«The Death of the recorded music» και η γέννηση μιας νέας ηχητικής πραγματικότητας εκτός Στέγης
Ένα διήμερο με διαλέξεις, συζητήσεις, περφόρμανς, dj sets και προβολές για το τέλος της ηχογραφημένης μουσικής και το μέλλον της από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στην AMP Gallery.
Θυμάστε τις εποχές που αγοράζατε ή αντιγράφατε κασέτες και cd; Η Στέγη σε συνεργασία με τους Voltnoi και Quetempo διοργανώνει το «The Death of Recorded Music», ένα διήμερο για το τέλος της ηχογραφημένης μουσικής και το μέλλον της μουσικής 11 και 12 Μαρτίου στην ΑΜΡ Gallery (Επικούρου 26 & Κορύνης 4).
Η μουσική εδώ και πολύ καιρό έπαψε να χρειάζεται ένα υλικό αντικείμενο για να αναπαραχθεί ή να μεταφερθεί. Σήμερα διαχέεται στο Ίντερνετ, αποθηκεύεται σε σκληρούς δίσκους, υπάρχει ως streaming, βρίσκεται σε μια αέναη κατάσταση αλλαγών. Αυτό το μεταβλητό και ανοιχτό οικοσύστημα εμπνέει τη χρήση, την εξάπλωση και τη δημιουργία της. Τεράστιες δισκοθήκες έχουν μετατραπεί σε άυλες βάσεις δεδομένων που είναι πλέον προσπελάσιμες από τα πανταχού παρόντα δίκτυα. Οι πολύπλοκες και δαπανηρές διαδικασίες επεξεργασίας των ήχων είναι πια παιχνίδια στις οθόνες αφής. Τα μεν «κλειστά» μέσα αναπαραγωγής (βινύλιο, cd) έχουν αντικατασταθεί από links και ατέρμονες αλυσίδες πληροφοριών, ενώ οι «ειδικοί» της μουσικής από τον αλγόριθμο του «similar artists». Συγχρόνως, παρατηρούμε την εξάπλωση μιας online μουσικής κοινότητας, ενός νέου underground που χρησιμοποιεί streaming πλατφόρμες (SoundCloud, Mixcloud, YouTube κ.λπ.) για να εκφραστεί και να επικοινωνήσει, ενώ η ποπ κουλτούρα περιορίζεται όλο και περισσότερο στη νοσταλγία και την αναβίωση, στοιχειώνοντας πολιτισμικά την παραγωγή του «νέου» με φαντάσματα του παρελθόντος.
Στην ψηφιακή εποχή, αναδύονται νέες δυνατότητες στη σχέση μεταξύ του ήχου, του χώρου, της μηχανής και του σώματος. Αυτό που δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί εικάζεται ότι μπορεί να προβλεφθεί. Υπάρχει ως ένα μέλλον που είναι ήδη εδώ, παρόν σε κάθε οθόνη, σε κάθε εφαρμογή, σε κάθε νέα σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον ψηφιακό και τον πραγματικό ηχητικό κόσμο. Όλα οδηγούν στη γέννηση μιας νέας ηχητικής πραγματικότητας που συνιστά το θάνατο της ηχογραφημένης μουσικής έτσι όπως την γνωρίσαμε τον προηγούμενο αιώνα.
Η μελέτη και η κριτική της ηχητικής μας κουλτούρας έχουν αποφασιστική σημασία για την κατανόηση του σύγχρονου κόσμου. Η μουσική δεν ήταν ποτέ κάτι που μόνο «ακούγεται», αλλά κάτι που βιώνεται σε ανεξερεύνητα σημεία της εμπειρίας μέσα στο χρόνο και το χώρο.
Με τους: Daniel Miller (London/Mute) Bill Drummond (KLF, K Foundation), Adam Harper (μουσικολόγος, μουσικοκριτικός και συγγραφέας), Bill Kouligas (PAN Records), James Leyland Kirby (The Caretaker) και το media performance σχήμα AUDiNT των Kode9 (Hyperdub), Toby Heys και Ελένη Ικονιάδου
Επιμέλεια προγράμματος: Voltnoi Brege, Quetempo
Οργάνωση: Πάσκουα Βοργιά
Πρόγραμμα
ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017
17:00 – 19:30
Εισηγήσεις
James Leyland Kirby (The Caretaker)
Bill Kouligas (PAN)
Daniel Miller (Mute)
Adam Harper (Zero Books)
20:00 – 21:30
Προβολή ταινίας
Imagine waking up and all music has disappeared, ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία του Stefan Schwietert
21:30 – 22:30
Διάλεξη περφόρμανς
Bill Drummond (KLF, K Foundation)
23:00 – 05:00
Club Νight
στο Boiler με τους Daniel Miller (London/Mute) & Voltnoi Brege
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017
17:00 – 19:00
Συζήτηση
με τους Daniel Miller, Bill Kouligas, Adam Harper, James Leyland Kirby
Συντονισμός: Γιάννης Ορέστης Παπαδημητρίου
19:30 – 20:30
Διάλεξη περφόρμανς
AUDiNT (Steve Goodman/Kode9, Ελένη Ικονιάδου, Toby Heys)
23:00 – 05:00
Closing Party
στο Boiler με τους Kode9 & Bill Kouligas
Όλες οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία στα ελληνικά.
