Πέθανε ο Nicolas Roeg, ο εμβληματικός σκηνοθέτης του «Μετά τα μεσάνυχτα»
«Σε ευχαριστώ για τις τόσες γενναίες επιλογές και που μου έδωσες μια συνεχή αγάπη για τις ταινίες» σχολίασε ο γιος του David Bowie.
Ο Nicolas Roeg, ένας από τους πιο πρωτοποριακούς κινηματογραφιστές της Μεγάλης Βρετανίας, πέθανε στην ηλικία των 90 ετών στο Λονδίνο. Ο Roeg άφησε το στίγμα με ταινίες όπως το «Μετά τα μεσάνυχτα» με την Julie Christie και τον Donald Sutherland, το «Οι μάγισσες» με την Anjelica Huston και το «Η δύναμη της σάρκας» με τους Art Garfunkel, Theresa Russell και Harvey Keitel. Ξεχώρισε για την εκπληκτική οπτική ποιότητα των έργων του, αλλά και για τα «δύσκολα» που έβαζε στους ηθοποιούς των ταινιών του.
Πρώτη του δουλειά ήταν στα Marylebone Studios, όπου έφτιαχνε τσάι και έκανε τον κλακαδόρο. Αφού εργάστηκε σε πολλές μικρές παραγωγές, τη δεκαετία του 1960 πήρε «προαγωγή» στον ρόλο του κάμεραμαν και διευθυντή φωτογραφίας δούλεψε σε ταινίες όπως το «Η δίκη του Oscar Wilde», το «Αυτοί δεν ριζώνουν πουθενά», το «Ο Λόρενς της Αραβίας» και το «Δόκτωρ Ζιβάγκο», από όπου όμως απολύθηκε μετά από έντονες διαμάχες με τον σκηνοθέτη, David Lean.
O Donald Sutherland πρωταγωνίστησε στο «Μετά τα μεσάνυχτα».
Πρώτη του μεγάλη δουλειά ήταν το «Η μάσκα του κόκκινου θανάτου» για τον Roger Corman, βασισμένο σε ένα διήγημα του Edgar Allan Poe. Στη συνέχεια ακολούθησαν ταινίες όπως το «Farenheit 451» και το «Μακριά από το αγριεμένο πλήθος». Η τελευταία ταινία τού χάρισε μια υποψηφιότητα BAFTA για τον ρόλο του στην απεικόνιση του επαρχιακού Ντόρσετ.
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά ήταν το αστυνομικό δράμα «Παράστασις» με τους James Fox, Mick Jagger και Anita Pallenberg, το οποίο περιλάμβανε σκηνές βίας και χρήσης ναρκωτικών που «φόβισε» τους παραγωγούς, με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει μετά από δύο χρόνια. Στο ενδιάμεσο γύρισε το «Περιπλάνηση» στην Αυστραλία που ξεχώρισε για την ψυχεδελική ματιά του και τις σκηνές γυμνού με την 17χρονη τότε Jenny Agutter.
Στη συνέχεια ακολούθησε το εμβληματικό ψυχολογικό θρίλερ «Μετά τα μεσάνυχτα», καθώς και το δράμα επιστημονικής φαντασίας «Ο άνθρωπος που έπεσε στη Γη» με τον David Bowie. Ο γιος του Βρετανού μουσικού και σκηνοθέτη Duncan Jones ευχαρίστησε τον Roeg μέσω μιας ανάρτησής του στο Twitter «για τις τόσες γενναίες επιλογές και που έδωσε σε αυτό το περίεργο παιδάκι με τις πιτζάμες μια συνεχή αγάπη για την παραγωγή ταινιών».
Επόμενη ταινία του Roeg ήταν το «Η δύναμη της σάρκας», το οποίο, λόγω του αποκαλυπτικού περιεχομένου και σκηνών σεξουαλικής διαστροφής, δεν κυκλοφόρησε ευρέως στις κινηματογραφικές αίθουσες. Στη συγκεκριμένη ταινία μάλιστα η εργασιομανία και ο απολυταρχικός του χαρακτήρας από την καρέκλα του σκηνοθέτη έγιναν θέμα συζήτησης, καθώς μετά από γυρίσματα που διήρκησαν 24 ώρες χωρίς διάλειμμα, ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Garfunkel, και η πλειοψηφία του συνεργείου απείλησαν να παρατήσουν την παραγωγή.
To «Η δύναμη της σάρκας» προβλημάτισε και σκανδάλισε τους παραγωγούς, με αποτέλεσμα να παιχτεί σε περιορισμένο αριθμό κινηματογραφικών αιθουσών.
Μετά από τις ταινίες όπως το «Εύρηκα», το «Castaway: Το νησί των ναυαγών» και τη μεταφορά τού «Οι μάγισσες» με την Anjelica Houston, ο Roeg εργάστηκε σποραδικά στον κινηματογράφο αλλά και σε τηλεοπτικές παραγωγές. Τελευταίες του ταινίες ήταν το θρίλερ «Η κοιλάδα του θανάτου» το 2007 και το ντοκιμαντέρ «The Film That Buys the Cinema» το 2014.