Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Ο σερβιτόρος;
Δεν έχουν μόνο οι πελάτες παράπονα από τους σερβιτόρους, αλλά και οι σερβιτόροι από τους πελάτες…
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν κάποιος σερβιτόρος σας έχει θεωρήσει ενοχλητικό; Αν ναι, τότε το πιθανότερο είναι να…έχετε λερωμένη τη φωλιά σας. Κάποιες φορές, πολλές από τις οποίες όχι σκόπιμα, οι πελάτες κάνουν τη ζωή των σερβιτόρων λίγο δύσκολη κι ενώ είναι αρκετά ευγενικοί για να πουν κάτι, ή η θέση τους δεν το επιτρέπει, όταν τους δίνεται η ευκαιρία να καταθέσουν τα παράπονά τους, όπως εν προκειμένω μέσα από το φόρουμ του Reddit, δεν έχουν σταματημό. Ας δούμε κάποια από τα λάθη των πελατών, που μπορεί να μην είχαμε καν φανταστεί.
Βάζουν τα λερωμένα πιάτα σε στοίβες
Πολλοί το κάνουν με καλή πρόθεση, για να εξυπηρετήσουν το σερβιτόρο στο μάζεμα των πιάτων. Στην πραγματικότητα όμως, τα πιάτα σε στοίβα, όχι απλά δεν βοηθούν, αλλά δυσκολεύουν την κατάσταση, καθώς περιορίζουν τους σερβιτόρους στο πώς θα τα πιάσουν. Σε διαφορετική περίπτωση χειρίζονται οι ίδιοι το πώς θα τα κουβαλήσουν, ενώ έτσι υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να κουβαλήσουν τη στοίβα. Αν θέλετε να βοηθήσετε, μπορείτε απλώς να τους δίνετε τα πιάτα ένα-ένα από τα σημεία του τραπεζιού που δεν φτάνουν εύκολα.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες σερβιτόρων στο Reddit, συμβαίνει συχνά οι γονείς να βάζουν τα παιδιά σε διαφορετικό τραπέζι και να ξεχνάνε ότι υπάρχουν, περιμένοντας από το σερβιτόρο να τους βάλει σε τάξη, να κρατάει λογαριασμό για το τι έφαγε κάθε παιδί και ποιος γονέας πληρώνει για λογαριασμό του και να καθαρίσει όλο το φαγητό που σπατάλησαν, ρίχνοντάς το στο πάτωμα για να γελάσουν. Όχι κι ό,τι καλύτερο, την ώρα που περιμένουν 10 ακόμη παραγγελίες.
Πετούν σκουπίδια στα ποτήρια
Οι σερβιτόροι διαμαρτύρονται ότι πολλές φορές αναγκάζονται να βγάζουν κάθε είδους σκουπιδιού από τα ποτήρια προκειμένου να τα πλύνουν, σπαταλώντας έξτρα χρόνο. Από πενταροδεκάρες μέχρι πετσέτες, χαρτοπετσέτες, καλαμάκια κ.ά., τα σκουπίδια που βρίσκουν σε αυτά είναι αμέτρητα και δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερη αναστάτωση.
Μιλούν στο κινητό
Εκτός κι αν κάποιοι σερβιτόροι είναι εξπέρ στην παντομίμα, όλοι οι υπόλοιποι δεν θα μπορέσουν να σας καταλάβουν αν μιλάτε στο κινητό και ταυτόχρονα προσπαθείτε να περιγράψετε την παραγγελία σας ή πού θέλετε να καθίσετε.
Αν δεν σας αρέσει ο μαϊντανός ή κάποιο άλλο από τα υλικά ενός πιάτου, επιλέξτε ένα άλλο, χωρίς να ισχυρίζεστε πως έχετε αλλεργία, δημιουργώντας πρόβλημα στο σεφ και προκαλώντας καθυστερήσεις.
Ζητούν άλλο τραπέζι
Υπάρχει λόγος που οι πελάτες τοποθετούνται σε συγκεκριμένα τραπέζια, όταν δεν έχει ζητηθεί εκ των προτέρων συγκεκριμένη θέση, κι αυτός είναι ότι ο σερβιτόρος που έχει αναλάβει το προτεινόμενο τραπέζι είναι πιο διαθέσιμος σε σχέση με άλλους. Το να αλλάζετε τραπέζι χωρίς να υπάρχει λόγος, δημιουργεί πρόβλημα στο προσωπικό, καθώς ο σερβιτόρος που έχει αναλάβει το τραπέζι που διαλέξατε μπορεί να «πνίγεται» στη δουλειά, ενώ δεν είναι και ό,τι καλύτερο να κουβαλούν τα πράγματά σας από το ένα τραπέζι στο άλλο, μέχρι να βρεθεί το σημείο που το αεράκι και η θέα είναι ακριβώς όπως τα περιμένατε.
Έρχονται λίγο πριν το κλείσιμο
Αν ένα εστιατόριο πρόκειται να κλείσει σε 20 λεπτά και μπει πελάτης με…άγριες διαθέσεις, τότε οι σερβιτόροι σίγουρα δεν θα σκεφτούν τα καλύτερα γι’ αυτόν. Ο λόγος είναι προφανής: θα πρέπει να περιμένουν να τελειώσει το γεύμα του για να φύγουν, κάτι που ενδέχεται να σημαίνει μία ώρα καθυστέρηση πέραν της βάρδιας. Ενοχλητικό είναι επίσης και το να είναι όλο το εστιατόριο άδειο, έτοιμο να κλείσει και οι πάντες να περιμένουν μια παρέα που έχει τελειώσει το φαγητό της και απλώς κουβεντιάζει. Αν πρόκειται να δυσκολέψετε έτσι τη δουλειά ενός σερβιτόρου, τουλάχιστον φροντίστε να αφήσετε μεγάλο φιλοδώρημα, μήπως και γλιτώσετε τις…κατάρες.
Αν και στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτικό, όπως σε άλλες χώρες, σε περίπτωση που το σέρβις ενός εστιατορίου κάνει τα πάντα για να σας εξυπηρετήσει κι εσείς μείνετε ικανοποιημένοι, αφήστε ένα μικρό ευχαριστήριο φιλοδώρημα στο σερβιτόρο. Διαβάστε περισσότερα για το φιλοδώρημα εδώ.
Δημιουργούν ακαταστασία στη τουαλέτα
Το σωστό είναι να συμπεριφερόμαστε σε ένα μέρος σαν να επρόκειτο να το καθαρίσουμε εμείς στη συνέχεια. Το ότι δεν θα το καθαρίσουμε εμείς, δε σημαίνει ότι δεν θα καθαριστεί από κάποιον άλλον, γι’ αυτό η προσοχή και ο σεβασμός στις τουαλέτες, αλλά και σε όλη τη διάρκεια του γεύματος είναι στοιχεία που δείχνουν το επίπεδό μας και βοηθούν στο να κάνουμε τη δύσκολη δουλειά κάποιου πιο εύκολη, αντί να τον επιβαρύνουμε. Κι αυτό, τελικά, μας αφήνει διπλή ικανοποίηση.