6+1 εκθέσεις αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα
Επιστροφή στο κλεινόν άστυ. Βάλτε λίγη τέχνη στο Σαββατοκύριακο που έρχεται! Εμείς συγκεντρώσαμε επτά εκθέσεις που παρουσιάζονται στην Αθήνα.
Πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου. Σιγά σιγά γυρνάνε και οι τελευταίοι ταξιδιώτες και οι καλοκαιρινές διακοπές αποτελούν μια ανάμνηση... Για να μην πέσουμε σε "κατάθλιψη" ευκαιρία είναι να αξιοποιήσουμε το Σαββατοκύριακο που έρχεται με κάθε δυνατό τρόπο. Εμείς σας παρουσιάζουμε επτά εκθέσεις που παρουσιάζονται στην Αθήνα.
730 art days - ArtWall: επετειακή έκθεση για τα δύο χρόνια

Το ARTWALL/ συμπλήρωσε τον Ιούλιο δύο χρόνο ζωής. Στο διάστημα αυτό σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν 19 επιμελητικές εκθέσεις που πλαισιώθηκαν από μουσικά events, θεατρικές παραστάσεις και performances.
Το ARTWALL/ συμμετείχε στο BACK TO ATHENS 2013 και 2014 ενώ το κοινό είχε την ευκαιρία να δει πάνω από 80 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό στη διάρκεια των δύο ετών.
Σε πείσμα των καιρών και με τη ζωτική υποστήριξη του ξενοδοχείου Fresh Hotel, γεννήθηκε, αναπτύχθηκε και εδραιώθηκε ένα νέο καλλιτεχνικό spot στο κέντρο της Αθήνας.
Η επετειακή έκθεση των δύο χρόνων ArtWall θα εγκαινιαστεί τη Δευτέρα, 21 Ιουλίου, στις 20.00. Πρόκειται για μια έκθεση με διπλό στόχο, να μας θυμίσει τις εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 2 χρόνια στο ArtWall αλλά και να δώσει το έναυσμα για την παρουσίαση νέας δουλειάς από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες.
Συμμετέχουν:
Μαρία Αντωνάτου, Γιώτα Αποστολοπούλου, Ανδρέας Βάης, Ανδρέας Βούσουρας, Γιώργος Γεωργακόπουλος, Δημήτρης Γεωργακόπουλος, Νίκος Γιαβρόπουλος, Βάλια Γκούζια, Αριστέα Γράβου, Έλλη Γρίβα, Αλέξανδρος Δημητριάδης , Μπάμπης Καραλής, Γιάννης Κόκκαλης, Πετρούλα Κρίγκου, Ανί Κρικοριάν, Ευδοκία Κύρκου, Γρηγόρης Λαγός, Φάνης Λογοθέτης, Γιώργος Λυντζέρης, Magneto, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Θεοδώρα Μαλάμου, Άννα Μανέτα, Βίλυ Μανωλάκου, Γιώργος Μαραζιώτης / OZON, Eύα Μαραθάκη, Στέλλα Μπορουτζή, Ιωάννα Μπουζίκα, Βασίλης Παπαγεωργίου, Ανδρέας Πασιάς, Λευθέρης Πλακίδας, Christian Rupp, Ελένη Πηνελόπη Σαλταβαρέα, Νίκος Σαμουρέλης, Αννέττα Σπανουδάκη, Ντένια Διονυσία Τσεκούρα, Γιώργος Τσεριώνης, Μαρία Τσιμπουρλά.
Πληροφορίες: Artwall, Σοφοκλέους 26, Αθήνα
Τα Καλύτερα 2013 - 2014: ομαδική έκθεση στη Μέδουσα

H Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης παρουσιάζει μια επιλογή των καλύτερων έργων που εκτέθηκαν την περίοδο αυτή. Τα έργα προέρχονται από την συλλογή της, ένα μέρος της οποίας παρουσιάστηκε στις δύο εκθέσεις που επιμελήθηκε η Έφη Ανδρεάδη με τίτλο “Summing up” (Στέργιος Στάμος, Μίλτος Μιχαηλίδης), καθώς και, σχέδια του αυτοδίδακτου γλύπτη Ραϋμόνδου.
