Στο Destroyer η Nicole Kidman συγκλονίζει και διεκδικεί Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείου Ρόλου
3 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από την Odeon και την Audio Visual.
Πριν από 16 χρόνια, η ντετέκτιβ του αστυνομικού τμήματος του Λος Άντζελες Έριν Μπελ πήγε σε μυστική αποστολή στην Καλιφόρνια με σκοπό να εισχωρήσει σε μια συμμορία με αρχηγό τον τρομακτικό Σίλας. Όταν μια από τις βίαιες ληστείες τους αποτυγχάνει, η κάλυψη της Έριν χάνεται και ο Σίλας διαφεύγει. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Σίλας επιστρέφει πιο δυνατός και πιο επικίνδυνος από ποτέ, έχοντας καταστρώσει το σχέδιο της μεγαλύτερης τραπεζικής ληστείας στην ιστορία των ληστειών. Αυτή τη φορά όμως η Έριν θα τον σταματήσει.
Για αρκετά χρόνια ο σεναριογράφος και παραγωγός Φιλ Χέι μαζί με τον συν-σεναριογράφο του, Ματ Μανφρέντι, μάζευαν ιδέες για ένα σενάριο βασισμένο στην αμοιβαία αγάπη τους για τις περιπέτειες και το Λος Άντζελες. «Αυτό που ήθελα ήταν να γράψω μια μυθιστορηματική ταινία με έμφαση στον χαρακτήρα, μια αναφορά στις κλασικές ταινίες του ’70 όπως τα Σέρπικο και Ο Άνθρωπος από τη Γαλλία», εξηγεί ο Μανφρέντι. Κατέληξαν στον κεντρικό χαρακτήρα που ήθελαν να είναι ένας μοναχικός αστυνομικός γεμάτος επαγγελματικά και προσωπικά μυστικά. «Εξελίχθηκε σε μια ιστορία με πολλά χρονικά επίπεδα που εξελίσσεται στο παρόν και στο παρελθόν του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα. Μας πήρε πολύ χρόνο μέχρι να είναι σαφές και όχι μπερδεμένο», προσθέτει ο Χέι.
Με τη βοήθεια της καταξιωμένης Καρίν Κουσάμα (βραβευμένη στο φεστιβάλ Καννών και στο Sundance για το «Girlfight») που είχε ήδη συμφωνήσει να αναλάβει τη σκηνοθεσία της ταινίας, κατέληξαν ότι αυτή έπρεπε να είναι η ιστορία μιας γυναίκας. «Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που συνειδητοποιεί πώς έχει ζήσει τη ζωή της μέχρι τώρα και προσπαθεί να βρει τρόπο να προχωρήσει. Αλλά είναι επίσης ένα θρίλερ για κάποια που όταν ήταν νέα μπλέχτηκε σε μια επικίνδυνη κατάσταση που δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει και έκτοτε ζει με τις συνέπειες. Τέλος, είναι το ανθρωποκυνηγητό που εξαπολύει η ίδια με όλη της τη μανία», κλείνει ο Χέι.
Η αναζήτηση της ιδανικής Έριν Μπελ ολοκληρώθηκε σχεδόν πριν ξεκινήσει. «Δεν ψάχναμε μια γνωστή ηθοποιό για το πόστερ μας. Ψάχναμε για κάποια που θα μπορούσε να είναι αποκάλυψη στον ρόλο», υπογραμμίζει ο Μπέργκερ. Η αναζήτηση είχε μόλις αρχίσει όταν η βραβευμένη με Όσκαρ (για την ερμηνεία της στις «Ώρες») Νικόλ Κίντμαν ζήτησε να συναντηθεί με την Κουσάμα μετά την ανάγνωση του σεναρίου.
«Παρακολουθούσα την πορεία της Κουσάμα και ήθελα πολύ να τη συναντήσω και να γνωρίσω το όραμά της. Όταν αυτό συνέβη, αισθάνθηκα το πάθος της. Απολαμβάνω να δουλεύω με ανθρώπους που είναι παθιασμένοι με τη δουλειά τους», σχολιάζει η Νικόλ Κίντμαν.
Για τον ρόλο της Μπελ, η Κίντμαν χρειάστηκε να μάθει να χειρίζεται τα όπλα και να συμπεριφέρεται σαν κάποια που είναι κυνηγός και θήραμα μαζί. «Σε κάποιους ρόλους πρέπει να ενσαρκώσεις ανθρώπους που είναι σε εντελώς διαφορετική ψυχική κατάσταση από τη δική σου και πρέπει να μπεις στη θέση τους. Δεν είναι μια ευχάριστη θέση αλλά είναι μια δέσμευση που επιλέγω για να είμαι πιστή στην καλλιτεχνική μου πορεία», αναφέρει η Κίντμαν.
Στην ταινία, η Νικόλ Κίντμαν είναι μεν αναγνωρίσιμη αλλά ριζικά μεταμορφωμένη. Το πρόσωπό της δείχνει την απόρριψη, τον πόνο και τη δυστυχία της Μπελ. Τα μάτια της είναι σχεδόν στοιχειωμένα. Για το αποτέλεσμα αυτό ευθύνεται ο βραβευμένος με Όσκαρ Μακιγιάζ για το «Μια Σειρά από Ατυχή Γεγονότα», Μπιλ Κόρσο.
«Είναι μια ταινιία για την ανάληψη των ευθυνών της ζωής μας. Παρακολουθούμε το ταξίδι της Έριν προς την αυτογνωσία και καθώς συμβαίνει αυτό εμείς σκεφτόμαστε πώς πρέπει να φερόμαστε στον διπλανό μας ως άνθρωποι, ως πολίτες και ως έθνη. Βλέπουμε την ιδέα της υπευθυνότητας μέσα από έναν και μόνο χαρακτήρα που όμως η συμπεριφορά του έχει επηρεάσει τις ζωές άλλων και τα μικρά του βήματα προς την εξέλιξη. Ίσως αυτό να χρειάζεται τελικά η χαοτική και αβέβαιη πραγματικότητά μας, ένα άτομο να κάνει τη διαφορά», εξηγεί η Κουσάμα.
Σκηνοθεσία: Καρίν Κουσάμα
Σενάριο: Φιλ Χέι, Ματ Μανφρέντι
Παραγωγή: Φιλ Χέι, Ματ Μανφρέντι, Φρεντ Μπέργκερ
Ηθοποιοί: Νικόλ Κίντμαν, Τόμπι Κέμπελ, Τατιάνα Μασλάνι, Σκοτ ΜακΝέρι, Σεμπάστιαν Σταν
Φωτογραφία: Τζούλι Κέρκγουντ
Μοντάζ: Πλάμι Τάκερ
Διεύθυνση Παραγωγής: Κέι Λι
Μουσική: Θιοντόρ Σαπίρο