Ο «ψεύτικος» Rembrandt ίσως τελικά είναι αληθινός

rembrandt
ΔΕΥΤΕΡΑ, 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

Το ξύλο του πίνακα που είχε θεωρηθεί απομίμηση προέρχεται από το ίδιο ξύλο που χρησιμοποιήθηκε στην «Ανδρομέδα».

Ένας μικρός πίνακας που απεικονίζει έναν ταλαιπωρημένο, μελαγχολικό άνδρα που είχε θεωρηθεί απομίμηση του Rembrandt τελικά ενδέχεται να είχε φιλοτεχνηθεί από τον ίδιο Ολλανδό ζωγράφο. Το έργο, το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα στο Ashmolean μουσείο της Οξφόρδης, είχε απορριφθεί το 1981 ως απομίμηση από το Rembrandt Research Project που αναλαμβάνει να πιστοποιεί έργα του Ολλανδού καλλιτέχνη.

Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις του Rembrandt Research Project, ο μικρός πίνακας θύμιζε έργα του Rembrandt, αλλά πιθανότατα δημιουργήθηκε στα τέλη του 17ου αιώνα, δηλαδή μετά τον θάνατο του. Έκτοτε το έργο παρέμεινε στις αποθήκες του μουσείου, μέχρι το 2015, όταν η νέα έφορος του μουσείου για την τέχνη από την Βόρεια Ευρώπη An Van Camp άρχισε να μελετά το έργο.

Wikipedia

«Είναι αυτό που κάνει ο Rembrandt. Κάνει αυτές τις μικρές μελέτες ηλικιωμένων ανδρών, με μελαγχολικά και σκεπτικά βλέμματα. Είναι πολύ χαρακτηριστικό του τι έκανε ο Rembrandt στο Λάιντεν γύρω στο 1630» σχολίασε η Van Camp. Μετά από ανάλυση του δενδροχρονολόγου Peter Klein, αποκαλύφθηκε πως το ξύλο του «ψεύτικου» πίνακα προέρχεται από το ίδιο δένδρο που χρησιμοποιήθηκε στον πίνακα της «Ανδρομέδας» του Rembrandt που δημιουργήθηκε το 1630-1.

Ο Klein εξήγησε στον Guardian πως η βελανιδιά στην Βαλτική κόπηκε γύρω στο 1618 με 1628 και λαμβάνοντας υπόψη πως χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια επεξεργασίας μέχρι να είναι έτοιμο, το έργο πρέπει να φιλοτεχνήθηκε γύρω στο 1620 με 1630. Η έφορος του μουσείου θεωρεί πως τα στοιχεία δείχνουν ότι το έργο οπωσδήποτε δημιουργήθηκε στο εργαστήρι του Rembrandt και περαιτέρω λεπτομερείς έρευνες θα δείξουν εάν ο ίδιος ο καλλιτέχνες το δημιούργησε ή κάποιος βοηθός του.