5 από τα πιο αριστοτεχνικά αρχαία ελληνικά γλυπτά
Με την ευκαιρία των ανασκαφών και των ευρημάτων στον τάφο της Αμφίπολης, ας θυμηθούμε μερικά από τα ομορφότερα αρχαία ελληνικά έργα τέχνης, που προκαλούν δέος παγκοσμίως, εκτός φυσικά από τις Καρυάτιδες, τη Νίκη της Σαμοθράκης και ολόκληρα μνημεία απίστευτου κάλλους που βρίσκονται στην χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό.
Πεσμένος πολεμιστής στον Ναό της Αφαίας
Υπάρχει ένα έντονο τραγικό πάθος σε αυτό το αριστοτεχνικό γλυπτό, ενός ετοιμοθάνατου ήρωα, στο ανατολικό αέτωμα του Ναού της Αφαίας στην Αίγινα. Το γλυπτό αυτό δείχνει έναν άνδρα πεσμένο, να αφήνει ηρωικά την τελευταία του πνοή.
Το προσωπείο του Αγαμέμνονα
Όταν ο αρχαιολόγος Ερρίκος Σλίμαν βρήκε αυτή τη μάσκα στις Μυκήνες το 1876, δεν είχε καμία αμφιβολία ότι ήταν η μάσκα από τον τάφο του Αγαμέμνονα, τον βασιλιά που οδήγησε τους Έλληνες στον Τρωικό Πόλεμο, που σκοτώθηκε κατά την επιστροφή του στην πατρίδα. Πρόκειται φυσικά για ένα από τα πιο υπέροχα προσωπεία της Τέχνης.
Το ερυθρόμορφο αγγείο με τις σειρήνες
Στην Οδύσσεια του Ομήρου, ο Οδυσσέας ακούει το μελωδικό και ελκυστικό τραγούδι των Σειρήνων, που παρασύρει τους ναυτικούς προς τον θάνατο. Όλο το πλήρωμα του πλοίου του έκλεισαν τα αυτιά τους καλά, ενώ ο ίδιος ο Οδυσσέας δέθηκε επάνω στο κατάρτι για να μην μπορεί να φύγει. Σε αυτό το ερυθρόμορφο βάζο αποτυπώνεται η ένταση του Οδυσσέα και των ναυτών του, που προσπαθούσαν να μην υποκύψουν στο μαγευτικό αυτό τραγούδι.
Ο θεός από τη θάλασσα
Το υπέροχο αυτό άγαλμα που έχει την μορφή του Δία ή του αδερφού του, Ποσειδώνα, είναι ένα από τα πιο υπέροχα αρχαία ελληνικά έργα τέχνης. Στην στάση αυτή, φαίνεται να είναι έτοιμος να πετάξει την τρίαινά του (αν είναι ο Ποσειδώνας) ή τον κεραυνό του (αν είναι ο Δίας). Το χάλκινο άγαλμα βρέθηκε μέσα στη θάλασσα, κοντά στο Αρτεμίσιο, από σφουγγαράδες.
Μετόπη του Παρθενώνα
Η βία και ο πόλεμος είναι ένα από τα πιο αγαπημένα θέματα των αρχαίων ελλήνων καλλιτεχνών. Στην μετόπη του Παρθενώνα εμφανίζεται μια σκηνή με τη μάχη ενός ανθρώπου με έναν Κένταυρο. Η σκηνή είναι απίστευτα ρεαλιστική.