Έξι βιβλία για ένα Σαββατοκύριακο με ποίηση, μυθοπλασία και μια νουβέλα
Οι προτάσεις από τις εκδόσεις Κέδρος καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων για τους αναγνώστες.
Βαγγέλης Ραπτόπουλος
Ο άνθρωπος που έκαψε την Ελλάδα
Ένας άστεγος Αθηναίος πυροδοτεί μια πολύνεκρη λαϊκή εξέγερση στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης. Πρόκειται για έναν άνεργο δημοσιογράφο, με μια ικανότητα μεταξύ παραφυσικής και ψυχοπάθειας, γνωστή ως πυρογένεση. Με τη γραπτή μαρτυρία του αναμειγνύονται οι λάγνες φαντασιώσεις της χήρας του, που πολιορκείται από τον καλύτερό τους φίλο…Μια πολιτική και ερωτική μαύρη κωμωδία, χτισμένη με τα υλικά του ψηφιακού κόσμου, που θέτει επιτακτικά το ερώτημα: πού ζούμε;
«Στο βάθος, θα έλεγε κανείς ότι αυτό το μυθιστόρημα υπήρξε προϊόν του φόβου που βίωσα το 2012 ότι, εάν μείνει άστεγη η μεσαία τάξη, τότε θα καεί η Ελλάδα. Έμπνευσή μου υπήρξαν, επίσης, η νεύρωση της Αριστεράς με τις λαϊκές εξεγέρσεις, αλλά και το απωθημένο σχεδόν όλων των Νεοελλήνων να καούν όλα. Ή, όπως θα το έθεταν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, “γαία πυρί μειχθήτω”».
«Είναι προφανές ότι ο κόσμος της ψηφιακής ενημέρωσης και επικοινωνίας, που καταδυναστεύει τη ζωή μας μεταβάλλοντάς τη σε μαύρη κωμωδία, αποτελεί εξίσου πηγή έμπνευσης αυτού του καλειδοσκοπικού μυθιστορήματος. Ένας κόσμος όπου το πρωτοσέλιδο μιας παραδοσιακής εφημερίδας και η ανάρτηση σε ένα τυχάρπαστο μπλογκ, το βίντεο ενός ενημερωτικού ρεπορτάζ και ένα post στο Facebook εξισώνονται επικίνδυνα. Όπως ακριβώς εξισώνoνται και μια πολύνεκρη λαϊκή εξέγερση με την πυρογένεση. Ω, τι κόσμος, μπαμπά!»
Από το «Σημείωμα του συγγραφέα»
Ντίνος Σιώτης
Ποιήματα 1969-1999
Ο τόμος περιέχει τις ποιητικές συλλογές: ΑΠΟΠΕΙΡΑ 1969, ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΒΡΟΧΟΠΟΙΟΣ 1973, ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ 1978, ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ 1981, ΚΛΙΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ 1986, Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ 1993, ΤΗΝΟΣ-ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1997, ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΣ 1999, ΙΩΝΑΣ 1999.
Από τα πρώτα ποιήματα της Απόπειρας του 1969, γραμμένα στην Ελλάδα των συνταγματαρχών, έως τα ποιήματα του Ιωνά, γραμμένα εξ ολοκλήρου στη Βοστόνη το 1999, τα θέματα που διασχίζουν τον τόμο είναι τα ίδια: ξενιτεμός, μοναξιά, νοσταλγία, έρωτας, μετακομίσεις, απώλεια, μνήμη, χρόνος, η πατρώα Τήνος, οι αντιφάσεις και οι παραλογισμοί της ζωής. Εννέα συλλογές με ανοιχτούς πόρους που ανασαίνουν τον σύγχρονο κόσμο και με το βλέμμα στον απλό άνθρωπο.