Διαβάστε περισσότερα
AUDiNT
Steve Goodman
Ο Στηβ Γκούντμαν είναι λέκτορας Μουσικής Κουλτούρας στη Σχολή Επιστημών, Μέσων και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Ανατολικού Λονδίνου, μέλος του CCRU (Cybernetic Culture Research Unit / Ερευνητική Μονάδα Κυβερνητικής Κουλτούρας) και ιδρυτής του δισκογραφικού label Hyperdub. Δημιουργεί ηλεκτρονική μουσική με έντονο το στοιχείο του μπάσου, υπογράφοντας με το όνομα Kode9, ενώ είναι μέλος επίσης της κολεκτίβας ηχητικής τέχνης AUDiNT. Ο Γκούντμαν έχει διδακτορικό στη φιλοσοφία από το Πανεπιστήμιο του Γουόρικ και έχει γράψει το βιβλίο Sonic Warfare: Sound, Affect, and the Ecology of Fear (Ηχητικός Πόλεμος: Ήχος, επίδραση και η οικολογία του φόβου). Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που έχουν κυκλοφορήσει δουλειά τους στη Hyperdub είναι ο ιδρυτής της, Kode9, καθώς και οι DJ Rashad, Laurel Halo, Scratcha DVA, Jessy Lanza, Cooly G και, ο πιο γνωστός, Burial.
Adam Harper
Ο Άνταμ Χάρπερ είναι μουσικολόγος, μουσικοκριτικός και συγγραφέας του βιβλίου Infinite Music: Imagining the Next Millennium of Human Music-Making (Zero Books, 2012 / Άπειρη Μουσική: Πώς φανταζόμαστε την επόμενη χιλιετία ανθρώπινης μουσικής δημιουργίας), στο οποίο στοχάζεται για το πώς μπορεί να ακούγεται η μουσική στο μέλλον και ποιες μορφές μπορεί αυτή να πάρει. Ο Χάρπερ, που κάνει το διδακτορικό του στη μουσικολογία, διδάσκει στο City University του Λονδίνου, είναι τακτικός αρθρογράφος στο The Wire και το Dummy, διατηρεί το blog Rouge’s Foam και δίνει διαθεματικές διαλέξεις και σεμινάρια σε εκδηλώσεις όπως τα Θερινά Μαθήματα στη Νέα Μουσική στο Ντάρμσταντ και το φεστιβάλ All Tomorrow’s Parties, καθώς και στη σειρά podcast ‘Music Weekly’ της εφημερίδας The Guardian.
Toby Heys
Ο Τόμπι Χέις είναι καθηγητής Ψηφιακών Μέσων στη Σχολή Καλών Τεχνών του Μάντσεστερ και επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου Τεχνολογιών του Μέλλοντος. Ο Χέις είναι μέλος της ηχητικής ερευνητικής μονάδας AUDiNT. Αυτή την εποχή ετοιμάζουν μια ανθολογία με τίτλο ‘Unsound : Undead’, που πρόκειται να εκδοθεί από τη Univocal.
Eleni Ikoniadou
Η Ελένη Ικονιάδου είναι ανώτερη λέκτορας Μέσων και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Κingston της Αγγλίας και επικεφαλής της Ερευνητικής Μονάδας Ακουστικής Κουλτούρας. Έχει γράψει το βιβλίο The Rhythmic Event (MIT Press, 2014, στη σειρά Technologies of Lived Abstraction), ενώ ήταν συνεπιμελήτρια του τόμου Media After Kittler (Rowman and Littlefield International, 2015) και της σειράς Media Philosophy (RLI).
