριο που φοβόμουν να κάνω. Την πρώτη φορά που άκουσα το single μου Love On Your Own Terms στο ραδιόφωνο. Τη μαγεία του να δημιουργώ μέσα στο στούντιο και να μοιράζομαι τα τραγούδια μου στη σκηνή με το κοινό και τους μουσικούς μου. Και όλα αυτά με μικρά και σταθερά βήματα, παρόλο που είναι πολλά για μια χρονιά!
Και για το τέλος, κάποιο μήνυμα σε όσους θα βρεθούν στο Faust;
Να έρθουν και να μου απευθύνουν το λόγο ακόμα και όταν θα βρίσκομαι στη σκηνή! Όσο πιο διαδραστικό ένα live, τόσο πιο έντονο και ωραίο για όλους μας! Θα κάνουμε πλάκα, θα τραγουδήσουμε μαζί, θα περάσουμε ωραία, οπότε ελάτε!!
Πληροφορίες: Πέμπτη 30 Οκτωβρίου στο Faust, Kαλαμιώτου 11 & Αθηναϊδος 12, Αθήνα. Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00, Ώρα έναρξης: 22.30. Τιμές εισιτηρίων: Είσοδος: 5 ευρώ (Εισιτήριο θεάματος, δεν περιλαμβάνει ποτό), Σε τραπέζι: 8 ευρώ (Εισιτήριο θεάματος, δεν περιλαμβάνει ποτό). Τηλ. κρατήσεων: τηλ. 210 3234095.
Γιάννης Μόσχος
[email protected]