«The Future is Nostalgic»: Ο Λιβανέζος Raed Yassin εκθέτει την ερωτική επιθυμία στην Kalfayan Gallery
Από την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου μέχρι τις 4 Μαρτίου.
Εικαστικός και μουσικός, με συμμετοχές σε σημαντικές εκθέσεις όπως για παράδειγμα στη Μπιενάλε της Σάρζα και στο Μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης, ο Raed Yassin είναι διεθνώς αναγνωρισμένος και η εικαστική πρακτική του διακρίνεται για τον πολυσχιδή χαρακτήρα της: φιλμ, φωτογραφία, ύφασμα, πορσελάνη, νέον και φυσικά μουσική. Ως μουσικός μάλιστα ο Yassin προσκλήθηκε το 2016 να συμμετάσχει στο Borderline Festival στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση στην Αθήνα.
Η ατομική έκθεση του Raed Yassin συνεχίζει την έρευνα του καλλιτέχνη σε θέματα προσωπικής και συλλογικής μνήμης. Χρησιμοποιεί ευφάνταστες αναφορές στην ποπ κουλτούρα και τη μαζική παραγωγή προκειμένου να μεταφράσει και να μεταφέρει στοιχεία κοινωνικο-πολιτικής κριτικής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο καλλιτέχνης επιλέγει ως κεντρική θεματική την «ανθρώπινη επιθυμία» και προσφέρει μια πικάντικη και χιουμοριστική ανάλυσή της μέσα από διαφορετικά μέσα όπως μεταξύ άλλων έργα νέον («Manual for Disasters», «The Future is Nostalgic», «Crime Station», «The End of the World», «Conspiracy Theory») και τη καινούργια φωτογραφική σειρά με τον τίτλο «Sex,Spies and the Suicide Dancer».
Η ερωτική επιθυμία πάντοτε δημιουργούσε έναν χωροχρόνο στον οποίο να μπορεί να υπάρξει και να αναπνεύσει ελεύθερα. Στο αστικό τοπίο του 20ου αιώνα, εκφράστηκε μέσα από κόκκινα φώτα νέον, σκοτεινές κινηματογραφικές αίθουσες, και σκονισμένα ράφια περιπτέρων όπου στιβάζονταν φτηνά περιοδικά. Οι άνθρωποι μιλούσαν για τις ηρωικές περιπέτειές τους προς αναζήτηση του απόλυτου ερωτικού προορισμού, μία φυσική τοποθεσία στην οποία κάποιος μπορεί να κατευθυνθεί και να την «ανακαλύψει» σαν άλλος μεγάλος εξερευνητής. Ξεκινούσαν το ταξίδι τη νύχτα, αυτή δηλαδή την ώρα που είναι προορισμένη πάντα για να ξεκινούν τα ταξίδια που συνδέονται με την ηδονή, με το σκοτάδι να αναδεικνύεται ως ο πιο σημαντικός αρρωγός. Αυτή η εποχή της σεξουαλικής απελευθέρωσης δημιούργησε τη δική της αίσθηση εικόνας, ήχου και αφήγησης, που είχε τις ρίζες της στην μοντερνιστική κουλτούρα του ανθρώπινου σώματος απελευθερωμένου από τους περιορισμούς της παράδοσης και από κοινωνικούς περιορισμούς. Η έκθεση στην γκαλερί Kalfayan παρουσιάζει διαφορετικές ενότητες έργων που πραγματεύονται αυτό το θέμα από αντιθετικές οπτικές γωνίες, οι οποίες ωστόσο διακρίνονται από ένα κοινό οπτικό λεξιλόγιο αποπλάνησης. Τα έργα επιχειρούν να μας θυμίσουν οτι κάποτε υπήρχε μία εποχή που η ερωτική επιθυμία, ο πόθος ήταν συνδεδεμένα με την ελπίδα, μία εποχή που δεν έδινε σημασία σε προκαταλήψεις και διχαστικούς ηθικισμούς, αλλά οριοθετούσε τη δική της πιο απαλή εκδοχή της αλήθειας.
Γεννήθηκε (1979) στη Βηρυτό, όπου ζει και εργάζεται. To 2015 έλαβε ερευνητική υποτροφία Akademie der Künste der Welt στην Κολωνία όπου και πραγματοποίησε ατομική έκθεση. Το 2003 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Institute of Fine Arts στη Βηρυτό. Έχει πραγματοποιήσει performances και έχει συμμετάσχει σε πλήθος εκθέσεων και εικαστικών φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Είναι επίσης ένας από του διοργανωτές του IRTIJAL Festival. Έχει κυκλοφορήσει 12 μουσικά άλμπουμ και το 2009 ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής Annihaya. Ταυτόχρονα, είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής κολεκτίβας “Atfal Ahdath” με έδρα τη Βηρυτό. Το έργο του εικαστικού καλλιτέχνη και μουσικού Raed Yassin, έχει συχνά ως αφετηρία τη διερεύνηση προσωπικών του αφηγήσεων σε συνάρτηση με τη συλλογική ιστορία, με αναγωγές στην καταναλωτική κουλτούρα και τη μαζική παραγωγή. Ο Raed Yassin εκπροσωπείται από τις Kalfayan Galleries, Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Εγκαίνια: Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017, 19.00 – 21.00
Διάρκεια: 26 Ιανουαρίου – 4 Μαρτίου 2017
Ωράριο: Δευτέρα 10.00 - 15.00 | Τρίτη – Παρασκευή 10.00 - 20.00 | Σάββατο 11.00 – 15.00
Kalfayan Gallery
Xάρητος 11, Κολωνάκι