Bill Drummond
James Leyland Kirby
Ηχητικός τρομοκράτης. Κατεδαφιστής της μουσικής βιομηχανίας. Παραβάτης της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Συνθέτης απόκοσμης ambient drone μουσικής. Αρχαιολόγος της ποπ κουλτούρας. Απογοητευμένος στοχαστής για το μέλλον. Η ενότητα «προηγούμενη εμπειρία» στο βιογραφικό σημείωμα του Τζέημς Λέυλαντ Κέρμπυ, από το Στόκπορτ της Αγγλίας, περιέχει κάμποσους ξεκάθαρα αντιφατικούς ρόλους που στους περισσότερους ανθρώπους θα απαιτούσαν μια ολόκληρη ζωή.
The Caretaker ονομάζεται ένα μακροχρόνιο πρότζεκτ του Κέρμπυ, το οποίο συνυπάρχει με το αρκετά πιο γνωστό του πρότζεκτ V/Vm. Αρχικά, έμπνευση για το πρότζεκτ υπήρξε η σκηνή της στοιχειωμένης αίθουσας χορού στην ταινία Η Λάμψη του Stanley Kubrick, με τις πρώτες κυκλοφορίες του να αποτελούνται από σκοτεινή ambient με εμβόλιμες ορχηστρικές ατάκες και πινελιές. Ως Caretaker, έχει μετατοπίσει πλέον την προσοχή του στις διεργασίες της λειτουργίας του εγκεφάλου στην ανάκληση αναμνήσεων.
Το V/Vm είναι το πρότζεκτ πειραματικής μουσικής και ηχητικών κολάζ του Κέρμπυ. Αν και ξεκίνησε κυρίως στο ύφος της μουσικής noise, ο Κέρμπυ είναι επίσης συνθέτης πρωτότυπης ηλεκτρονικής μουσικής, ενώ κάνει και remix. Η τεράστια παραγωγή του, είτε ως Caretaker είτε ως V/Vm, κυκλοφορεί ως επί το πλείστον στην προσωπική του εταιρεία, V/Vm Test Records. Αυτή την περίοδο είναι εγκατεστημένος στην Κρακοβία.
Bill Kouligas
Ο Κουλιγκάς είναι καλλιτέχνης, μουσικός και ιδρυτής του δισκογραφικού label PAN, και ζει στο Βερολίνο. Η PAN, με έδρα επίσης το Βερολίνο, ανασκάπτει από το 2008 πειραματικές ηλεκτρονικές τάσεις. Ο πηδαλιούχος του label, Βασίλης Κουλιγκάς, μεγάλωσε στην Αθήνα με μια σταθερή δόση από hardcore, post-punk και new wave και είχε ήδη χωθεί για τα καλά στην ευρωπαϊκή noise σκηνή προτού πάει στο Βερολίνο. Αρχικά, ξεκίνησε την PAN προκειμένου να καταγράψει τη μουσική των φίλων του, αλλά και για να δημιουργήσει μια πλατφόρμα που να εξερευνά τα γραφιστικά ενδιαφέροντά του και τη διατομή των ιδεών που εδράζονται στο ενδιάμεσο.
Daniel Miller
Γιάννης-Ορέστης Παπαδημητρίου
Ο Γιάννης-Ορέστης Παπαδημητρίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987 και είναι δημοσιογράφος. Έχει συνεργαστεί με εφημερίδες και διαδικτυακά μέσα, ενώ έχει εργαστεί και ως μεταφραστής και βοηθός παραγωγής σε ντοκιμαντέρ. Σήμερα, είναι μέλος των συντακτικών ομάδων του περιοδικού UNFOLLOW και της αγγλόφωνης διαδικτυακής πλατφόρμας Athens Live.
Voltnoi Brege
Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, γνωστός ως Voltnoi Brege, είναι multimedia καλλιτέχνης, ιδρυτικό μέλος των οπτικοακουστικών ομάδων drog_A_tek και The Erasers, του πολιτιστικού κέντρου BIOS και της καλλιτεχνικής κολεκτίβας DETACH. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως ανεξάρτητος επιμελητής.
Quetempo
Ο Μάκης Κεντεποζίδης, γνωστός ως Quetempo, είναι μέλος των ομάδων drog_Α_tek και DETACH. Δουλεύει πάνω στην κριτική της καθημερινής ζωής μέσα από ήχους/κείμενα/επιθυμίες.
Όλες οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία στα ελληνικά.
Info
210 900 5 800
11-12 Μαρτίου 2017
17:00-05:00
AMP Gallery (Επικούρου 26 & Κορύνης 4, Αθήνα)
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, είναι απαραίτητη η ηλεκτρονική προκράτηση θέσης για τις εισηγήσεις, τις διαλέξεις – περφόρμανς και την ταινία εδώ.