Οι νέοι κανόνες ομορφιάς που σας προφυλάσσουν από την ψυχασθένεια
Η πανδημία έπεισε τον κόσμο ότι η ομορφιά και η προσωπική φροντίδα προσφέρουν κάτι πολύ παραπάνω από ένα υγιές δέρμα.
Σε μια παρατεταμένη χρονική περίοδο υποχρεωτικού εγκλεισμού και με την ψυχική υγεία μονίμως υπό διαρκή πίεση, η στροφή στην αυτο-φροντίδα έγινε περισσότερο αναγκαία από ποτέ για εκατομμύρια γυναίκες στον κόσμο, με τις μάρκες καλλυντικών να ενεργούν όσο πιο υποστηρικτικά μπορούσαν. Η βιομηχανία ομορφιάς δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να εφαρμόσει στη στρατηγική της τα επιστημονικά δεδομένα, που ανέκαθεν μιλούσαν για την ανάγκη της αυτο-φροντίδας σε περιόδους απομόνωση, υψηλού στρες και κατάθλιψης, παρέχοντας τη δυνατότητα στις πελάτισσές τους να δώσουν προτεραιότητα στην ευεξία μέσω καινοτόμων προϊόντων, διαδικασιών και πρωτοβουλιών, που όχι μόνο θέτουν την ψυχική υγεία στην κορυφή της ατζέντας αλλά τις βοήθησαν με πολύ πρακτικούς και ουσιαστικούς τρόπους να αντιμετωπίσουν τα συμπτώματα των συναισθηματικών διαταραχών.
Selena Gomez, η πρωτεργάτρια ενός «κινήματος» ομορφιάς που προάγει την ψυχική υγεία
Όπως αναφέρει το Marketing Mag, πολλές μάρκες προϊόντων ομορφιάς άρχισαν να επεκτείνονται σε πρωτοβουλίες ψυχικής υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πρώτη από όλους η Selena Gomez, η οποία κυκλοφόρησε στα τέλη του 2020 τη δική της σειρά καλλυντικών, την Rare Beauty, με την ψυχική υγεία ως βασικό πυλώνα του μάρκετινγκ της. Παράλληλα, η Gomez δημιούργησε το Rare Impact Fund φιλοδοξώντας να συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα 10 χρόνια με σκοπό να υποστηρίξει τις υπηρεσίες ψυχικής υγείας στις κοινότητες που το έχουν περισσότερη ανάγκη.
«Στις 10 Οκτωβρίου 2020, Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, η ηθοποιός και τραγουδίστρια κάλεσε και άλλες εταιρείες ομορφιάς να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία. Οι Maybelline, Wander Beauty, Drunk Elephant, Benefit Cosmetics, Herbivore Botanicals, E.l.f. Cosmetics, Jouer, Milk Makeup και First Aid Beauty δέχθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη να ακολουθήσουν την Selena Gomez. Την ίδια μέρα η Maybelline ανακοίνωσε τη δημιουργία του Brave Together Initiative, μια πρωτοβουλία αφιερωμένη στην καταπολέμηση του στίγματος της ψυχικής νόσου. «Τα επόμενα πέντε χρόνια, η μάρκα θα δωρίσει 10 εκατομμύρια δολάρια σε οργανισμούς ψυχικής υγείας, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει επίσης μια ψηφιακή πλατφόρμα με συμβουλές ψυχικής υγείας από ειδικούς και παροχή δωρεάν και εμπιστευτικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, σε συνεργασία με το Κέντρο Παγκόσμιας Ψυχικής Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια», αναφέρει το άρθρο του Marketing Mag.