Ο Ντίνος Σιώτης, ποιητής, πεζογράφος, δημοσιογράφος, γραφίστας, μεταφραστής, εκδότης και κριτικός λογοτεχνίας, γεννήθηκε στην Τήνο στις 19 Δεκεμβρίου του 1944. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Συγκριτική Λογοτεχνία στο San Francisco State University. Υπηρέτησε ως Σύμβουλος Τύπου στα Γενικά Προξενεία της Ελλάδος του Σαν Φρανσίσκο, της Νέας Υόρκης, της Βοστόνης και στην Πρεσβεία στην Οτάβα. Έζησε για πολλά χρόνια στην Καλιφόρνια, τη Νέα Υόρκη, τη Βοστόνη και τον Καναδά. Το 2007 έλαβε το Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη συλλογή του Αυτοβιογραφία ενός στόχου (εκδόσεις Κέδρος). Ποιήματα και συλλογές του έχουν μεταφραστεί και εκδοθεί σε ευρωπαϊκές γλώσσες, καθώς και στα κινεζικά. Έχει εκδώσει δεκατρία πολιτικά και λογοτεχνικά περιοδικά στα ελληνικά και στα αγγλικά. Είναι παντρεμένος με την Barbara Fields, υπεύθυνος Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας του World Poetry Movement με έδρα το Μεντεγίν, καθώς και πρώτος εκλεγμένος (2012) πρόεδρος του Κύκλου Ποιητών.
Γκυ Ντε Μωπασάν
Οι αυτόχειρες
Στο κέντρο της χειρονομίας της αυτοχειρίας υπάρχει αυτό που βρίσκει κανείς και στην τρέλα: η διαταραχή της ταυτότητας του εγώ, η κατάλυση της ενότητάς του.
Και στην περίπτωση του Μωπασάν, όπως σε πολλές άλλες, η αυτοχειρία γειτονεύει στενά με την τρέλα, την ψυχοπαθολογία. […]
Η θανατολογία του Μωπασάν πατάει με το ένα πόδι στον κόσμο που πλάθει η σκοτεινιασμένη ψυχή του και με το άλλο στο συγγραφικό του πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει την κατάδυσή του στον ζοφερό κόσμο τού ανθρώπου και την καταγραφή όσων συμβαίνουν στις βαθύτερες ζώνες της ανθρώπινης συνείδησης.
Με τα κείμενά του για την αυτοκτονία ο Μωπασάν πραγματώνει ένα κρίσιμο κομμάτι του αφηγηματικού του σχεδίου: αποθεώνει το ρόλο του συγγραφέα ως ψυχολόγου και παράλληλα υλοποιεί τη σχεδόν ισόβια εμμονή του: τη λογοτεχνική μελέτη του θανάτου. Άλλωστε, λίγα χρόνια αργότερα ο βίος του θα επιβεβαιώσει τραγικά τη γραφή του.
Έλενα Γκιβίση
Ρήγματα
Τα ρήγματα είναι οι εκδορές, οι τρύπες, οι σχισμές που φέρει η ενότητα που ονομάζεται «εαυτός».
Σαν ένα γυάλινο δοχείο που έχει ραγίσει σε πολλά σημεία, το σώμα είναι γεμάτο ρήγματα από τα οποία διαχεόμαστε, χυνόμαστε, χάνοντας μαζί το κέντρο και τον πυρήνα μας.
Η βεβαιότητα του ψυχισμού μας μας διαφεύγει εντελώς.
Τρεις γυναίκες, με διαφορετική πορεία ζωής αλλά κοινή καταγωγή, προσπαθούν, μέσα από την εναλλαγή των γεγονότων, των ημερών, των συναισθημάτων τους, μέσα από την κατάδυση στα προσωπικά τους ρήγματα, να ανακαλύψουν ένα συγκροτημένο και σταθερό νόημα στη ζωή τους.
Η Έλενα Γκιβίση γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.
Σπούδασε νομικά, φιλολογία και λογοτεχνία στη Θεσσαλονίκη και στο Παρίσι.
Τα Ρήγματα είναι το πρώτο της βιβλίο.
