Από το βιβλιοπωλείο στο σανίδι: 4 βιβλία που (και) φέτος μεταφέρονται στο θέατρο

loula-raptopoulos
ΤΡΙΤΗ, 19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016

Τα παρακάτω βιβλία γνώρισαν μεγάλη επιτυχία, αγαπήθηκαν από το αναγνωστικό κοινό και τώρα οι ιστορίες τους μεταφέρονται στο θέατρο για όσους προτιμούν το θέαμα από το ανάγνωσμα.

Η Λούλα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου από τις εκδόσεις Καστανιώτη

Η ιστορία περιγράφει τις περιπέτειες μιας όμορφης φοιτήτριας της Φιλοσοφικής Αθηνών που στην προσπάθειά της να φτάσει πάση θυσία στο αποκορύφωμα της ηδονής, έρχεται αντιμέτωπη με μια εφιαλτική όψη της λαγνείας. Η Λούλα αναζητά απελπισμένα και ασυνείδητα την εκτόνωση του σώματος καθώς δεν μπορεί να συνδεθεί με την πραγματικότητα, την χώρα και την Ιστορία. Η ανοργασμία της την κάνει εμμονική. Προβάλλει σαν αναπηρία και μέγγενη. Πρέπει να φτάσει σε οργασμό για να απελευθερωθεί.

Η συγκάτοικός της, η Εύη, το alter ego της, χωρίς την εκθαμβωτική ομορφιά της Λούλας, κάνει τους άντρες να τρέχουν από πίσω της γιατί ξέρει να τους ικανοποιεί και να ικανοποιείται. Είναι το αντίθετο της Λούλας, είναι η χυδαία, σαρκαστική και κυνική σύντροφός της. Ένα ντεσαντικό δίδυμο.Το μυθιστόρημα κινείται γύρω από τον γυναικείο οργασμό και την απουσία του, αλλά και για τη χρήση της ινδικής κάνναβης. Μιλά για σεξουαλικές διαστροφές και για τη λαγνεία ως εφιάλτη της Aνατολής. Είναι για τους βρικόλακες στην Aχαΐα του προηγούμενου αιώνα, για κόσμους άλλων διαστάσεων στη σύγχρονη Aθήνα και για τον κόσμο των ψυχώσεων.

Στο θέατρο την ιστορία θα ξεδιπλώσουν οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αγαρτζίδης-Δέσποινα Αναστάσογλου και η ομάδα Elephas Tiliensis. Η πρεμιέρα αναμένεται την 1 Φεβρουαρίου 2016 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Το κιβώτιο του Άρη Αλεξάνδρου από τις εκδόσεις Κέδρος

Το Κιβώτιο, έργο φαντασίας, εξαιρετικά ευανάγνωστο και συναρπαστικό σε όλα τα κεφάλαια του, θεωρείται πλέον κλασσικό μυθιστόρημαι. Σε πρώτο στρώμα φαίνεται να περιγράφει την επικίνδυνη περιπέτεια μιας σαρανταμελούς ομάδας επίλεκτων αγωνιστών να μεταφέρουν από την πόλη Α στην πόλη Β ένα κιβώτιο αγνώστων στοιχείων, από το περιεχόμενο του οποίου θα κριθεί η έκβαση της αποστολής. Το κιβώτιο φτάνει στο προορισμό του με μοναδικό επιζώντα τον ανώνυμο αφηγητή που είναι και ο μοναδικός μάρτυρας διεκπεραίωσης της επιχείρησης. 

Το θεατρικό ομώνυμο έργο παίζεται στο θέατρο Studio Μαυρομιχάλη σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και Κλεοπάτρας Τολόγκου με τον Φώτη Μακρή στην ερμηνεία. 

