Μπύρα γένους… θηλυκού

mpira-gunaika
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016

Η άποψη ότι η αγαπημένη μας μπύρα ανήκει ολοκληρωτικά στον ανδρικό πληθυσμό αποτελεί... όνειρο θερινής νυκτός, όπως εξηγεί ο Παναγιώτης Στεφανιδάκης από το beer.gr.

Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι η ζυθοποιία ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τις γυναίκες σε όλες τις ηλικίες, κάνοντάς τες τις πρώτες homebrewer! Η ζυθοποίηση, στα πλαίσια του νοικοκυριού, αποτελούσε ανάγκη ίδιου επιπέδου με την ζύμωση ψωμιού κι αρκετές φορές, μάλιστα, κατά τον Μεσαίωνα, κατηγορούνταν ως μάγισσες επειδή πρόσθεταν στην μπύρα «περίεργα» βότανα. Αν εξετάσετε τη γερμανίδα ηγουμένη, Hildegard von Bingen, θα ανακαλύψετε ότι και σε θέματα επιστήμης δεν υστερούσαν σε τίποτα από τους άνδρες, με τη συγκεκριμένη, μάλιστα, κατά τον 12ο αιώνα να γράφει για τις ιδιότητες του λυκίσκου και κατά πόσο επηρέασε αυτό το συστατικό στην εξέλιξη της μπύρας.

Μία επίσης εξέχουσα προσωπικότητα του Βελγίου είναι η Rosa Merckx, υπεύθυνη για 40 χρόνια στην Ζυθοποιία του Oudenaarde, κοσμώντας με την υπογραφή της τα μεταξωτά περιτυλίγματα των μπουκαλιών Liefmans Goudenband και Cuvée Brut. Φέρει ευθύνη για τη γλυκόξινη γεύση των προαναφερθέντων μπυρών, γιατί υπήρξε και καταξιωμένη γευσιγνώστρια (ειδικότερα αναφέρεται ως ταλέντο!). Ξεκίνησε ως γραμματέας και ανατρέχοντας σε αυτά τα χρόνια αναφέρει «η μπύρα είναι ένα ζωντανό προϊόν, έχει ψυχή. Αν δεν ήταν έτσι τα πράγματα δεν ήμουν διατεθειμένη να εργάζομαι για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα σε κάτι άψυχο… Σαν ζυθοποιός αντλείς ενέργεια από τη δουλειά σου, είσαι περήφανος για αυτό που παράγεις, ζωντανεύοντας τις ζωές των ανθρώπων».  

Η έρευνα έχει δείξει ότι, σε γενικές γραμμές, οι γυναίκες έχουν καλύτερη αίσθηση της γεύσης από τους άνδρες και είναι σε θέση να διακρίνουν σε υψηλότερο βαθμό αρώματα και γεύσεις. Η ζυθοποιός Hildegard van Ostaden είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Υπεύθυνη για τη προώθηση στις μπύρες Urthel, που τώρα ανήκει στη ζυθοποιία La Trappe, φτιάχνει πλέον τη δικιά της μπύρα στο εστιατόριο De Hoppeschuur in Knesselare, η οποία δεν συγκαταλέγεται εύκολα σε κάποιο στιλ.

Η BeerSommelier, Sofie Vanrafelghem, έχει ιδρύσει το κίνημα «Γυναίκες και μπύρα» ταξιδεύοντας στο Βέλγιο και την Ευρώπη, κάνοντας διαλέξεις μετά από χρόνια έρευνα πάνω στο ζήτημα. Οι απόψεις της είναι ότι οι γυναίκες είναι το ίδιο πρόθυμες να «μάθουν» την μπύρα και αυτό που χρειάζεται είναι σωστή εκπαίδευση και προσέγγιση. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι αν παρουσιάσετε μια μπύρα σε ένα εντυπωσιακό ποτήρι τύπου κρασιού, εύκολα θα προσελκύσετε μια γυναίκα να την απολαύσει!

Η λίστα φυσικά δεν τελειώνει ποτέ από γυναίκες που προσφέρουν στον κόσμο της μπύρας με διάφορους τρόπους, από μάνατζμεντ και μάρκετινγκ, μέχρι γευσιγνωσία και ζυθοποίηση. Είναι ένα γεγονός που μας αρέσει, ανοίγει ορίζοντες και προοπτικές και επειδή η μπύρα είναι ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο προϊόν, αυτό το κάνει ακόμα πιο αρεστό.

Παναγιώτης Στεφανιδάκης

beer.gr