Πώς το Χόλιγουντ νίκησε τον Superman...

pos-to-xoligount-nikise-ton-superman

Eυτυχώς ο «Άνθρωπος από Ατσάλι» κατάφερε να βρει το δρόμο του προς τις κινηματογραφικές αίθουσες σε αντίθεση, με άλλες φιλόδοξες παραγωγές που έμειναν στο ...συρτάρι!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 28 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013

Με αφορμή τη φετινή επιστροφή του Superman στη μεγάλη οθόνη, το click@Life, κάνει μια αναδρομή, όχι στις παλιές ταινίες του ήρωα που αγαπήσαμε, αλλά σε αυτές που δεν είδαμε ποτέ. Θα ταίριαζε άραγε η κόκκινη μπέρτα στον Nicolas Cage, και πώς θα ήταν μια επική μάχη ανάμεσα στον Superman και μία γιγαντιαία αράχνη;

Με τον «Άνθρωπο από Ατσάλι» συμπληρώνεται αισίως η εξάδα ταινιών με πρωταγωνιστή τον Superman. Συνολικά έχουν κυκλοφορήσει τέσσερα φιλμ με τον Christopher Reeve από το 1978 έως το 1987 και ένα ακόμα το 2006 με τον Brandon Routh. Υπάρχουν όμως και άλλες πέντε ταινίες που, σταματώντας σε διαφορετικά στάδια της παραγωγής η καθεμία, δεν κατόρθωσαν να βρουν το δρόμο τους στη μεγάλη οθόνη. Γιατί αν υπάρχει μια δύναμη πιο ισχυρή από του Superman, είναι αδιαμφισβήτητα αυτή των στούντιο του Hollywood.

Μετά το τέταρτο sequel του Superman, με πρωταγωνιστή τον Christopher Reeve, ο πρώην παραγωγός των ταινιών, Ilya Salkind, αναλαμβάνει χρέη σεναριογράφου και δηλώνει ενθουσιασμένος με το νέο φιλμ, που «έχει το καλύτερο και το πιο δυνατό σενάριο από την εποχή του πρώτου Superman. Είναι φανταστικό».

Δυστυχώς για τους φανατικούς και για τον ίδιο τον Salkind, η κακή απόδοση του «Superman 4» τόσο εισπρακτικά όσο και ποιοτικά, με τους θεατές να το εντάσσουν στην λίστα με τις «50 Χειρότερες Ταινίες Όλων των Εποχών» του περιοδικού Empire, είχε ως αποτέλεσμα το «Superman V», όπως ήταν ο τίτλος του, να «παγώσει».

Λίγα χρόνια αργότερα όμως, το επιτυχημένο, τηλεοπτικό project της Warner, «Lois και Clark», σε συνδυασμό με την «άνοδο» των κόμικς, αναζωπύρωσαν την επιθυμία του κοινού για την επιστροφή του ήρωα από τον Πλανήτη «Κρύπτον» στο σινεμά. Μια επιστροφή, που ανέλαβε ο λάτρης της κουλτούρας των κόμιξ, Kevin Smith.

Ο Smith λοιπόν, προτείνει ένα φιλόδοξο project, το «Superman Reborn», που όμως αντιμετώπισε πολλά προβλήματα , τα οποία αποδείχτηκαν ανυπέρβλητα, εξαιτίας του παραγωγού Jon Peters. Το σενάριο αρχικά ανέλαβε ο Jonathan Lemkin, με οδηγίες για μια ταινία που θα απευθύνεται στο ευρύ κοινό κι όχι σε μια κάστα φανατικών.

Το σενάριο του Lemkin, θέλει τον Superman να σκοτώνεται και τη Lois Lane να φέρνει στον κόσμο τον αναγεννημένο Superman. Το στούντιο, προφανώς δεν ικανοποιήθηκε από το σενάριο και προσέλαβε τον Gregory Poirier. Ο Poirier κατάφερε να ανταποκριθεί στα εμπορικά στάνταρ της Warner αλλά όχι στα ποιοτικά του fanboy Smith, που έκρινε ότι το σενάριο, αν κι εντυπωσιακό, δε σεβόταν το κόμικ.