Τα περισσότερα από αυτά έγιναν την περίοδο που ο καλλιτέχνης ζούσε στο Παρίσι και είναι τα μοναδικά που σώζονται. Πρόκειται για δεκάδες αναπαραστάσεις αγγελικών μορφών σχεδιασμένες με στυλό σε φύλλα εφημερίδας. Από τα είκοσι ένα συνολικά, τα είκοσι αποτυπώνονται σε φύλλα της γαλλικής Le Monde και το ένα σε φύλλο της εφημερίδας Ακρόπολις. Τα σχέδια καλύπτουν περίπου μια δεκαετία: το πρώτο χρονολογείται στις 17 Οκτωβρίου του 1972 και το τελευταίο στις 2 Οκτωβρίου του 1981, όταν πια ο καλλιτέχνης έχει εγκατασταθεί μόνιμα στην Αθήνα. Τα σχέδια του Ραϋμόνδου πλαισιώνονται από μια σειρά ξυλόγλυπτων –η αντιπαραβολή τους αποβλέπει στην καλύτερη κατανόηση του οράματος του καλλιτέχνη. Πρόκειται για ένα όραμα στο οποίο η παιδικότητα και η ανεπιτήδευτη απλότητα έχουν κυρίαρχη θέση.
Στην καινούργιά του δουλειά ο Στέργιος Στάμος προχωράει τους προβληματισμούς της προηγούμενης, πάνω στο φαινόμενο της μετανάστευσης, ενώ παράλληλα εμπλουτίζει τις αναφορές του σχετικά με την Ελλάδα της Κρίσης, σε μια εποχή όπου το ένα μνημόνιο διαδέχεται το άλλο. Ειδικά το θέμα της Μετανάστευσης είναι κάτι το οποίο ο καλλιτέχνης έχει διερευνήσει επίμονα. Όπως στην έκθεση Αναγραφές του 2009 είχε ασχοληθεί με το θέμα των θρησκειών (Ισλάμ, Χριστιανισμός) ή στην έκθεση Inside Out του 2008 με την κατοίκηση, έτσι κι εδώ ο Στάμος αποδεικνύει ότι ένας από τους (ελάχιστους) έλληνες εικαστικούς οι οποίοι παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους και όχι τα περιοδικά του συρμού από το Λονδίνο. . Στα έργα του Στάμου ανακαλύπτουμε τον εξπρεσιονισμό, την arte povera, την εννοιακή τέχνη. Σε όλα αυτά όμως ο καλλιτέχνης προσθέτει μια επιπλέον πολιτική διάσταση.
Ο Μίλτος Μιχαηλίδης παρουσιάζει μαυρόασπρα σχέδια και μία εγκατάσταση που ξεδιπλώνονται στο χώρο της γκαλερί με τέτοιο τρόπο που να αποτελούν εικόνες μιας ενιαίας αφήγησης διατηρώντας όμως ταυτόχρονα και τον αυτοτελή τους χαρακτήρα. Στο σύνολο της η συγκεκριμένη ενότητα έργων είναι ένα εικαστικό σχόλιο , μια «άλλη» προσέγγιση πάνω στη σημερινή πραγματικότητα. Έτσι από την χρυσή εποχή που αναγκαστικά αφήνουμε πίσω φτάνουμε μέχρι την κάπως ανώμαλη προσγείωση στο τώρα. Όσο για το μέλλον αυτό εξαρτάται από τα πράγματα που επιλέγει ο καθένας από εμάς να πάρει μαζί του για τη συνέχεια.
Πληροφορίες: Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, Ξενοκράτους 7, Αθήνα
Ράνια Μπέλλου - Forty Floating Moons: Έκθεση στις Kalfayan Galleries

Οι Kalfayan Galleries (Χάρητος 11, Κολωνάκι, Αθήνα) παρουσιάζουν την ατομική έκθεση της εικαστικού Ράνιας Μπέλλου με τίτλο “Forty Floating Moon”.
Στην τρίτη ατομική της έκθεση στην Kalfayan Galleries η εικαστικός ενδύεται ξανά το ρόλο του ‘πολιτισμικού αρχαιολόγου’. Αυτή τη φορά ωστόσο δεν επικεντρώνεται σε συγκρίσεις/παραλληλισμούς μεταξύ ποικίλλων πολιτισμών και εθνοτήτων, όπως έκανε στη σειρά έργων με τον τίτλο ‘‘Ghost of My Shadow’’, τα οποία παρουσίασε πρόσφατα στην έκθεση ‘‘Εκ νέου. Μια γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών’’ στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας, αλλά στο ιδιόμορφο παρόν που δημιουργεί η υποκειμενικότητα της μνήμης.
Η έκθεση ‘‘Forty Floating Moons’’ καταγράφει με λυρισμό και ευαισθησία την ερωτική αλληλογραφία ενός νεαρού ζευγαριού στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1950, μέσα από μια σειρά από σχέδια με επάλληλα επίπεδα χαρτιού που φέρνουν στο μυαλό παλίμψηστα ή τις καταγραφές αναμνήσεων στο “Μαγικό Σημειωματάριο” του S. Freud. Ταυτόχρονα η οπτικοακουστική εγκατάσταση που παρουσιάζεται στην έκθεση βασίζεται στην αποσπασματική εγγραφή ή αναφορά στο χώρο και το χρόνο σε μία προσπάθεια προσδιορισμού της ταυτότητας του συγγραφέα των γραμμάτων σαν τον ‘άγνωστο Άλλο’.