Άλλες μάρκες ομορφιάς δεσμεύονται να αγωνιστούν κατά του στίγματος της ψυχικής νόσου, σχεδιάζοντας προϊόντα με οφέλη στην ευεξία. «Το 2020, η Nue Co κυκλοφόρησε μια σειρά προϊόντων ειδικά σχεδιασμένων για να ωφελήσουν την ψυχική υγεία σε μοριακό επίπεδο, τη Forest Lungs, με κυριότερο συστατικό ένα άρωμα που αναδημιουργεί το θεραπευτικό αποτέλεσμα της φύσης», γράφει η Linda Andrews, ψυχολόγος και επιστημονική συντάκτης στο περιοδικό Psychology Today, εξηγώντας: «Το άρωμα αναπαράγει μοριακές ενώσεις που παράγονται από δέντρα, οι οποίες ενισχύουν το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα να προάγει μεγαλύτερη ηρεμία και χαλάρωση στο σώμα και στον εγκέφαλο».
«Αυτή η πανδημία οδήγησε σε έναν άνευ προηγουμένου χρόνο αβεβαιότητας και ανεξέλεγκτων συναισθημάτων. Έτσι, κινήσεις και πρωτοβουλίες σαν τις παραπάνω, βοηθούν σε μια μεγαλύτερη αίσθηση αλληλεγγύης και ευεξίας, μέσα από μια τυπική ρουτίνα ομορφιάς και περιποίησης του δέρματος», λέει ο Dr. Stewart Shankman, διευθυντής τμήματος ψυχολογίας στο Northwestern Memorial Hospital, ο οποίος δίνει μερικές ακόμη παραμέτρους καλλυντικής περιποίησης, που βοήθησαν θετικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Με ποια «κόλπα» ομορφιάς κατάφεραν πολλές γυναίκες να νικήσουν την κατάθλιψη κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού: «Καθώς πολλές γυναίκες απομακρύνθηκαν από το μακιγιάζ λόγω του γεγονότος ότι η πανδημία τις είχε περιορίσει μέσα στα σπίτια τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπήρχε μια τεράστια τάση που οδήγησε εκατομμύρια “έγκλειστες” γυναίκες να στραφούν σε online αγορές προϊόντων μακιγιάζ με πολύ έντονα χρώματα. Η εφαρμογή τέτοιων προϊόντων μπορεί να θεωρηθεί ως μια μετασχηματιστική πράξη αυτο-φροντίδας», τονίζει ο ο Dr. Shankman, εξηγώντας: «Η περιποίηση της επιδερμίδας και η χρωματική βελτίωση των χαρακτηριστικών του προσώπου μέσω μιας ρουτίνας μακιγιάζ μπορεί να μετριάσει το άγχος, έστω και προσωρινά και να χαλαρώσει την εσωτερική ένταση. Σε όλες τις σχετικές έρευνες φάνηκε ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι γυναίκες που εξακολουθούσαν να απλώνουν το μακιγιάζ τους καθημερινά βελτίωνε την αυτοεκτίμηση, ηρεμούσε τον εγκέφαλο και μετρίαζε τα καταθλιπτικά επεισόδια σε σημαντικό βαθμό. Η κάλυψη των ατελειών του δέρματος τροποποιεί την εμφάνιση της γυναίκας και βελτιώνει την εικόνα του προσώπου, ενισχύοντας την αντίληψη περί ομορφιάς ακόμη και όταν οι επαφές με τους υπόλοιπους έπρεπε να γίνονται μέσω μιας οθόνης».
Το Marketing Mag γράφει: «Καθώς οι γυναίκες άρχισαν να επενδύουν στη δική τους ευημερία για να αντιμετωπίσουν τις ψυχικές επιπτώσεις του Covid-19, τα καλλυντικά προϊόντα που αποτελούν βασικό κομμάτι μιας “τελετουργίας” μπάνιου -από σαπούνια, αφρόλουτρα, άλατα, αιθέρια έλαια έως μάσκες ομορφιάς και συσκευές μασάζ προσώπου, παρουσίασε αύξηση όγκου αναζήτησης στο διαδίκτυο 180% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν το 145% συγκριτικά με την προηγούμενη (προ-Covid) χρονιά».
THE BEAUTY TEAM