Σε αδιέξοδο πλέον, το φιλμ μπήκε στο ράφι με τα αζήτητα κι ένα νέο, με τίτλο «Superman Lives», ξεκίνησε. Ο Smith ενσωμάτωσε πολλά στοιχεία από το κόμικ όπως οι κακοί Lex Luthor, Brainiac και Doomsday- ο τελευταίος μάλιστα υπήρχε ήδη από το προηγούμενο σενάριο. Ο Jon Peters όμως επέμενε να «εμπλουτίζει» την ιστορία με άσχετες και γελοίες ανατροπές , όπως μια μάχη με πολικές αρκούδες κι ένα τέλος όπου ο ήρωας παλεύει με μια γιγαντιαία αράχνη.

Για σκηνοθέτης επιλέχθηκε ο Tim Burton, ο οποίος με τη σειρά του διάλεξε γιa πρωταγωνιστή τον Nicolas Cage. «Πρόκειται για ένα ρόλο- στόχο. Ο Superman είναι ένας χαρακτήρας ίνδαλμα για τη χώρα μας. Ήμουν σίγουρος ότι μαζί με τον Tim [Burton], θα κάναμε σπουδαία δουλειά», δήλωσε πρόσφατα ο Cage. Οι καλλιτεχνικές διαφωνίες του Burton και του Peters ωστόσο οδήγησαν στην ακύρωση της ταινίας, επιβεβαιώνοντας με άδοξο τρόπο την δυσοίωνη αρχή της.

Τιμή στον ανώνυμο Superman που έπαιξε και έχασε με τα μεγαθήρια του Χόλιγουντ.

Η νέα χιλιετία είχε πλέον μπει, βρισκόμασταν ήδη στο 2002, όταν έγινε η επόμενη απόπειρα επιστροφής του σούπερ ήρωα στη μεγάλη οθόνη. Με τίτλο «Superman εναντίον Batman», η πλοκή της ταινίας είναι αυτονόητη. Οι δύο ήρωες ξεκινούν ως φίλοι και στην πορεία συγκρούονται, σκηνοθετημένοι από τον Wolfgang Petersen. Πολλοί ηθοποιοί προσεγγίστηκαν για το ρόλο του Superman. Ανάμεσά τους ο Jude Law, ο οποίος αρνήθηκε εξαιτίας ενός όρου στο συμβόλαιο που τον ανάγκαζε να επιστρέψει στο ρόλο σε πιθανό sequel, και ο Paul Walker, γνωστός από τις ταινίες Fast and Furious. «Είχα επίγνωση ότι μια τέτοια κίνηση θα με εξασφάλιζε οικονομικά, ωστόσο εάν έλεγα το ναι, θα δεσμευόμουν απέναντι στο στούντιο για την επόμενη δεκαετία και θα εγκλωβιζόμουν για πάντα στο ρόλο. Έκρινα ότι εκείνη τη στιγμή δεν ήταν σωστή κίνηση για μένα», δήλωσε αργότερα ο Walker. Όλα έδειχναν ότι ο ρόλος θα πήγαινε στον Josh Hartnett, ενώ για το ρόλο του Batman τα επικρατέστερα ονόματα ήταν αυτά του Colin Farrell και του Christian Bale. Το φιλμ ναυάγησε, όταν ο J.J. Abrams κατέθεσε ένα σενάριο με τίτλο «Superman: Flyby» και η Warner αποφάσισε να ασχοληθεί ξεχωριστά με τους Superman και Batman , διατηρώντας όμως το ενδιαφέρον να επανέλθει στο έργο μελλοντικά.

Στο «Superman: Flyby», ο J.J. Abrams έγραφε το σενάριο και ο Brett Ratner είχε αναλάβει τη σκηνοθεσία. Γρήγορα όμως ο τελευταίος, εξαιτίας αγεφύρωτων διαφωνιών με τον παραγωγό Jon Peters, αντικαταστάθηκε από τον McG. Ο νέος σκηνοθέτης, μετά από προτάσεις και συζητήσεις, διάλεξε για πρωταγωνιστή το φετινό «Άνθρωπο από Ατσάλι», Henry Cavill, που τότε έχασε το ρόλο μέσα από τα χέρια του, μετά την αντικατάσταση του McG από τον Bryan Singer. Ο Singer προχώρησε σε ριζικές αλλαγές, από ανανέωση του cast, o ρόλος του σούπερ ήρωα πήγε στον Brandon Routh, μέχρι και μετονομασία της ταινίας σε «Superman, η επιστροφή». To film προβλήθηκε το 2006, κλείνοντας έτσι τον παρά λίγο, εικοσαετή κύκλο απουσίας του Superman από τη μεγάλη οθόνη.

Πληροφορίες: Ο «Άνθρωπος από Ατσάλι» προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες.

ΝΑΝΤΙΑ ΚΑΚΛΗ