Τα αραχνοΰφαντα σχέδια, μέσα από πολλαπλά επίπεδα διερευνήσεων και ερμηνειών, εκφράζουν την αγωνιώδη προσπάθεια της εικαστικού να αποτυπώσει με όρους ζωγραφικούς το σενάριο μιας στιγμιαίας εκμηδένισης της απόστασης της πραγματικότητας όπως αυτή αποτυπώνεται σε μια φωτογραφία και της ικανότητας του ατόμου να αποκρυπτογραφεί την διευθέτηση του χρόνου.
Αυτή η πράξη της απόλυτης αναγνώρισης, απομακρύνει όλες τις εικόνες από την ροή του χρόνου για να τις τοποθετήσει προσωρινά σε ίση απόσταση προς αυτόν, εξίσου διαθέσιμες στη συνείδησή μας. Μια αναπροσαρμογή του χρόνου όπου η χρονολογία αναστρέφεται και το παρελθόν φαίνεται πιο κοντά από το παρόν.
Πληροφορίες: Kalfayan Galleries Χάρητος 11, Κολωνάκι, Αθήνα
Στιγμές και όψεις: έκθεση του Στάθη Ανδρουτσάκη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου φιλοξενεί την έκθεση του Στάθη Ανδρουτσάκη με τίτλο Στιγμές και όψεις.
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο , τόπος πολιτισμού στην καρδιά της πρωτεύουσας, ξεκίνησε από τον Ιούνιο 2014, σε συνεργασία με το Καφέ στο αίθριο του Μουσείου, μια νέα πολιτιστική δράση. Κάθε δύο μήνες φιλοξενείται στους χώρους του Καφέ μία έκθεση με έργα σύγχρονης τέχνης Έλληνα εικαστικού καλλιτέχνη, με στόχο να προσφερθούν πολύπλευρα εικαστικά ερεθίσματα στους επισκέπτες του Μουσείου, αλλά και τους κατοίκους της Αθήνας. Πρόκειται για ένα μικρό δείγμα των οραμάτων και των δυνατοτήτων του πρώτου Μουσείου, που με τις πολυδύναμες, συχνά πρωτοπόρες δράσεις του αντιστέκεται σθεναρά στην υποβάθμιση του ιστορικού κέντρου της πόλης και φιλοδοξεί να καταστεί ένα φωτεινό και παλλόμενο κύτταρό της.
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται η έκθεση του εικαστικού Στάθη Ανδρουτσάκη με τίτλο «Στιγμές και όψεις». Ο Στάθης Ανδρουτσάκης είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, μέλος του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στο ενεργητικό του.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έργα του (λάδια και χαρακτικά) που αποτυπώνουν στιγμές και όψεις από τοπία στην Ελλάδα, καθώς και από εργοστασιακούς χώρους. Στη σειρά των έργων με θέμα τους εργοστασιακούς χώρους, ο Ανδρουτσάκης αναζητά στη σιωπή των εγκαταλειμμένων εργοστασίων τα χνάρια του χρόνου, αποκαλύπτοντας μέσα από τα χαλάσματα ό,τι διαφεύγει ως εικόνα και αίσθημα. Οι ανθρώπινες μορφές που παρουσιάζονται μέσα στα ερείπια υποδηλώνουν τη φθορά, αλλά και ταυτόχρονα την αναγέννηση, έναν υπαινιγμό του έρωτα και του θανάτου. Στη σειρά των τοπίων κυριαρχούν οι αφαιρετικές και κολοριστικές προσπάθειες προσέγγισης των θεμάτων, χωρίς βέβαια να απομακρύνεται ο καλλιτέχνης από τη φυσιοκρατική απόδοσή τους.
Πληροφορίες: Καφέ Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Αθήνα
Ομαδική καλοκαιρινή έκθεση 2014 στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη φιλοξενεί την ομαδική έκθεση του φετινού καλοκαιριού μέχρι 13 Σεπτεμβρίου 2014.
Στην έκθεση θα παρουσιαστεί μία σειρά από φωτογραφίες των Μαρίνας Βερνίκου, Βένιας Μπεχράκη, Ελένης Μυλωνά, Ιωάννας Ράλλη και Δανάης Στράτου.
