Πώς το Instagram δημιουργεί τάσεις στον κόσμο του οίνου

roze-krasi
ΤΡΙΤΗ, 06 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Το instagram έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και φαίνεται πως δημιουργεί τάσεις όχι μόνο στη μόδα και στην ομορφιά, αλλά και το κρασί. Ας δούμε τι λένε οι ειδικοί του krasiagr.com.

Αν ασχολείστε με τον κόσμο του κρασιού, είναι εύκολο να εντοπίσετε τις τάσεις που κυριάρχησαν φέτος. Το αφρώδες κρασί ήταν παντού, όπως και το ροζέ. Αλλά φέτος παρατηρήθηκε κάτι πιο απροσδόκητο: τα χρωματιστά κρασιά. Κόκκινα, πράσινα, μερικές φορές κίτρινα, αλλά κυρίως τα μπλε κρασιά είναι αυτά που αναδείχθηκαν ως νέα τάση.

Η τάση του ροζέ κρασιού
Το ροζέ κρασί, που κάποτε θα έκανε τους πότες να ντρέπονται, έχει γίνει πλέον σημαντική πηγή εισοδήματος για πολλά οινοποιεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen που δημοσιεύει η Beverage Daily, οι πωλήσεις των ροζέ στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 52% στα 207 εκατ. δολάρια το έτος μέχρι τον Ιούνιο του 2017. Παρόμοια στατιστικά παρατηρούνται και σε άλλες χώρες.

Οι αιτίες πίσω από την άνοδό τους έχουν αναλυθεί εξαντλητικά: από τη μια έχουν συμβάλει τα κρασιά των διασημοτήτων, από τους Αντζελίνα Τζολί και Μπραντ Πιτ στο Château Miraval στην Προβηγκία μέχρι την Drew Barrymore και την καλιφορνέζικη μάρκα της. Υπάρχουν επίσης οι τάσεις του "frosé" και "brosé" και οι εμφανίσεις κάποιων πιο σύνθετων, ξηρών και πιο premium στυλ.

Υπάρχουν, όμως, δύο άλλες μεγάλες αιτίες που τα ροζέ είναι δημοφιλή και αυτές έχουν να κάνουν με το χρωματιστό προφίλ τους. Η πρώτη αιτία είναι η προώθηση μέσω Instagram. «Η Αμερική έχει τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών Instagram στον κόσμο, με τη Ρωσία δεύτερη», δήλωσε η Sarah Abbott MW, συν-συντονίστρια σε ένα σεμινάριο rosé της Vinisud 2017. «Υπάρχουν πάνω από 60 εκατομμύρια χρήστες Instagram στα κράτη αυτά και μοιράζονται αυτές τις εικόνες». Η Abbott έδειξε εικόνες Instagram από ροζέ μπουκάλια, σε πισίνες, σε τραπέζια μεσημεριανού και στα χέρια νέων και όμορφων γυναικών. «Μεταξύ του 2009 και του 2015, σημειώθηκε πενταπλάσια αύξηση των πωλήσεων ροζέ στις Ηνωμένες Πολιτείες, και αυτό είναι ο τρόπος με τον οποίο μοιράζονται αυτές οι τάσεις».

Η δεύτερη σημαντική αιτία είναι η αδυσώπητη άνοδος του “millennial pink”, ροζέ του σολομού και του χρώματος βερικοκί. Αυτά είναι τα χρώματα που αρέσουν στους Millenials και θα τα δείτε να κυριαρχούν στη μόδα και το λιανικό εμπόριο την τελευταία δεκαετία. Ακριβώς επειδή είναι τόσο δημοφιλή, έχουν γίνει αντικείμενο ακαδημαϊκής έρευνας και έχει αποδειχθεί ότι γι’ αυτό φταίει η τάση για φιλτράρισμα στο Instagram: «στις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι χρήστες το χρώμα πρέπει να είναι κολακευτικό και γενικά ευχάριστο στο μάτι».

