Φωτορεπορτάζ: Στα χνάρια του Βαν Γκογκ

van-gogh-13 CHRISTOPHE PETIT TESSON
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

Ένα ταξίδι στο Άμαστερνταμ θεωρείται ελλειπές αν δεν συνοδεύεται από μια επίσκεψη Μουσείο Βαν Γκογκ. Μια ανάλυση της τέχνης του σπουδαίου Ολλανδού δεν μπορεί να μην εξετάζει τα βιογραφικά του στοιχεία. Η αναφορά στη μαγεία που ασκεί η ζωγραφική του Βαν Γκογκ δεν θα μπορούσε να μην περιέχει τη λέξη χρώμα.

Ένα ταξίδι στο Άμαστερνταμ θεωρείται ελλειπές αν δεν συνοδεύεται από μια επίσκεψη Μουσείο Βαν Γκογκ. Μια ανάλυση της τέχνης του σπουδαίου Ολλανδού δεν μπορεί να μην εξετάζει τα βιογραφικά του στοιχεία. Η αναφορά στη μαγεία που ασκεί η ζωγραφική του Βαν Γκογκ δεν θα μπορούσε να μην περιέχει τη λέξη χρώμα

Ο σπουδαίος ζωγράφος Βίνσεντ βαν Γκογκ εντυπωσιάζει ακόμα.

Έζησε έντονα με αποκορύφωμα όταν κατά την έντονη διαφωνία του με τον Γκωγκέν για μία γυναίκα. αυτοτραυματίστηκε κόβοντας ένα τμήμα του αριστερού του αυτιού. Είχε ήδη συμπτώματα κατάθλιψης και έντονης επιθετικότητας που τον οδήγησαν στην ψυχιατρική κλινική. 

Ζωγράφισε έντονα, αποθεώνοντας την ιδιαίτερη χρήση του χρώματος στους πίνακές του ταυτίζοντας σχεδόν το κίτρινο και το μπλε με το όνομά του. Την τέχνη του, ωστόσο, η οποία σήμερα αναγνωρίζεται ως δουλειά μιας ιδιοφυΐας δεν πρόλαβε να την δει να αναγνωρίζεται. 

Πέθανε επεισοδιακά όταν πριν από 130 χρόνια, στις 29 Ιουλίου του 1890, έφυγε από τη ζωή με μια σφαίρα καρφωμένη δίπλα στην καρδιά του. Στα 37 του χρόνια. 

Φέτος στην επέτειο του θανάτου του, το Μουσείο Βαν Γκογκ ανακοίνωσε πως ο Γάλλος ερευνητής Wouter van der Veen με τη βοήθεια μιας παλιάς καρτ-ποστάλ, κατάφερε να προσδιορίσει την ακριβή τοποθεσία όπου ο Βαν Γκογκ έζησε την τελευταία του μέρα. Η τοποθεσία αυτή είναι στο χωριό Οβέρ Σιρ Ουάζ, το οποίο βρίσκεται βόρεια του Παρισιού. Σύμφωνα μάλιστα με τον ερευνητή ο Βαν Γκογκ πέρασε την τελευταία του μέρα στη ζωή ζωγραφίζοντας κοντά σε ένα δέντρο του οποίου οι ρίζες αποτελούν το τελευταίο ανολοκλήρωτο έργο του, «Racines» (Tree roots/Ρίζες δέντρων)

EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON
EPA / CHRISTOPHE PETIT TESSON

Η ελαιογραφία που ζωγράφισε τον Ιούλιο του 1890  απεικονίζει κορμούς και ρίζες στην πλαγιά ενός λόφου, και ως φαίνεται ήταν το τελευταίο τοπίο που θαύμασε και αποτύπωσε στον καμβά του ο Βαν Γκογκ. Και αυτό ακριβώς το τοπίο αναζητούν πλέον οι μεγάλοι εραστές της τέχνης του ζωγράφου σε μια προσπάθεια να αφουγκραστούν ό,τι είχε κινήσει την έμπευση στον Βαν Γκογκ.

* Οι φωτογραφίες είναι από την τουριστική ξενάγηση στο Οβέρ Σιρ Ουάζ, όπου ο Βαν Γκογκ πέθανε. Κατά την παραμονή του εκεί μάλιστα ζωγράφισε 80 πίνακες.