10 τρόποι να εξοργίσετε έναν σερβιτόρο
Οι περισσότεροι σκεφτόμαστε ότι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να επηρεάσει ένας θαμώνας τον σερβιτόρο, εξαντλούνται στο φιλοδώρημα και την ευγένεια. Η αλήθεια όμως, είναι ότι υπάρχουν μερικοί ακόμα παράγοντες που ενοχλούν όλους τους σερβιτόρους και πιθανώς πολλοί από εμάς να αγνοούμε.
Τι μπορεί να κάνει λοιπόν, ένα σερβιτόρο να σας μισήσει; Ας δούμε 10 περιστατικά που θα σας κάνουν σίγουρα, να του μπείτε στο μάτι…
Δίνετε πολλές οδηγίες στην παραγγελία σας
Μπορεί οι γευστικές σας προτιμήσεις και οι διατροφικές σας συνήθειες να είναι συγκεκριμένες, αλλά όταν επιλέγετε ένα πιάτο από το μενού καλό είναι να μην κάνετε προσθαφαιρέσεις στα συστατικά του. Αν δε σας αρέσει, προτιμήστε κάποιο άλλο από τον κατάλογο. Λέγοντας «αν γίνεται να αφαιρέσουμε την κρέμα γάλακτος, να βάλουμε τη σος στο πλάι, να προσθέσουμε λίγη φρέσκια ντομάτα και να στολίσουμε με ένα ματσάκι μαϊντανό το πιάτο» το μόνο που θα καταφέρετε, είναι να κάνετε τον σερβιτόρο σας να σας μισήσει μια για πάντα.
Έχετε ιδέα πόσο ελεύθερο χρόνο έχουν οι σερβιτόροι σε ένα εστιατόριο; Το πιθανότερο είναι ελάχιστο ή καθόλου. Αλλά σίγουρα, ο χρόνος τους δεν είναι αρκετός για να τον σπαταλήσουν μετρώντας 10 ευρώ σε 50λεπτα… Μπορεί εσείς να μην θέλετε να σας βαραίνουν το πορτοφόλι τα ψιλά σας, αλλά κι εκείνοι σίγουρα δεν θέλουν να τους βαραίνουν την ποδιά…
Φωτογραφίζετε το πιάτο σας
Δεν είναι κακό να ακολουθείτε την τάση της μόδας που θέλει το Facebook και το Instagram να κατακλύζονται από φωτογραφίες πιάτων και γευμάτων. Αλλά προσέξτε μην το παρακάνετε για να βγάλετε… την «τέλεια» φωτογραφία που θα ενθουσιάσει τους φίλους σας. Δεν είναι ανάγκη να τυφλώσετε τον κόσμο με το flash του κινητού σας και κυρίως, δεν χρειάζεται να ανεβείτε και στο τραπέζι για να βρείτε την καλύτερη οπτική γωνία.
Δεν είστε έτοιμη να παραγγείλετε όταν φωνάζετε τον σερβιτόρο
Αφήνετε 5 σεντς φιλοδώρημα
Μπορεί το φιλοδώρημα να μην είναι υποχρεωτικό ή μπορεί να μην μείνατε απόλυτα ευχαριστημένοι με το σέρβις του εστιατορίου, αλλά όταν αφήνετε ένα 5λεπτο φεύγοντας στο τραπέζι σας για tip, τότε πιθανότατα να κακοχαρακτηριστείτε. Σε αυτή την περίπτωση είναι προτιμότερο να μην αφήσετε καν πουρμπουάρ παρά να αφήσετε το 5λεπτο που βρήκατε τυχαία πεσμένο στην τσάντα σας.
Μιλάτε στο κινητό την ώρα της παραγγελίας
Συμπεριφέρεστε σαν να είστε οι μόνοι πελάτες
Σίγουρα θέλετε –όπως όλοι μας άλλωστε- να σας εξυπηρετούν σωστά και γρήγορα. Το να ζητάτε όμως, κάτι κάθε 5 λεπτά ή να κάνετε παράπονα επειδή δε σας έφεραν τον μύλο για το πιπέρι αυτόματα αφού το ζητήσατε, θα οδηγήσει πιθανότατα στο να χαρακτηριστείτε άσχημα από τους σερβιτόρους.
Ζητάτε πράγματα που δεν υπάρχουν στο μενού
Η κάρτα του εστιατορίου υπάρχει για να σας διευκολύνει και για να σας δίνει την δυνατότητα να επιλέξετε ποιο πιάτο σας αρέσει περισσότερο. Δεν σας τη δίνουν για να ζητήσετε ό,τι ΔΕΝ υπάρχει σε αυτή. Αν υπήρχε η δυνατότητα ένα εστιατόριο να προσφέρει φασολάκια ή ριζότο, τότε θα το συμπεριλάμβανε και στο μενού του. Οπότε μην χάνετε τον χρόνο σας ζητώντας πιάτα που σας αρέσουν αλλά δεν υπάρχουν στον κατάλογο.
Χαριεντίζεστε με τον/την σύντροφό σας