Η Ελένη Μυλωνά θα συμμετέχει με φωτογραφίες από την πρόσφατη ατομική της έκθεση “The Cursed Serpent”, στο Μουσείο Μπενάκη και στη Γκαλερί Françoise Heitsch, στο Μόναχο το 2014.
Επίσης, θα παρουσιαστούν έργα των Γιάννη Αδαμάκη, Μίλτου Γκολέμα, Χρήστου Κεχαγιόγλου, Τζένης Κωδωνίδου, Αχιλλέα Παπακώστα, Μαρίας Φιλοπούλου κ.ά.
Πληροφορίες: Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Πλ. Κολωνακίου 20, Αθήνα
Έκθεση της Allyson Vieira στη γκαλερί The Breeder

Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Allyson Vieira στην Ελλάδα. Η Vieira θα παρουσιάσει την νέα της δουλειά που αποτελείται από γλυπτά και φιλμ που δημιούργησε κατά την διάρκεια του καλοκαιρινού της residency στην Αθήνα που διοργάνωσε η γκαλερί The Breeder.
Η Αρχαιοελληνική τέχνη αποτελούσε πάντα σημείο αναφοράς στην δουλειά της Allyson Vieira. Αυτό που την συναρπάζει όταν επισκέπτεται αρχαιολογικούς χώρους στην χώρα μας είναι πώς ο επισκέπτης μπορεί να δει τα αρχαία μνημεία στον φυσικό τους τόπο, κάτι που δεν συμβαίνει στα μεγάλα μουσεία της Αμερικής και της Δυτικής Ευρώπης. Έτσι φανερώνεται μία πίσω όψη με υποστηλώσεις, βοηθητικούς πασσάλους και σφιγκτήρες που αποκαλύπτει διάφορες αναστηλώσεις παλαιότερες ή σύγχρονες. Αυτή η πίσω όψη είναι που απασχολεί την Vieira γιατί εκεί ξεκινάει ο διάλογος μεταξύ υλικού και φόρμας ενώ το παρελθόν και το παρόν συνυπάρχει μέσα στο ίδιο το αντικείμενο.
Πληροφορίες: The Breeder, Ιάσονος 45, Αθήνα
Κάθε τέλος είναι μία αρχή: έκθεση του Ανδρέα Αγγελιδάκη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα του γνωστού αρχιτέκτονα / εικαστικού Ανδρέα Αγγελιδάκη, με τίτλο Κάθε τέλος είναι μια αρχή από τις 14 Μαΐου έως τις 7 Σεπτεμβρίου στο κτίριο του Ωδείου Αθηνών.
Λίγο πριν τη μετάβαση του ΕΜΣΤ στη νέα, μόνιμη κατοικία του, ο Ανδρέας Αγγελιδάκης παρουσιάζει τον εκθεσιακό χώρο στο Ωδείο Αθηνών ήδη εγκαταλελειμμένο, μισοφωτισμένο με ορατά τα ίχνη των προηγούμενων κατοίκων του, όπου το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον συναντιούνται.
Η καλλιτεχνική πρακτική του Ανδρέα Αγγελιδάκη εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα. Είναι αρχιτέκτονας, εικαστικός, επιμελητής εκθέσεων και αρθρογράφος. Έντονα επηρεασμένος από το διαδίκτυο αφηγείται ιστορίες για χώρους και κτίρια αλλά και τις κοινωνίες που τα κατοικούν. Χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σαν ένα εργαστήριο πειραματισμού και νέων ιδεών, ένα τόπο ιδανικό για να μελετήσει το νέο ρόλο που προσλαμβάνει όχι μόνο η αρχιτεκτονική σήμερα αλλά και η ίδια η ανθρώπινη συμπεριφορά.
Όταν επιμελείται εκθέσεις προκαλεί τόσο με το περιεχόμενο όσο και με το σχεδιασμό μετατρέποντας την έκθεση σε εμπειρία. Αυτή είναι η συνθήκη και στην έκθεση του ΕΜΣΤ. Ο θεατής θα αισθάνεται ότι επισκέπτεται ένα μουσείο κλειστό που κάποιος ξέχασε ανοιχτή την πόρτα…
Μέσα από μια επιλογή 40 παλαιότερων και νέων έργων (αρχιτεκτονικές μελέτες, εγκαταστάσεις, τρισδιάστατες εκτυπώσεις και βιντεοπροβολές), από όλες τις περιόδους της δουλειάς του, η έκθεση Κάθε τέλος είναι μια αρχή εξετάζει την έννοια της μετάβασης ενός κτιρίου από μια κατάσταση σε μία άλλη.
Πληροφορίες: Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα
Kύρα Κάπη