Τόσο σημαντικός είναι αυτός ο συσχετισμός του Instagram και του millennial ροζέ, που οι εταιρείες λανσάρουν νέα προϊόντα φιλικά προς το Instagram ("Instagrammable"), από το τριανταφυλλί iPhone μέχρι το φανταχτερό ροζ-μπλε Unicorn Frappuccino των Starbucks. Πρόσφατα άνοιξε στο Λος Άντζελες ένα μουσείο παγωτού που κυριαρχούσε στο ροζ, του οποίου οι εγκαταστάσεις δημιουργήθηκαν για να είναι Instagrammable.

Ωστόσο, το ροζ δεν είναι τα πάντα. Το 2013, μια εταιρεία που ονομάζεται Curalate μελέτησε τα χρώματα του Instagram που είχαν περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσουν τα likes. Ο νικητής; Οι φωτεινές εικόνες του μπλε ξεπέρασαν εκείνες με υψηλές συγκεντρώσεις κόκκινου και πορτοκαλί κατά 24%. Ίσως η δημοτικότητα των εικόνων Instagram ροζέ οφείλεται τόσο στις πισίνες όσο και στους μεσογειακούς ουρανούς…

Η τάση του μπλε κρασιού
Το 2015, έξι νέοι επιχειρηματίες από την περιοχή των Βάσκων της Ισπανίας λάνσαραν ένα γλυκό, απλό προϊόν κρασιού που ονομάζεται Gik, του οποίου το μπλε ηλεκτρίκ χρώμα προέρχεται από indigo (χρωστική ουσία που εξάγεται από το φυτό tinctoria Isatis), μαζί με χρωστικές που απαντώνται στα δέρματα σταφυλιών. Πούλησε πάνω από 100.000 μπουκάλια παγκοσμίως κατά το πρώτο έτος -και ξεκίνησε ένα κύμα αντιγραφής αυτού του προϊόντος.

Δυστυχώς για τους ιδρυτές, η εταιρία Gik παραβίασε τους νόμους του κρασιού της Ισπανίας, σύμφωνα με τους New York Times. Τους επιβλήθηκε πρόστιμο και έπρεπε να αφαιρέσουν το όνομα «κρασί» από τις ετικέτες τους.

Άλλοι παραγωγοί, όμως, ονομάζουν αυτά τα προϊόντα κρασιά ή απλώς δεν γνωρίζουν το ζήτημα. Ο Jan Damman της Retail 24, της Ολλανδίας ισχυρίζεται ότι μπορούν να πουλήσουν το πρόσφατα προωθημένο μπλε Chardonnay ως κρασί επειδή «δεν περιέχει παρά μόνο σταφύλια» και αποδίδει το χρώμα του στο δέρμα των σταφυλιών. «Πήγαμε πολύ καλά στο Βέλγιο και την Ολλανδία το περασμένο έτος», λέει, προσθέτοντας ότι οι νεότεροι καταναλωτές προτιμούν να το χρησιμοποιούν σε αναμίξεις ποτών. Ωστόσο, οι εν λόγω παραγωγοί ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κυρώσεις, δεδομένου ότι ο ορισμός της ΕΕ για τον όρο «κρασί» είναι ότι πρόκειται για «προϊόν που παράγεται αποκλειστικά από την ολική ή μερική αλκοολική ζύμωση νωπών σταφυλιών ή από τα ίδια ή από το μούστο τους».

Τέτοιες καινοτομίες εμφανίζονταν κατά καιρούς στον κόσμο του κρασιού αλλά είτε δεν εξαπλώνονταν ή εξαφανίζονταν εντελώς. Στην εποχή του Instagram όμως, κανείς δεν ξέρει τι θα διαρκέσει και το #bluewine μπορεί να είναι το επόμενο μεγάλο hashtag.

Εν τω μεταξύ, η πιο έντονη τάση για φαγητό στο Instagram αυτή τη στιγμή είναι τα μοβ τρόφιμα, από κέικ μέχρι παγωτά που φτιάχνονται με μοβ χρώματα τροφίμων. Θα μπορούσε αυτό να αποτελέσει έμπνευση για έναν παραγωγό, για να παράγει ένα λαμπερό μοβ κρασί; Η πόρτα των κοινωνικών μέσων είναι ανοιχτή.

Πηγή: www.krasiagr.com