Η οικογένεια του David Bowie αρνείται τη συνεισφορά του Robert Fripp

robert-fripp-brian-eno-david-bowie
ΠΕΜΠΤΗ, 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Το ιδρυτικό μέλος των King Crimson είχε βοηθήσει στη δημιουργία του «Heroes» και το «Scary Monsters».

Ο βιρτουόζος κιθαρίστας από τη δεκαετία του 1960, Robert Fripp, έχει διαμηνύσει πως θα καταθέσει αγωγή κατά των κληρονόμων του David Bowie και της Phonographic Performance Limited εφόσον δεν αναγνωριστεί η συνεισφορά του στο «Heroes» (1977) και το «Scary Monsters» (1980).

Το ιδρυτικό μέλος των King Crimson εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του μέσω μιας μακροσκελούς ανάρτησης στο Facebook, όπου εξήγησε ότι βάσει κανονισμών της βρετανικής εταιρείας διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, δεν έχει αναγνωριστεί ο ρόλος του ως «featured player» στα δύο άλμπουμ του Bowie.

Παράλληλα, ο μουσικός εξηγεί πως, σύμφωνα με τον Brian Eno, τον Tony Visconti, τον David Bowie, όσο ζούσε αλλά και στην συνείδηση του κόσμου, η συνεισφορά του στα δύο άλμπουμ είναι αδιαμφισβήτητη. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, οι κληρονόμοι του Bowie ισχυρίζονται πως οι κανονισμοί της PPL δεν καλύπτουν τον Fripp ως featured player και παράλληλα η εταιρεία διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων ισχυρίζεται πως η οικογένεια δεν αναγνωρίζει τον μουσικό ως featured player στα άλμπουμ. Αυτό το «Catch-22» έχει λοιπόν ως αποτέλεσμα να μην αναγωρίζεται τελικά η συνεισφορά και ιδιότητα του Fripp στους δύο δίσκους.

Έτσι λοιπόν ο Fripp ζητά να αλλάξουν οι κανονισμοί της PPL ώστε να βρεθεί λύση για αυτή την «ιστορική αδικία» απέναντί του. Ο 73χρονος μουσικός τόνισε πως οι κανονισμοί «δεν είναι θεόσταλτοι» και θα έπρεπε να διαμορφώνονται λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της εποχής.

Κλείνοντας, ο Fripp πήρε την ευκαιρία να καταγγείλει την βιομηχανία της μουσικής. «Τα 52 χρόνια άμεσης επαφής και οι εμπειρίες μου λένε πως η πλειονότητα των παιχτών που λειτουργούν το σύστημα, το λειτουργούν για να εξυπηρετήσουν τα δικά τους συμφέροντα». Ο ίδιος πάντως αναγνώρισε πως υπάρχει και μια μειοψηφία παραγόντων που έχουν πιο ηθική διάσταση στη δράση τους και να δεν επιχειρούν να κατευθύνουν την βιομηχανία της μουσικής για να προωθήσουν τα προσωπικά συμφέροντα.