Μικρά «ένοχα» μυστικά των εστιατορίων
Τι συμβαίνει πίσω από την κλειστή πόρτα της κουζίνας των εστιατορίων; Αν θέλετε να προστατεύσετε τόσο το πορτοφόλι σας, όσο και… την υγεία σας, διαβάστε μερικά tips, που καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε προκειμένου να επιβεβαιώσετε αν ήταν σωστή η επιλογή του εστιατορίου που κάνατε.
Το καθάρισμα δεν είναι πάντα πολύ αυστηρό
Οι σερβιτόροι πολύ συχνά, αμελούν να καθαρίσουν τους καταλόγους μετά τη χρήση τους από τον πελάτη. Το ίδιο ισχύει και για το αλατοπίπερο, την ketchup και τη μουστάρδα. Ίσως να μην αποτελεί μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι συχνά, οι κουζίνες των εστιατορίων είναι ο παράδεισος των βακτηρίων, αλλά ισχύει το ίδιο και για τα τραπέζια και τα αντικείμενα που βρίσκονται επάνω τους; Σύμφωνα με το Reader’s Digest, ομάδα Αμερικανών Επιστημόνων αποκάλυψε ότι οι κατάλογοι των εστιατορίων είναι η μεγαλύτερη πηγή μικροβίων, ενώ έπεται το πιπέρι. Την επόμενη φορά που θα βγείτε για φαγητό έξω, χαζέψτε τον κατάλογο, κάντε την παραγγελία σας και μετά πλύνετε καλά τα χέρια σας προτού φάτε.
Τα παραμελημένα WC αποτελούν μια πολύ κακή ένδειξη
Αν οι τουαλέτες ενός εστιατορίου -που είναι ανοιχτές στον πελάτη- είναι βρώμικες, φανταστείτε τι μπορεί να γίνεται στους πάγκους της κουζίνας –που ο πελάτης δεν μπορεί να δει. Αν θέλετε λοιπόν, να λάβετε ένα δείγμα για την καθαριότητα ενός εστιατορίου, επισκεφθείτε την τουαλέτα του.
Πολλές φορές τα γάντια δεν είναι απόδειξη υγιεινής
Κι αυτό γιατί συχνά, οι εργαζόμενοι στην κουζίνα που φορούν πλαστικά γάντια, δεν πιάνουν μόνο το φαγητό με αυτά. Αντίθετα, αγγίζουν το ωμό κρέας, μετά τα φρέσκα λαχανικά, τις βρώμικες κατσαρόλες και πιθανόν και τα χρήματα του ταμείου. Έτσι δίνουν μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας στον πελάτη, ενώ στην πραγματικότητα η χρήση τους ίσως να είναι χειρότερη από αυτή των γυμνών χεριών αν δεν αντικαθίστανται συχνά ή δεν χρησιμοποιούνται με σύνεση.
Και το προσωπικό των εστιατορίων… αρρωσταίνει
Αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Όπως επίσης, μεγάλη αλήθεια είναι και το ότι οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους δεν θα μείνουν σπίτι τους να αναρρώσουν, αλλά θα εργαστούν κανονικά, αφού δύσκολα θα θυσιάσουν έστω κι ένα μεροκάματο. Για το λόγο αυτό, ελέγξτε με την άκρη του ματιού σας τους chef αλλά και τους σερβιτόρους, που κάνουν διάλειμμα καπνίζοντας ή βήχοντας στο χέρι τους.
Τα ακριβοπληρωμένα ζυμαρικά
Η κοινή λογική λέει ότι τις περισσότερες φορές, τα ζυμαρικά κοστίζουν στον εστιάτορα μόλις μερικά λεπτά του ευρώ και η σάλτσα που θα τα συνοδεύει, λίγο παραπάνω. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι θα δείτε σύντομα πιάτο ζυμαρικών να κοστίζει 1,50 ευρώ σε κάποιο εστιατόριο. Συμφωνούμε ότι κάθε εστιατόριο πρέπει να βγάλει κέρδος από τα πιάτα του. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reader’s Digest, στα καλά εστιατόρια, το κόστος του πιάτου αποτελεί συνήθως το 38-42% της αναγραφόμενης τιμής του καταλόγου. Η επιπλέον χρέωση πηγαίνει για την πληρωμή του προσωπικού που εργάζεται στο εστιατόριο, το ενοίκιο, τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας του, τη μουσική και τη διαφήμιση. Αυτό όμως, δεν δικαιολογεί πολλές φορές, τις εξαιρετικά διογκωμένες τιμές, ειδικά σε πιάτα όπως τα μακαρόνια.
Οι πολλές κρατήσεις στα τραπέζια δεν είναι απόδειξη ποιότητας
Πόσες φορές βρεθήκατε σε εστιατόρια γεμάτα με reserved τραπέζια και περηφανευτήκατε για την εξαιρετική επιλογή που κάνατε; Για το λόγο αυτό, πολλά εστιατόρια συχνά διπλοκλείνουν τα τραπέζια τους προκειμένου να μη μείνουν άδεια. Στα περισσότερα μάλιστα, μετρούν κάθε βραδιά τον αριθμό των πελατών που έκαναν κράτηση αλλά δεν ήλθαν τελικά, ελπίζοντας ότι το ίδιο ποσοστό ακυρώσεων θα υπάρξει και την επόμενη ημέρα. Συχνά όμως, στα πιο δημοφιλή και γνωστά εστιατόρια, το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει ουρά και ολιγόλεπτη ή και πολύωρη αναμονή….
Ρίξτε το έξω, μην μετράτε τις θερμίδες…
Πολλά εστιατόρια έχουν αρχίσει να αναγράφουν τις θερμίδες δίπλα από κάθε πιάτο στον κατάλογό τους. Πόσο ακριβή είναι όμως, όσα γράφουν; Συχνά, το μέγεθος των μερίδων και ο τρόπος μαγειρέματός τους ποικίλει, για αυτό δεν μπορεί να είναι πάντα απόλυτα ακριβείς οι θερμίδες που αναγράφονται στα μενού, ενώ πολλές φορές, αποκρύπτονται θερμίδες σε ορισμένα πιάτα που θέλει να προωθήσει το εκάστοτε εστιατόριο.