Δισκοκριτική: «Hairless Toys» Roisin Murphy
Οκτώ χρόνια αναμονής άξιζαν για την πρώην φωνή των Moloko, που πλέον αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές φωνές της ηλεκτρονικής μουσικής.
H Rοisin Murphy, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση καλλιτέχνιδας. Μπορεί να μη θεωρείται ιδιαίτερα παραγωγική, αλλά κάθε βήμα της είναι ουσιώδες. Η πορεία της μετά τους Moloko περιείχε δύο μέχρι στιγμής solo albums, την απόλυτη επιτυχία εκ των οποίων της χάρισε το “Overpowered”, συνεργασίες με τον Fatboy Slim και τον David Byrne, συνδυασμένα με εξωφρενικά ρούχα που τη συνόδευαν επί σκηνής και στις φωτογραφίσεις, συνθέτοντας τη μοναδική της περσόνα.
Η Murphy αποφάσισε μετά την τεράστια επιτυχία του “Overpowered” να κάνει ένα διάλειμμα, και να αφοσιωθεί σε άλλα projects. Το τρίτο solo βήμα της, το “Hairless Toys” σηματοδοτεί την επιστροφή της στα πράγματα.
Οι επιρροές από την underground σκηνή της Νέας Υόρκης είναι εμφανείς, στο πρώτο single “Gone Fishing”, ένα θεατρικό θα μπορούσε να πει κανείς χορευτικό κομμάτι. Το “Exploitation” αφορά το παιχνίδι της σεξουαλικής υποταγής, με ένα μεθυστικό groove και την αύρα της Murphy και την έμφυτη “ψυχρότητα” και τη χαρακτηριστική αποστασιοποίηση της, να προσθέτει μερικές πινελιές ειρωνείας, ενώ μια 80s ατμόσφαιρα απλώνεται.
Στο “Uninvited Guest” υπάρχει μια εσωστρέφεια, για να ξεκουραστείς ίσως από τις πιο χορευτικές στιγμές που προηγήθηκαν, μέχρι οι τόνοι να ξανανέβουν στο πολύ δυνατό “Exile”.
Η disco, η electropop, η dance των πρώιμων 90s, και φυσικά η δεκαετία του ’80 απλώνεται οπτικά (όπως θα δείτε στο videoclip του “Exploitation”) και ηχητικά στο “Hairless Toys”. Όλα αυτά δε θα ήταν τίποτα όμως, χωρίς το ανεπιτήδευτο coolness της Murphy, αυτό που την κάνει άλλωστε να ξεχωρίζει. Το album αυτό δεν περιέχει κάποια επιτυχία όπως το προηγούμενο της album, το αποτέλεσμα όμως είναι εξίσου ενδιαφέρον και αξίζει να το ανακαλύψετε.
Album: Hairless Toys
Καλλιτέχνης: Roisin Murphy
Label: Play it Again Sam
Βαθμολογία: 8/10
Ροζίνα Αράπη