Δισκοκριτική: «Little Broken Hearts» Norah Jones
Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια και πιανίστρια Norah Jones, κόρη του Ινδού μουσικού Ravi Shankar -τρία χρόνια μετά την τελευταία της δισκογραφική δουλειά- δηλώνει και πάλι παρούσα στα μουσικά δρώμενα, με το «Little Broken Hearts».
Δέκα χρόνια μετά από την κυκλοφορία του «Come Away with Me» -με το οποίο έκανε την εμφάνισή της η 22αχρονη τότε Jones, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και περνώντας στην αδαμάντινη κατηγορία καθώς έγινε πολυπλατινένιο, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 18 εκατομμύρια αντίτυπα-συνεργάζεται με τον Danger Mouse, μαζί με τον οποίο συνυπογράφουν την πλειονότητα των κομματιών και παίζουν τα περισσότερα από τα μουσικά όργανα που ακούγονται στο νέο άλμπουμ.
Όμορφοι ήχοι εξερευνούν τα μουσικά όρια της τραγουδίστριας, που μπορεί να προέρχεται από πρόσφατο χωρισμό αλλά η βελούδινη φωνή της δεν παύει να συγκινεί, να ανατριχιάζει και να ταξιδεύει σε μονοπάτια κάντρι, σόουλ αλλά και τζαζ. Τον δίσκο κοσμεί στο υπέροχο εξώφυλλο το πόστερ της ταινίας «Mudhoney» του Russ Meyer, μιας από τις πιο εμβληματικές καλτ ταινίες της δεκαετίας του ’60, ενώ στην θέση της πρωταγωνίστριας φιγουράρει ένα πανέμορφο μοιραίο πορτραίτο της Norah Jones.
Τα δώδεκα ατμοσφαιρικά και προσεγμένα τραγούδια του «Little Broken Hearts», ανοίγουν με την Jones να απαγγέλει «Good morning my thoughts on leaving are back on the table», δίνοντας το στίγμα ενός ελαφρά μελαγχολικού άλμπουμ που αναφέρεται σε τραγικούς χωρισμούς, ραγισμένες καρδιές και κατακερματισμένα συναισθήματα ντυμένα με λιτές ενορχηστρώσεις και τον αντίστοιχο αναλογικό ήχο που δίνει την υπόσταση που αρμόζει. Το ίδιο νωχελικό κλίμα διατηρείται στο
«Say goodbye», ενώ το τρίτο κατά σειρά κομμάτι, που φέρει τον τίτλο του άλμπουμ, ανεβάζει τον ρυθμό και ταυτόχρονα αποκαλύπτει τις πιο ηλεκτρονικές διαθέσεις των δημιουργών του.
Τα μοναδικά φωνητικά της 32αχρονης Νεοϋορκέζας αγκαλιάζονται από της γλυκιές μελωδίες του πιάνου στο «She’ s 22», όπου η ερμηνεύτρια δίνει τις ευχές της στην νεαρή ερωμένη του πρώην της, ελπίζοντας ότι θα τον κάνει ευτυχισμένο. Στα «Take it back», «After the fall» και «4 Broken hearts» εισβάλλουν ηλεκτρικές κιθάρες, ενώ τα κρουστά γίνονται πιο δυνατά σπάζοντας την συνηθισμένη συνταγή της χαλαρής συμβατικής μπαλάντας. Στα «Travelin’ On», «Out on the Road» και «Happy Pills» μας έρχονται αναμνήσεις από προηγούμενες αγαπημένες επιτυχίες της, ενώ το «Miriam» -που ακολουθεί- έρχεται να βάλει την σφραγίδα του σε ένα άλμπουμ χωρισμού, τραγουδώντας «I’ve punished him for being too weak, now I’ve saved the best for you. And I’m trying not to hurt you ‘cause you might not be that bad but it takes a lot to make me go this mad».
Το ιδιαίτερα όμορφο «All a Dream» κλείνει το άλμπουμ αφήνοντας μια χαλαρή αίσθηση, αλλά και την υπόσχεση πως θα ακολουθήσει συνέχεια ολοκληρωμένων παραγωγών με εξαιρετικές ερμηνείες.
Ανακεφαλαιώνοντας, ο πέμπτος προσωπικός δίσκος της Norah Jones έχει κάτι το διαφορετικό από ό,τι μας έχει συνηθίσει στο παρελθόν η βραβευμένη τραγουδίστρια, καθώς ακούγεται περισσότερο ηλεκτρονικός, ενώ η Jones δίνει ένα ιδιαίτερα κινηματογραφικό χρώμα στις ερμηνείες της, οι οποίες ξεφεύγουν από την απλότητα που τις χαρακτήριζε μέχρι τώρα.
Ο δίσκος -με ύφος που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και «indie pop»- παρουσιάζει διάχυτο ενδιαφέρον, με τα περισσότερα από τα τραγούδια του να έλκουν την προσοχή από την πρώτη ακρόαση, να δημιουργούν επιθυμία για δεύτερη και να ταιριάζουν τόσο με το φως της ημέρας όσο και με τα χρώματα του απογεύματος αλλά και το μαύρο της νύχτας.
Καλλιτέχνης: Norah Jones
Album: «Little Broken Hearts»
Record Label: Blue Note Records
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης