Δυο βιβλία για το Σαββατοκύριακο
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 08 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Μια συλλογή ποιημάτων και μια με διηγήματα από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης.
Άγγελμα κυοφορίας
Ζαχαρούλα Καλλιαντζή
Μετρώ και ξαναμετρώ τη ζωή μου...
Ραγισμένοι γυάλινοι βόλοι πάνω στο χώμα.
Αχνές πατημασιές
που κατάπιε λαίμαργα η φουσκοθαλασσιά.
Σπασμένα κοχύλια και νεκρούς αχινούς
μετρώ τα ήσυχα βράδια μου.
Δοσμένη με ανήκουστη ελευθεριότητα
Αλέξανδρος Γ. Τσαγκαρέλλης
Τα τέσσερα διηγήματα αυτού του βιβλίου ιδωμένα επιφανειακά αποτελούν εικόνες μιας άλλης εποχής, αλλ’ όμως είναι διαχρονικές σε ότι αφορά τα μηνύματα που εκπέμπουν αφού το καθένα απ’ αυτά μιλά για την αδυναμία του ανθρώπου να ζήσει σύμφωνα με τον τρόπο που θέλει, μιλά για την εξάρτησή του απ’ τις κοινωνικές συμβάσεις, τα γενικότερα δρώμενα, αλλά και τους περιορισμούς που μπορεί να είναι αποτέλεσμα των δικών του ικανοτήτων και επιλογών. Ο Γιώργης υφίσταται τις συνέπειες της εθελούσιας απομάκρυνσής του απ’ την συζυγική εστία. Η αλυσίδα της ζωής δεν επιτρέπει την επανασύνδεση του κρίκου που έφυγε απ’ τη θέση του. Ο Νικολής μπορεί να ζήσει τ’ όνειρό του στην αληθινή ζωή μονάχα σε εικονική πραγματικότητα. Η μικρή Γαρυφαλλιά καταφέρνει μεν να τραβήξει την προσοχή των άλλων με τους παιδιάστικους θεατρινισμούς της αλλ’ όχι το παραπάνω που χρειάζεται, και τέλος, η Ασημίνα, θύμα της ανισορροπίας των ανθρωπίνων διενέξεων φτάνει στο σημείο να λησμονήσει αυτό που την στήριζε σ’ όλη της τη ζωή. Τέσσερα διηγήματα σκηνικά τοποθετημένα στο παρελθόν αλλ’ όμως διαχρονικά σε ότι αφορά τα μηνύματα που εκπέμπουν: για την αδυναμία του ανθρώπου να ζήσει σε αρμονία με τα όνειρά και τις επιθυμίες του εξαιτίας της εξάρτησής του απ’ τις κοινωνικές συμβάσεις και τα γενικότερα ιστορικά δρώμενα αλλά και τις δικές του ελλείψεις και λανθασμένες επιλογές. Ο Γιώργης υφίσταται τις συνέπειες της εθελούσιας απομάκρυνσής του απ’ την συζυγική εστία. Η αλυσίδα της ζωής δεν επιτρέπει την επανασύνδεση του κρίκου που έφυγε απ’ τη θέση του. Ο Νικολής μπορεί να ζήσει τ’ όνειρό του μονάχα σε εικονική πραγματικότητα. Η μικρή Γαρυφαλλιά καταφέρνει μεν να τραβήξει την προσοχή των άλλων με τους παιδιάστικους θεατρινισμούς της αλλ’ όχι το παραπάνω που χρειάζεται, και τέλος, η Ασημίνα, θύμα των διενέξεων που πλήγωσαν τον περασμένο αιώνα, φτάνει στο σημείο να λησμονήσει το στήριγμα της ζωή της όλης.