Το βιβλίο της Κατερίνας του Αύγουστου Κορτώ από τις εκδόσεις Πατάκη

Η ιστορία μου αρχίζει από το τέλος - το δικό της και το δικό μου. Έτσι ξεκινά το "Βιβλίο της Κατερίνας", μιας γυναίκας που πάλεψε μια ζωή με την ψυχική αρρώστια, και που, αν νικήθηκε, έζησε και μεγαλούργησε ταπεινά χάρη στην αγάπη. Μια οικογενειακή σάγκα γεμάτη ζοφερά μυστικά και θανάσιμες ενοχές, ένα βιβλίο μυστηρίου γύρω από έναν αδιανόητο φόνο και τα δυο του θύματα, και μια κατάδυση σε μια ψυχή που συγκλονίζει με το φως και το σκοτάδι της. Όπως λέει η ίδια η Κατερίνα, "αυτό το βιβλίο δεν έχει σκοπό να πληγώσει κανέναν, εκτός απ' αυτούς που θα το διαβάσουν. Αυτό το βιβλίο, θα πουν, είναι γεμάτο ψέματα. κακοήθειες, ανακρίβειες, παραχάραξη της οικογενειακής μας ιστορίας από ένα μυαλό χολωμένο κι άρρωστο, που γυρεύει εκδίκηση για τον θάνατο που μόνο του επέλεξε. Ωστόσο εμένα αυτή είναι η αλήθεια μου, κι από κει και πέρα, ο καθείς ας διαλέξει τη λήθη που του ταιριάζει, που τον ανακουφίζει· έτσι είναι αν έτσι νομίζουνε. Αυτό το βιβλίο με διαλύει. Αυτό το βιβλίο έχει σκοπό να με διαλύσει, να με κάνει κομμάτια. Μέσα στα κομμάτια μου είμαι. Κι όποιος την ακούσει δεν θα την ξεχάσει ποτέ.

Στο θέατρο Θησείον θα δούμε και φέτος την Κατερίνα σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη και την Λένα Παπαληγούρα στον ρόλο της ηρωίδας.

Η μητέρα του σκύλου του Παύλου Μάτεσι από τις εκδόσεις Καστανιώτη

Μια γυναίκα τιμωρήθηκε. Το αποδέχεται. Και μετατρέπει μόνη της την τιμωρία σε ισόβια: την "ακινησία". Μια γυναίκα-"στάσις". Και γύρω της η βουή και τα πάθη, να τα ριπίζει η τρέλα μεταμφιεσμένη σε αμέριμνο πουλί. Η κόρη της, ως επανάσταση για την τιμωρία, μεταμφιέζει με ψευδώνυμο την πόλη που αδίκησε τη μητέρα της, επιθέτει ψευδώνυμο και στον εαυτό της, βαφτίζεται "Ραραού" και καταφεύγουν πρόσφυγες στην πρωτεύουσα. Θύμα, και όχι ηρωίδα του βιβλίου αυτού, η Ραραού εγκαθίσταται στο Μελόδραμα και στο Κωμικό. Την ανάγκασαν να πιστέψει ότι δεν της επιτρέπεται να είναι τραγική, τα πάθη της δεν ανέρχονται σε επίπεδο μεγαλοπρέπειας. Τελικά, όμως, η Τραγωδία, έστω και με σπασμένη κόθορνο, την επισκέπτεται και τη μυρώνει. Γύρω στις δύο γυναίκες, θολή στο βάθος μια χώρα αδέσποτη. Και πρόσωπα πολλά, που πιστεύουν ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε ως πρόσχημα για να γίνουν βιβλία τα δικά τους πάθη. Κατά τη διαδρομή του βιβλίου, οι λοιποί κάτοικοί του βαθμιαία ευτυχούν και εγκαταλείπουν ησυχασμένοι και το βιβλίο και τη Ραραού. Η χώρα παραμένει θολή και ακίνητη στο περιθώριο του βιβλίου. Το οποίο βιβλίο δεν αντέχει να παρακολουθήσει τη Ραραού ως το τέλος της: λιποταχτεί, την εγκαταλείπει να συνεχίσει μόνη της. Τελικώς, λάθος μου που την αποκάλεσα θύμα. Αφού άλλωστε μόνη της δηλώνει ευτυχής και επιτυχημένη. Δεν γνωρίζω τι απέγινε η Ραραού. 

Στο θέατρο το μυθιστόρημα ζωντανεύει ο Σταύρος Τσακίρης με τους Δήμητρα Χατούπη, Νίκος Γιαλελής, Γιάννης Δρίτσας κ.ά στο Σύγχρονο Θέατρο