Η νέα έκθεση της CΑΝ Gallery είναι γυναικεία υπόθεση

can

Σίλεια Δασκοπούλου (1936-2006), Η Μνηστή του Δράκουλα, 1971, Ακρυλικό σε καμβά, 90x116εκ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Η έκθεση I Used To Be Funny But Now I Am Dead φέρνει κοντά το έργο τριών νεαρών και τριών ιστορικών γυναικών καλλιτεχνών από την Ελλάδα και τη Γαλλία και επιχειρεί να κοιτάξει την ιστορία της τέχνης αξιολογώντας πού βρίσκεται σήμερα η γυναικεία τέχνη και πού πηγαίνει.

Η εικόνα της γυναίκας μέσα στην ιστορία της τέχνης είναι σαφώς η εικόνα που δόθηκε από τους άνδρες στη γυναίκα. Αυτή η εικονογραφία παραδόθηκε από γενιά σε γενιά για αιώνες και αποδομήθηκε για πρώτη φορά ριζικά από τη φεμινιστική πρωτοπορία της δεκαετίας του '70. Σε αυτή την κρίσιμη δεκαετία και σε εκείνη που θα ακολουθήσει ανήκουν κάποια από τα σημαντικότερα έργα των Δασκοπούλου, Ρωμανού και Παπακωνσταντίνου που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση. Έργα αιχμηρά και πολυεπίπεδα σχολιάζουν μεταξύ άλλων θέματα ταυτότητας και φύλου με τρόπο χιουμοριστικό, ποιητικό και συχνά ειρωνικό. 

Γιατί δεν υπήρξαν άραγε αρκετές μεγάλες γυναίκες καλλιτέχνες; Αυτό αναρωτιέται η θρυλική ιστορικός τέχνης Linda Nochlin στο διάσημο άρθρο της για το περιοδικό ARTnews το 1971. Σε αυτό το σημείο, οι φεμινίστριες, όπως λέει η Nochlin, θα τσιμπήσουν το δόλωμα και θα προσπαθήσουν να ξεθάψουν μία λίστα από αξιόλογες ή ανεπαρκώς εκτιμημένες γυναίκες καλλιτέχνες οι οποίες έζησαν και έδρασαν σε βάθος χρόνου. Παρ' όλα αυτά, ακόμη και όσες γνώρισαν μία κάποια καταξίωση την έλαβαν σε μεγάλο βαθμό μετά τον θάνατό τους, παρατηρεί η Nochlin. Τι αξία έχει άραγε μία τέτοιου είδους αναγνώριση; Είναι ακριβώς σαν ένα αστείο που πάγωσε, θα έλεγε κανείς.

Info
Διάρκεια: 23 Νοεμβρίου 2017 - 13 Ιανουαρίου 2018