Οι σύγχρονες Καρυάτιδες ταξίδεψαν στο βρετανικό μουσείο

karuatides-londino-4
ΤΕΤΑΡΤΗ, 11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

Σε μια διαφορετική και πρωτότυπη διαμαρτυρία προχώρησαν έξι Ελληνίδες ντυμένες ως άλλες Καρυάτιδες και η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου, καθώς μπήκαν στο βρετανικό μουσείο και «μίλησαν» με τον δικό τους τρόπο για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.

Οι επισκέπτες έκπληκτοι παρακολουθούσαν την ομάδα των γυναικών να περπατά δίπλα στα ξενιτεμένα Γλυπτά και να αναζητά συνοδεία του μαέστρου και συζύγου της Σόνιας Θεοδωρίδου Θεόδωρου Ορφανίδη, καθώς και του συνθέτη Παντελή Παυλίδη την Καρυάτιδα που βρίσκεται στο Λονδίνο.

Μετά το βρετανικό μουσείο η ομάδα κινήθηκε προς το Χάιντ Παρκ όπου τοποθέτησε πολλές ελληνικές σημαίες ζητώντας την επιστροφή της γλυπτής γυναικείας μορφής που κοσμούσε τη νότια πρόσταση του Ερεχθείου.

«Στα πλαίσια του κινήματος που έχουμε οργανώσει με τον άντρα μου τον Θεόδωρο Ορφανίδη, από το 2010, «Beautiful Greece» (Όμορφη Ελλάδα), με σκοπό να προσελκύσουμε την προσοχή του κόσμου και να ανατρέψουμε αυτό το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για την χώρα μας, μέσα σε όλα θέλαμε να έρθουμε στο Λονδίνο. Με στόχο να παρουσιάσουμε ένα μοναδικό καλλιτεχνικό δρώμενο- διαμαρτυρία ώστε να βάλουμε και εμείς όχι μόνο το λιθαράκι αλλά μια κοτρόνα ολόκληρη για να μπορέσουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέψουν στην πατρίδα μας. Εμείς είμαστε καλλιτέχνες δεν ήμαστε πολιτικοί. Δεν έχουμε τόσο μεγάλη δύναμη αλλά αυτό που ζήσαμε στο βρετανικό μουσείο μας έδειξε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι και μάλιστα πολύ μεγάλο», είπε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου. «Αυτό που είδα όταν μπήκαμε στο μουσείο, η σιωπή του κόσμου, του χιλιάδες κόσμου που ήταν εκεί και που μας άνοιγε τον δρόμο να περάσουμε ήταν κάτι το συγκλονιστικό. Θα μου μείνει αξέχαστο για όλη μου την ζωή», τόνισε η κ. Θεοδωρίδου.

Αργότερα η αποστολή γέμισε με σημαίες γωνιά του Χάιντ Πάρκ ζητώντας από τους Βρετανούς «να επιστρέψουν την Καρυάτιδα στην γη που την γέννησε». Μπροστάρισσα για μια ακόμη φορά η παγκοσμίου φήμης Ελληνίδα σοπράνο.

Παράλληλα, ανήμερα της Πεντηκοστής έξω από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας στο Λονδίνο παρουσιάστηκε, μια μικρή σε διάρκεια αλλά σημαντική σε ουσία, μουσικό-θεατρική παράσταση σε μουσική του συνθέτη Παντελή Παυλίδη και σκηνοθεσία της Έλντας Πανοπούλου. Όπως εξήγησε ο συνθέτης στο ΑΠΕ - ΜΠΕ «ήταν μια παράσταση βασισμένη σε δικές μου μελωδίες. Το πρώτο κομμάτι ήταν ποίηση από τον Αλκαίο και την Σαπφώ. Το δεύτερο ήταν ένας Ορφικός ύμνος προς τον Απόλλωνα και η τρίτη σύνθεση ήταν ένα οργανικό κομμάτι- κάλεσμα προς την έβδομη Καρυάτιδα που βρίσκεται στο Βρετανικό μουσείο. Σκοπός μας είναι να αφυπνιστούν οι συνειδήσεις ώστε κάποια στιγμή να γίνει αίτημα όλων η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο τόπο τους».

Μαζί τους και ο μαέστρος Θεόδωρος Ορφανίδης, ένας από τους βασικούς συντελεστές της ξεχωριστής αυτής εκδήλωσης διαμαρτυρίας. Μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ τόνισε: «Ο σκοπός της εκδήλωσης είναι ιερός. Η επιστροφή των Γλυπτών στην πατρίδα τους. Στην κοιτίδα του πολιτισμού. Την Ελλάδα μας.

Πλέον είναι επιτακτική ανάγκη. Μια ιστορία που κρατάει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Εμείς βάλαμε το μικρό μας λιθαράκι. Για την πατρίδα μας, για τον Ελληνισμό και τον παγκόσμιο πολιτισμό, αν θέλετε».

Αν και όλοι υποδέχθηκαν με εξαιρετικό τρόπο αυτές τις μοναδικές εκδηλώσεις παρ΄ όλα αυτά θέμα φαίνεται να δημιούργησαν οι υπεύθυνοι της εκκλησίας της Αγίας Σοφίας όπως καταγγέλλει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου. «Πρέπει δε να σας πω ότι οι «ειδήμονες» της εκκλησίας της Αγίας Σοφίας μας απαγόρευσαν να σταθούμε μπροστά στην εκκλησία. Δεν μας έδωσαν ούτε ρεύμα. Ρεύμα πήραμε από μια Σέρβα γειτόνισσα. Καρέκλα από το καφενείο. Μας απαγόρευσαν να σταθούμε ακόμη και μπροστά στην πόρτα της. Μας απαγόρευσαν να κάνουμε οτιδήποτε. Τον λόγο τον ξέρουν αυτοί. Φυσικά ο κόσμος ήρθε. Οι άνθρωποι από την εκκλησία έβγαιναν πολύ διστακτικά αλλά στο τέλος όλοι μας χειροκροτούσαν και αυτό είναι πολύ σπουδαίο για μας», επισημαίνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ με πικρία η κ. Θεοδωρίδου.