Οι Metallica παραδέχονται πως τελικά έχασαν την μάχη με την διαδικτυακή πειρατεία
Σύμφωνα με τον κιθαρίστα του εμβληματικού metal συγκροτήματος η στροφή του κόσμου στα mp3 ήταν αναπόφευκτη και «απόλυτα ανθρώπινη».
Το 2000 οι Metallica αποφάσισαν να κινηθούν νομικά εναντίον των δημιουργών της εφαρμογής Napster, μέσω της οποίας πολλοί χρήστες του διαδικτύου αντάλλαζαν αρχεία μουσικής. Η κίνηση του εμβληματικού metal συγκροτήματος μπορεί να χαιρετήθηκε από παράγοντες της βιομηχανίας μουσικής που έβλεπαν την διαδικτυακή πειρατεία να γίνεται ολοένα πιο προσιτή και τις πωλήσεις να πέφτουν, όμως σύμφωνα με τους Metallica τελικά «δεν έκαναν καμία διαφορά».
Αφορμή για την μήνυση των Metallica ήταν η διαρροή μιας demo εκτέλεσης του τραγουδιού «I Disappear» μέσω του Napster πριν την επίσημη κυκλοφορία του. Τελικά οι δύο πλευρές έφτασαν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό, περίπου 300.000 χρήστες της εφαρμογής διαγράφηκαν, ενώ το Napster άλλαξε μορφή, θυμίζοντας περισσότερο το iTunes και το Spotify.
Η νίκη των Metallica στα δικαστήρια όμως αποδείχτηκε πύρρειος, αφού στην συνέχεια εμφανίστηκαν περισσότερες πλατφόρμες και εφαρμογές για να καλύψουν το κενό και που έκαναν την ανταλλαγή mp3 πιο εύκολη από ποτέ. Ο κιθαρίστας του συγκροτήματος Kirk Hammett μίλησε για τις ανώφελες (όπως αποδείχτηκαν) προσπάθειες τους, αλλά και τις εκτιμήσεις του για το μέλλον της μουσικής βιομηχανίας.
«Το απίστευτο τώρα είναι πως τότε κόσμος έλεγε πως σε 20 χρόνια θα κοιτάμε πίσω και θα λέμε ότι κάναμε το σωστό. Αλλά εάν ο κόσμος έλεγε τότε αν θα κάναμε την διαφορά; Δεν κάναμε καμία διαφορά. Συνέβη. Δεν μπορούσαμε να το σταματήσουμε, γιατί ήταν πολύ μεγαλύτερο από όλους μας – αυτή το trend που συνέβη και βούλιαξε την βιομηχανία της μουσικής» δήλωσε ο Hammett.
Σύμφωνα με τον μουσικό η στροφή στην πειρατεία μέσω του διαδικτύου ήταν αναπόφευκτη αλλά και «απόλυτα ανθρώπινη», αφού ήταν «πολύ πιο εύκολος τρόπος να αποκτήσεις μουσική και λιγότερο εύκολο να πληρώσεις για αυτή». Ο ίδιος πάντως θεωρεί πως η κατάσταση μπορεί να αλλάξει με εξίσου δραματικό και ξαφνικό τρόπο στο μέλλον εάν ο κόσμος υιοθετήσει κάποιο άλλο φορμάτ μουσικής, όπως τα CD.
Μια από τις θετικές επιπτώσεις της κατάρρευσης της μουσικής βιομηχανίας και άνοδος του streaming που ξεχωρίζει ο κιθαρίστας είναι πως οι καλλιτέχνες έχουν επιστρέψει στις εποχές που το μόνο εισόδημα τους είναι από ζωντανές εμφανίσεις. Αυτό μπορεί για ορισμένους να αποτελεί βήμα πίσω, αλλά για τον ίδιο είναι ένας τρόπος για τους ακροατές να ξεχωρίζουν τους καλλιτέχνες που έχουν πάθος για την μουσική από «αυτούς που είναι εδώ απλά για να ποζάρουν» και έχουν μια εμπορική προσέγγιση.