Κωνσταντίνα Σ. Λιβιεράτου
Η απαγωγή του μνηστήρος
Νουβέλα βασισμένη σε αληθινά γεγονότα
Η γιαγιά μου (1900-1940) δεν υπήρξε ηρωίδα σε κανέναν πόλεμο. Ούτε διέπρεψε σε κάποια επιστήμη ή τέχνη.Έζησε μια σύντομη και ταπεινή ζωή στην ελληνική επαρχία, στον γυναικωνίτη του προηγούμενου αιώνα. Δεν της δόθηκαν ευκαιρίες, τις δημιούργησε μόνη της. Απόλαυσε το γλυκό κομμάτι της ζωής που της αναλογούσε, γιατί πάλεψε γι’ αυτό και το κέρδισε. Με πείσμα και πάθος.
Η γυναίκα αυτή, το 1920, κόντρα στα συντηρητικά ήθη της εποχής εκείνης, έκλεψε τον εκλεκτό της καρδιάς της. Τότε που συνηθιζόταν ο άντρας να κλέβει την κοπέλα που του αρνιόταν ο πατέρας-αφέντης. Η σκληρή ιστορία μιας Κρητικιάς και ενός Κεφαλλονίτη, που γεννήθηκαν, αγαπήθηκαν, έζησαν και πέθαναν στο Μεσολόγγι. Η ζωή της τολμηρής και ευφάνταστης Ντούλας και του θεοπάλαβου γλεντζέ Μπάμπη.
Η Κωνσταντίνα Σ. Λιβιεράτου γεννήθηκε στην Αθήνα και έζησε αρκετά χρόνια στο Παρίσι. Σπούδασε δημοσιογραφία και έμαθε πολλές ξένες γλώσσες. Εργάστηκε σε εφημερίδες και περιοδικά, και στη συνέχεια, επί είκοσι συναπτά έτη, στον χώρο της διαφήμισης ως κειμενογράφος. Έχει γράψει διηγήματα, σενάρια και θεατρικά έργα. Η απαγωγή του μνηστήρος είναι το πρώτο βιβλίο της που εκδίδεται.
Λέλα Κικίδου
Il ciclo della Calamità
[Ο κύκλος της καταστροφής]
Σαν Φρανσίσκο, 1905.
Μια κοπέλα κι ένα παιδί θα εγκατασταθούν σ’ ένα ερημωμένο σπίτι στην κορφή ενός λόφου. Κουβαλώντας ελάχιστα υπάρχοντα, αλλά αμέτρητα μυστικά, θα κινήσουν το ενδιαφέρον του μοναχικού τους γείτονα.
Η ροπή προς τη βία, ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο θρησκευτικός φανατισμός και η λογική του όχλου
θα γίνουν οι κινητήριοι μοχλοί για να ξεδιπλωθεί το παρελθόν των ηρώων σε πέντε ιστορίες που διαδραματίζονται στα όρια μεγάλων φυσικών καταστροφών: στην εξάπλωση του Μαύρου Θάνατου στην Ευρώπη (1347), στη Μεγάλη Πυρκαγιά του Λονδίνου (1666), στον Μεγάλο Τυφώνα στις Ολλανδικές Αντίλλες (1780) στη Μεγάλη Χιονοθύελλα του Κονέκτικατ (1888) και στον Μεγάλο Σεισμό του Σαν Φρανσίσκο (1906).
Η Λένα Κικίδου εναι απόφοιτος Ιταλικής Φιλολογίας (ΕΚΠΑ - Φιλοσοφική Αθήνας). Ξεκίνησε να γράφει το 2008 και δεν περιορίζεται σε ένα είδος λογοτεχνίας. Έχει εκδώσει τα μυθιστορήματα Noctus - Ανάμεσα σε δύο κόσμους (Συμπαντικές Διαδρομές, 2014), Και μετά όλα άλλαξαν (Anima, 2015).