Το κρασί σε… κουτάκι γίνεται η νέα τάση

wine-can
ΠΕΜΠΤΗ, 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Με τη νέα μόδα που επικρατεί στο χώρο του κρασιού, μπορείτε να πετάξετε τα τιρμπουσόν σας.

Οι τάσεις στη γαστρονομία συνεχώς αλλάζουν και στον κόσμο του κρασιού φαίνεται πως υπάρχουν νέα δεδομένα, αφού πλέον το κρασί κυκλοφορεί πολύ στο γνωστό σε όλους μας αλουμινένιο κουτάκι αναψυκτικού και μπίρας. Σύμφωνα με στατιστικά πωλήσεων της Nielsen, η κατηγορία αυτή συσκευασίας κρασιού σημείωσε 32 εκατομμύρια σε πωλήσεις σε ένα έτος τον Αύγουστο και αυτό που ακολουθεί είναι να μάθουμε το γιατί γεννήθηκε μια τέτοια τάση, που μοιάζει τόσο παράταιρη με τον κόσμο του κρασιού.

Όπως φαίνεται, το κρασί σε κουτάκι απευθύνεται σε ένα κοινό που αναζητά την άνεση με έναν τρόπο που τα μπουκάλια της μπίρας δεν παρέχουν, σύμφωνα με τον κριτικό κρασιού, Ray Isle. Ο ίδιος αναφέρει ότι η τάση απογειώθηκε τη χρονιά αυτή και η αύξηση της ζήτησης αυτού του κρασιού έφτασε το 60% σε ένα μόλις χρόνο, με το μισό αυτού του ποσοστού να παρατηρείται μέσα στο καλοκαίρι.

Όπως και οι μικροζυθοποιοί, όλο και περισσότερα οινοποιεία και αμπελώνες συσκευάζουν το κρασί τους σε κουτάκια, με κύριο στόχο τη νέα γενιά των millennials. Χρησιμοποιώντας ένα τέτοιο κουτάκι, μπορεί κάποιος να πάρει το κρασί του όπου δεν μπορεί να πάει το ποτήρι του, όπως στην παραλία, το κάμπινγκ, κάποιο αθλητικό event, μια συναυλία κ.ο.κ.

Union Wine Co

Ο Isle, μάλιστα, πρόσθεσε ότι η τάση αυτή είναι και φιλική προς το περιβάλλον, αφού το κουτάκι είναι ανακυκλώσιμο και αφήνει μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο ελαφρύ να μεταφερθεί από το γυάλινο μπουκάλι.

Στο μεταξύ, οι οινοποιοί προσπαθούν να δημιουργήσουν διαφορετικά είδη κρασιού με βάση τη νέα αυτή μόδα, όπως π.χ. το Underwood Riesling Radler, που είναι Riesling με λυκίσκο, χυμό γκρέιπφρουτ και βύνη, σε έναν πολύ ιδιαίτερο συνδυασμό που θυμίζει κρασί και μπίρα.

Τάση έχει αποτελέσει και το κρασί σε χάρτινο κουτί, που σύμφωνα με τη Nielsen τον Αύγουστο οι πωλήσεις του ανέβηκαν κατά 8,5% τον Αύγουστο, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σημειώνοντας 1,23 δις δολάρια σε πωλήσεις.

Ο Isle σημειώνει ότι το κρασί αυτό έχει κατορθώσει να γίνει πιο επιθυμητό σε σχέση με παλιότερα που δεν το προτιμούσε κανείς εύκολα, αφού πολλά κρασιά πλέον χαρακτηρίζονται ποιοτικά, σε μεγαλύτερες ποσότητες, με καλή τιμή.

Τα κρασιά αυτά είναι ιδανικά για την παρέα, για μπάρμπεκιου και συγκεντρώσεις και μόλις αοιχτούν, διαρκούν περισσότερο απ’ ό,τι ένα παλαιωμένο, εμφιαλωμένο κρασί. Ο λόγος είναι ότι η πλαστική σακούλα που μαζεύεται όσο εμείς βάζουμε κρασί, δεν αφήνει περιθώριο στην εισχώρηση οξυγόνου που μπορεί να χαλάσει το κρασί.