Σε πτώση το streaming και οι πωλήσεις μουσικής
Η καραντίνα λόγω του κορωνοϊού άλλαξε τις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου για ψυχαγωγία.
Τα έκτακτα μέτρα περιορισμού και απομόνωσης για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού μπορεί να έχουν ωθήσει μεγάλες πλατφόρμες βίντεο όπως το Netflix και το YouTube να «ρίξουν» την ποιότητα του υλικού τους για να ανταποκριθούν στην τεράστια ζήτηση, όμως δεν συμβαίνει το ίδιο με τις υπηρεσίες streaming μουσικής, όπως το Spotify.
Σύμφωνα με έρευνα της Alpha Data που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 13 και 19 Μαρτίου – την πρώτη εβδομάδα που ξεκίνησε ο περιορισμός στο σπίτι στις ΗΠΑ – το streaming μουσικής μειώθηκε κατά 7.6%. Αντίστοιχη πτώσης σημειώνεται σε γιορτές όπως τα Χριστούγεννα, όταν ο κόσμος περνά περισσότερο χρόνο στο σπίτι.
Παρά την δραματική μείωση σε δημοφιλή είδη μουσικής, όπως pop, rap και R&B, ορισμένα είδη σημείωσαν άνοδο στα streams. Πιο συγκεκριμένα την συγκεκριμένη εβδομάδα υπήρξε αύξηση 1,5% στα streams κλασσικής μουσικής, 2,9% στην folk μουσική και 3,8% στην παιδική μουσική.
Ενδεικτικό της αλλαγής στις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου για διασκέδαση είναι η ακόμα μεγαλύτερη πτώση που σημειώθηκε στις πωλήσεις physical media (27,6%), στις πωλήσεις ψηφιακών άλμπουμ (12,4%) και στις πωλήσεις μεμονωμένων τραγουδιών (10,7%).
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως η κίνηση του Bandcamp την περασμένη Παρασκευή είχε ως αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν περίπου 4,3 εκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις μουσικής και merchandise που έγιναν μέσω της πλατφόρμας.