Όταν το marketing έχει φαντασία…
Όταν προσπαθείς να πείσεις το κοινό να αγοράσει το καινούργιο σου album, συνήθως τα καταφέρνεις όταν συνοδεύεις τη στρατηγική σου από ευφάνταστες marketing καμπάνιες. Οι παρακάτω κινήσεις από διάσημους καλλιτέχνες, έμειναν στην ιστορία για την καινοτομία τους.
1. Pink Floyd-Animals
Ένα φουσκωτό γουρούνι πετάει πάνω από τον ηλεκτρικό σταθμό του Battersea. Μία εικόνα εμβληματική, που έμεινε στην ιστορία. Το συγκεκριμένο γουρούνι χρησιμοποιήθηκε αρχικά μόνο για τη συγκεκριμένη φωτογράφιση στο πλαίσιο προώθησης του album, αλλά λίγο πριν οι εργασίες τελειώσουν, “απελευθερώθηκε” και δημιούργησε πανικό στον αεροδιάδρομο του Heathrow.
2. Beyonce-Beyonce
Και ενώ κανένας δεν το περίμενε, λίγο πριν εκπνεύσει το 2013, η Queen B ανακοίνωσε την κυκλοφορία του νέου της πολυαναμενόμενου album μέσω του λογαριασμού της στο instagram, χωρίς καμία προηγούμενη διαφημιστική καμπάνια. Το album που διατέθηκε αρχικά αποκλειστικά μέσω itunes, συνοδευόταν από 17 videoclips, και όπως η ίδια δήλωσε ήταν ένα “visual album”. Η κίνησή της αυτή την έχρισε θριαμβεύτρια της προηγούμενης χρονιάς, μιας και το album πούλησε ένα εκατομμύριο αντίτυπα σε τρεις μέρες.
3. Daft Punk-Random Access Memories
Για την προώθηση του album τους, το γαλλικό δίδυμο εμπνεύστηκε από διαφημιστικές καμπάνιες προηγούμενων δεκαετιών, για να ταιριάζουν με το μοτίβο του ήχου τους, μια αναδρομή στα 70s και τα 80s, αλλά με σύγχρονες πινελιές. Έτσι τοποθέτησαν αφίσες σε εθνικές οδούς των Η.Π.Α. και κυκλοφόρησαν ολιγόλεπτα σποτάκια στην τηλεόραση, στα οποία αποκάλυπταν σταδιακά λεπτομέρειες της νέας τους δουλειάς, αυξάνοντας έτσι την προσμονή του κοινού.
4. Arcade Fire-Reflektor
Μυστηριώδη logos από κιμωλία με τη λέξη “Reflektor” άρχισαν να αναρτώνται σε κτήρια, πεζοδρόμια και μνημεία σε όλον τον κόσμο τον περασμένο Σεπτέμβρη, για να κινήσουν την περιέργεια του κόσμου, πριν την ανακοίνωση του νέου album των Καναδών.
5. Wu-Tang Clan- Once Upon A Time in Shaolin
Το συγκρότημα ανακοίνωσε φέτος την κυκλοφορία του καινούργιου του album, όμως οι fans μάλλον απογοητεύτηκαν, όταν παράλληλα ανακοινώθηκε ότι θα κυκλοφορήσει σε ένα μοναδικό αντίτυπο, το οποίο θα “εκτίθεται” σε μουσεία και γκαλερί του κόσμου, πριν πωληθεί μέσω δημοπρασίας…
Ροζίνα Αράπη